اخبار داغ

گزارشی از فرآیند انتخاب شهردار زنجان؛

آزمون مجدد شورا برای انتخاب شهردار زنجان/ تعلل در انتخاب شهردار موجب سلب اعتماد از شورای شهر می‌شود

آزمون مجدد شورا برای انتخاب شهردار زنجان/ تعلل در انتخاب شهردار موجب سلب اعتماد از شورای شهر می‌شود
شورای اسلامی شهر زنجان، عباس راشاد را به عنوان شهردار زنجان انتخاب کرده بود اما صلاحیت وی به تایید وزارت کشور نرسید و این در حالی بود که شورا به انتخاب خود اصرار کرد اما در اتفاقی عجیب جلسه حل اختلاف وزارت کشور تشکیل نشد و همزمان راشاد نیز انصراف خود را اعلام کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; انتخاب شهردار زنجان، یکی از موضوعاتی است که طی ماه‌های اخیر بر سر زبان‌ها بوده و در محافل مختلف مورد بحث قرار می‌گیرد. این موضوع از آنجایی انتخاب شد که شورای اسلامی شهر زنجان در جلسه رسمی و علنی مورخه 29 شهریور خود با 5 رای از مجموع 9 رای اعضا، عباس راشاد را به عنوان شهردار زنجان انتخاب کرده و مشخصات وی را جهت صدور حکم به وزارت کشور ارسال کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

در حالی که با توجه به سابقه فرمانداری شهرستان زنجان و همچنین 2 دوره حضور راشاد در شورای اسلامی شهر زنجان، انتظار و پیش‌بینی بر صدور حکم وی داشت اما وزارت کشور به دلیل آنچه که عدم داشتن سوابق مدیریتی مرتبط اعلام شده، اقدام به رد این موضوع کرد و اعضای شورای شهر زنجان نیز با 5 رای از مجموع 7 عضو حاضر در جلسه مورخه 4 آبان به رای خود مبنی بر انتخاب عباس راشاد به عنوان شهردار زنجان اصرار کردند تا این موضوع در هیات حل اختلاف وزارت کشور بررسی و نتیجه نهایی صادر شود.

,

در حالی که هیات حل اختلاف طبق قانون در مدت 15 روز (حداکثر تا پایان آبان) باید نتیجه نهایی را اعلام می‌کرد اما این امر هر بار به دلایل مختلفی به تاخیر افتاد تا اینکه صبح دیروز (چهارشنبه 10 آذر) خبری مبنی بر عدم صدور رای از سوی هیات حل اختلاف و همچنین انصراف عباس راشاد از تصدی شهرداری زنجان در خروجی رسانه‌ها قرار گرفت. هنوز مشخص نشده که آیا هیات حل اختلاف، جلسه را تشکیل داده و رای منفی صادر کرده و یا راشاد قبل از جلسه حل اختلاف، انصراف داده و یا اصلاً آیا جلسه‌ای در هیات حل اختلاف وزارت کشور تشکیل شده یا نه؟!

,

, ,

*‌ راشاد چرا آمد و چرا انصراف داد؟!

, *‌ راشاد چرا آمد و چرا انصراف داد؟!, *‌ راشاد چرا آمد و چرا انصراف داد؟!,

با شنیدن خبر انصراف عباس راشاد از شهرداری زنجان، اولین سوالی که به اذهان رسید این بود که وی با چه هدف و انگیزه‌ای وارد کارزار رقابت برای تصدی شهرداری زنجان شده بود و چرا درست در روزی که قرار بود جلسه هیات حل اختلاف تشکیل شود اقدام به انصراف خود کرد.

,

تماس‌های مکرر خبرنگار موج رسا؛ با عباس راشاد بی‌نتیجه بود و تنها نکته‌ای که در این رابطه به دست آمد، متن انصراف راشاد از شهرداری زنجان بود که آن هم در فضای مجازی منتشر شده و سندیت آن قطعی نیست!

,

متن انصراف راشاد که در فضای مجازی منتشر شده به شرح زیر است:

,

باسمه تعالی

,

با سلام و تحیات

,

با تشکر و قدردانی از اعضای محترم شورای شهر زنجان در اعتماد به اینجانب برای تصدی پست شهرداری زنجان، و پوزش از  طولانی شدن زمان وصول به نتیجه مشخص و از طرف دیگر فرا رسیدن ایام تدوین بودجه سال ۱۴۰۱، بدینوسیله انصراف خود را اعلام می‌کنم و آرزوی موفقیت برای دوستان انقلابی و مومن شورای شهر را دارم. امید آن دارم که با وحدت، شهردار جدید در اسرع وقت انتخاب گردد.

,

عباس راشاد   سه‌شنبه 9 آذرماه

,

, ,

*‌ رایی صادر نشده و راشاد نیز انصراف داده است

, *‌ رایی صادر نشده و راشاد نیز انصراف داده است, *‌ رایی صادر نشده و راشاد نیز انصراف داده است,

تماس‌های مکرر خبرنگار موج رسا؛ با رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان در خصوص دلایل انصراف راشاد و همچنین تکلیف انتخاب شهردار زنجان بی‌نتیجه بود اما سایر رسانه‌های استان اینطور نوشتند که جلسه هیات حل اختلاف به منظور تایید و یا عدم تایید شهردار زنجان، روز سه‌شنبه (9 آذر) در تهران تشکیل شده اما به گفته منصور مرادلو، رئیس شورای اسلامی شهر زنجان، رایی در این جلسه در این خصوص صادر نشد و عباس راشاد گزینه این شورا برای شهرداری، انصراف داده است.

,

وی اظهار داشت: در نامه وصول‌شده شورا نیز عنوان انصراف عباس راشاد قید شده است.

,

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در پاسخ به این سوال که این انصراف دقیقاً در چه زمانی بوده و اگر قصد انصراف بوده چرا جلسه هیات حل اختلاف تشکیل شده است، افزود: این انصراف گویا در حین برگزاری جلسه انجام شده است.

,

وی ابراز کرد: جلسه شورا در اسرع وقت برای معرفی گزینه جدید شهرداری زنجان تشکیل می‌شود.

,

, ,

*‌ تعلل در انتخاب شهردار، هزینه و خسارت فراوانی به نیروی انسانی و اعتماد از نیروهای انقلاب وارد کرد

, *‌ تعلل در انتخاب شهردار، هزینه و خسارت فراوانی به نیروی انسانی و اعتماد از نیروهای انقلاب وارد کرد, *‌ تعلل در انتخاب شهردار، هزینه و خسارت فراوانی به نیروی انسانی و اعتماد از نیروهای انقلاب وارد کرد,

انسیه ابوبصیری، یکی از اعضای شورای اسلامی شهر زنجان در این رابطه به خبرنگار موج رسا؛ گفت: بنده از شما به عنوان یک رسانه‌ای سوال می‌کنم: آیا می‌شود سه شنبه جلسه هیات حل اختلاف تشکیل شود و ایشان (راشاد) چهارشنبه کناره‌گیری کند؟!

,

وی در پاسخ به اینکه با توجه به عدم انتخاب شهردار به مدت 4 ماه این امر چه آسیب‌های به شهر وارد می‌کند، اظهار داشت: 4 ماه است که شهر بدون شهردار مانده و فصل کاری هم گذشته است هر چند کارهایی انجام شده و شهر تعطیل نیست اما اگر شهردار در راس کار بود، وضعیت بهتر می‌شد.

,

ابوبصیری با بیان اینکه شعار ما از اول این بود که «شورای شهرداری نیستیم و شورای شهر هستیم» خاطرنشان کرد: اما امروز نمی‌توانیم ادعا کنیم که اینطور بودیم چرا که 4 ماه از آغاز به کار شورا گذشته و فصل کاری هم تمام شده و در واقع کار کردن شهردار رفت تا یک سال بعد یعنی خرداد سال آینده که فصل سرما و بارش برف و باران تمام شود و اوضاع جوّی بهبود یابد و تازه شهردار بخواهد کار خود را آغاز کند!

,

وی افزود: با انتخاب شهردار با معطلی فراوان و در ادامه، اصرار به انتخاب فرد بی‌صلاحیت متاسفانه هزینه دادیم و شورای شهر را زیر سوال بردیم.

,

ابوبصیری با تاکید بر اینکه روز سه‌شنبه، پاسخ صریح وزارت کشور در مورد صلاحیت یا عدم صلاحیت فرد انتخابی (راشاد) قرار بود تعیین شود و چهارشنبه ایشان کناره‌گیری کرده است، اظهار داشت: لطفا شما خودتان به عنوان رسانه این معادله را حل کنید!!

,

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به از دست رفتن زمان 4 ماهه و بدون شهردار بودن شهر خاطرنشان کرد: این هزینه‌ها مربوط به کارهایی است که 4 ماه نیاز به فضای کار داشت و با این تعلل‌ها در واقع یک سال کاری از دست رفت.

,

وی افزود: نکته بعدی اینکه هزینه و خسارت محضی که به اعتماد و سرمایه انسانی وارد شد این خسارت را از چه کسی می‌خواهیم بگیریم و مردم زنجان این خسارت را از چه کسی خواهند گرفت؟ و این سوالی است که باید پاسخی برای آن پیدا شود.

,

ابوبصیری با بیان اینکه شعار بنده، صداقت با مردم است، ابراز کرد: مردم در شرایط کنونی که با مشکلات اقتصادی، اشتغال، آسیب‌های اجتماعی و سایر مشکلات مواجه هستند باید بدانند که شورای شهر کار خود را با صداقت آغاز کرده بود اما 4 ماه فقط معطل انتخاب شهردار مانده که می‌توانست وضعیت خیلی بهتر از این باشد.

,

, ,

*‌ زمان انتخاب شهردار زنجان از چهارچوب قانونی خارج شد

, *‌ زمان انتخاب شهردار زنجان از چهارچوب قانونی خارج شد, *‌ زمان انتخاب شهردار زنجان از چهارچوب قانونی خارج شد,

علی محمودی، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان نیز در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ با بیان اینکه قرار بود سه‌شنبه شب (9 آذر) جلسه هیات حل اختلاف در وزارت کشور برگزار شود، اظهار کرد: تا به این لحظه هیچ نامه‌ای مبنی بر نتیجه جلسه هیات حل اختلاف به ما ارسال نشده است.

,

وی با بیان اینکه زمان انتخاب شهردار زنجان از چهارچوب قانونی خارج شده است، ابراز کرد: قانون، شورای اسلامی شهر را ملزم کرده بود که در شروع کار خود بلافاصله شهردار را انتخاب کند.

,

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان با بیان اینکه در صورت رد صلاحیت و یا انصراف شهردار پیشنهادی، شورای شهر باید هرچه سریعتر نسبت به انتخاب شهردار اقدام کند، تصریح کرد: اگر شورای شهر در ابتدا، شهرداری را انتخاب نمی‌کرد یا روند انتخاب شهردار طولانی بود، می‌شد که در هیات حل اختلاف وزارت کشور از شورا سوال کرد که چرا به وظایف قانونی خود عمل نکرده‌اند اما الان این شرایط وجود ندارد.

,

محمودی گفت: اگر فرآیند انتخاب شهردار، طولانی شود از طریق مراجع ذی‌صلاح می‌توان عملکرد شورای شهر را بررسی کرد.

,

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان با بیان اینکه سرپرستان شهرداری‌ها تمام مسئولیت‌های شهردار را دارند اما در زمان محدود، اظهار داشت: سرپرستان شهرداری‌ها در این زمان محدود تعیین شده کارهای و اقدامات عمرانی شهرداری را پیش می‌برند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه