اخبار داغ

مدیرکل جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی:

توزیع ۱۶ هزار تن نهاده دامی بین عشایر خراسان شمالی در سال جاری/ خشکسالی استان طی ۵۲ سال اخیر بی سابقه بوده است

توزیع ۱۶ هزار تن نهاده دامی بین عشایر خراسان شمالی در سال جاری/ خشکسالی استان طی ۵۲ سال اخیر بی سابقه بوده است
عبدالله یوسفی با اشاره به اینکه خشکسالی ها در استان خراسان شمالی طی 52 سال گذشته بی سابقه بوده است، گفت: برای حمایت از عشایر استان، از ابتدای سال جاری تاکنون 16 هزار تن کنسانتره به دام های عشایری استان اختصاص داده شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالله یوسفی، مدیرکل جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: سال زراعی گذشته و پاییز سال جاری متاسفانه سخت ترین شرایط خشکسالی را دارا بوده که بنابر گزارشات طی ۵۲ سال اخیر کم نظیر بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

وی ادامه داد: کاهش تولید علوفه مراتع و علوفه و سایر تولیدات در واحد‌های زراعی طی این سال  آسیب های جدی وارد کرده است.

,

یوسفی با اشاره به اینکه در استان خراسان شمالی با رویکرد و حمایت از عشایر اتفاقات مثبتی رقم‌ خورده است، افزود: براین اساس در هشت ماه نخست سال جاری ۱۶ هزار تن کنسانتره در اختیار عشایر گذاشته شده، همچنین چهار هزار و ۷۰۰ تن نهاده جو برای عشایر جهت نگه داری دام مولد اختصاص پیدا کرد، که برای نگه داری ۳۷ هزار رأس دام کفایت دارد.

,

وی با اشاره به اینکه در استان خراسان شمالی ۱۱ کارخانه تولید کنستانتره وجود دارد، ابراز داشت: اتحادیه عشایر و تعاونی در حال آمار برداری هستند و این اختیار به اتحادیه داده شده، که خرید کنستانتره را از کارخانه هایی که کیفیت مطلوب دارند انجام دهند.

,

یوسفی با بیان اینکه نماینده ناظر دامپزشکی در این کارخانه ها مستقر است که بر کیفیت تولیدات نظارت داشته باشد، افزود: علاوه بر این از نیروهای بسیجی یک نفر به عنوان ناظر در کنار سایر ناظران حضور خواهند داشت تا از تولید به توزیع به صورت کامل نظارت ها انجام شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه