اخبار داغ

فرمانده سپاه امام رضا(ع):

فضای مجازی آمال و آرزوهای جوانان و نوجوانان شده است/ والدین انجام فرایض واجب توسط فرزند را خط قرمز خود قرار دهند

فضای مجازی آمال و آرزوهای جوانان و نوجوانان شده است/ والدین انجام فرایض واجب توسط فرزند را خط قرمز خود قرار دهند
سردار غیاثی گفت: فضای مجازی آمال و آرزوهای بخش قابل توجه جوانان و نوجوانان شده است و آن‌ها را بعضا از توجه عمیق به انجام فرایض واجب دینی باز می‌دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ سردار هاشم غیاثی، فرمانده سپاه امام رضا(ع) صبح امروز همایش استانی منزلت نماز در سپاه امام رضا علیه‌السلام که در مجتمع آیه‌های مشهد برگزار شد، اظهار کرد: برپایی این نوع همایش‌ها فرصتی است تقویت باورها و معرفی ارزش‌ها پیرامون بزرگترین محبوب یعنی نماز است و چیزی که امروز بسیار اهمیت دارد این است که همه ما بتوانیم منزلت نماز را در جای‌جای جامعه اسلامی خودمان با استفاده از تمام ظرفیت‌ها داشته باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس, .,

وی با اشاره به اینکه نماز نردبان انسان به‌سوی ترقی و کمال است، افزود: هیچ واجبی به‌اندازه نماز مورد تأکید قرار نگرفته است، محبوبی که از سایر محبوب‌ها برجسته‌تر و ما باید همواره به آن تکیه کنیم. اگر جامعه ما از نماز فاصله بگیرد حتماً دچار لغزش و خطا می‌شود.

, .,

فرمانده سپاه امام رضا(ع) تصریح کرد: نماز به‌عنوان ستون دین مورد تأکید است و معیار اصلی سنجش اعمال ما در اعتلای معنویت است. نماز معیار سنجش تمام اعمال ما خواهد بود و به‌واسطه نماز انسان از منکرات فاصله می‌گیرد و اگر نماز خواندیم و منکرات انجام دادیم معلوم است این نماز تأثیری در زندگی ما نداشته است. زمانی نماز ما مقبول خواهد بود که ماقبل از خواندن نماز و توجه به معانی والای نماز و ارتباط با خداوند دیگر منکری در زندگی و جامعه ما وجود نداشته باشد.

, .,

سردار غیاثی ادامه داد: اینکه عده‌ای از ما از نماز لذت نمی‌بریم شاید دلیل آن این باشد که نمی‌دانیم چه فعل بااهمیتی انجام می‌دهیم و دقتی در معانی و ارتباط باخدا نداریم. در سوره حمد در بخش اول مربوط به صفات خدا است و در بخش دوم آن از خداوند هدایت به صراط مستقیم را طلب می‌کنیم و از خدا می‌خواهیم که راه درست را به ما نشان دهد و راه درست این است که ما در عهد و پیمان خودمان با خداوند ثابت‌قدم بمانیم.

, .,

وی یادآور شد: ما به‌عنوان پاسداران انقلاب اسلامی و بر اساس قانون وظیفه پاسداری از این انقلاب و دستاوردهای آن بر عهده ماست، اگر بخواهیم پایداری کنیم و در مسیری که امام(ره) و امروز مقام معظم رهبری برای ما تبیین و از ما انتظار دارند عملی کنیم، یکی از بخش‌های آن خودسازی و توجه به معنویت است. تقوای الهی را ما باید در زندگی فردی و اجتماعی‌مان داشته باشیم.

, .,

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خاطر نشان کرد: اگر می‌خواهیم تأثیر بگیریم از بزرگانی مانند شهید مطهری و امام(ره) باید نگاه و ورودی به زندگی آن‌ها به جهت شناسایی عوامل تشکیل‌دهنده شخصیت معنوی آن‌ها بیندازیم. باید به‌عنوان یک پاسدار نافله شب را در زندگی خود قرار دهیم. مقام معظم رهبری می‌فرماید من از سایرین خوب بودن را طلب می‌کنم اما از سپاه عالی بودن را طلب می‌کنم لذا عالی بودن در سایه معنویت پدیدار می‌شود و از خداوند بخواهیم که توفیق اقامه نافله شب را به ما بدهد.

, .,

سردار غیاثی گفت: اگر در زندگی شهدا نیز نگاه کنیم می‌بینم که خداوند رزق شهادت را به آن‌ها در سایه توجه به نماز شب‌ها و نمازهای اول وقتشان داده است. امروز مایی که در تهاجم فرهنگی دشمن و جنگ نرم قرار داریم و با آن فرازهایی که مقام معظم رهبری در خصوص انتظاراتشان از جوانان، جامعه و به‌ویژه از ما پاسداران مطالبه دارند باید مراقب خود و فرزندانمان باشیم.

, .,

وی تأکید کرد: درصورتی‌که در انجام فرایض واجبمان اهمالی داشته باشیم نباید انتظار هدایت از سوی خداوند متعال آن طوری که بایدوشاید را داشته باشیم. خداوند متعال رحمان و رحیم است و عنایت ویژه‌ای دارد به مخلوقات و بشر ولی ما به‌عنوان یک مؤمن صادق باید توجه بیش از پیشی نسبت به انجام وظایف واجب خود داشته باشیم.

, .,

فرمانده سپاه امام رضا(ع) افزود: امروز توجه به برخی مصادیق جنگ نرم مانند فضای مجازی که متأسفانه آمال و آرزوهای بخش قابل‌توجه جوانان و نوجوانان ما شده است و آن‌ها را بعضاً بازمی‌دارد از توجه عمیق به انجام این فرایض، وظیفه من و شما است چه‌بسا که اگر به فرزندان من و شما هم توجه نشود ممکن است دچار لغزش و انحراف بشوند مخصوصاً در خصوص فریضه نماز که تکیه‌گاه اصلی ما بشمار می‌آید.

, .,

سردار غیاثی بیان کرد: فرزند باید خط قرمزهای والدین خود را بداند که به‌عنوان یک مسلمان و شیعه چه وظایفی بر عهده آن‌ها است. اگر آزادی‌های مشروعی برایش وجود دارد ولی ما به‌عنوان پدر و مادر خطوط قرمز و جدی را به فرزندانمان نشان بدهیم که فرق است از نگاه ما به فرزند در انجام تکالیف، وظایف و فرایض واجب و نسبت به سهل‌انگاری نسبت به این مسائل هیچ‌چیزی برای ما پذیرفته‌شده نیست و فرزند باید بداند انجام فرایض واجب مانند نماز و روزه یک خط قرمز برای والدین است از طرف دیگر خود شما باید عامل باشید و اگر عامل بودید و مراقبت کردید مطمئن باشید در نسل‌های آینده شما این موضوع نهادینه می‌شود و خروجی آن رضایت خداوند است.

, .,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه