اخبار داغ

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان:

مکتب شهید سلیمانی باید تولیدکننده حاج قاسم‌ها باشد/ حاج قاسم بزرگترین شخصیت تقریبی جهان اسلام

مکتب شهید سلیمانی باید تولیدکننده حاج قاسم‌ها باشد/ حاج قاسم بزرگترین شخصیت تقریبی جهان اسلام
سردار معروفی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب فرمودند زندگی شهید سلیمانی، مکتب و مدرسه درس آموز است، گفت: چگونه باید این نظر را به نسل کنونی که گام دوم انقلاب بر دوش آنها است، منتقل کنیم؟ مکتب شهید سلیمانی باید تولیدکننده حاج قاسم‌ها باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ سردار حسین معروفی صبح امروز در چهاردهمین همایش مدیران هیئت‌های محوری و برگزیده کشور با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی مروجین فرهنگ اهل بیت علیه السلام و مصونیت ساز برای مردم هستند، گفت: مکتب حاج قاسم، مکتب اهل بیت علیه السلام، عاشورا و امامین انقلاب است که خروجی آن مصونیت انقلاب است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه رهبر انقلاب فرمودند زندگی شهید سلیمانی، مکتب و مدرسه درس آموز است، عنوان کرد: چگونه باید این نظر را به نسل کنونی که گام دوم انقلاب بر دوش آنها است، منتقل کنیم؟ مکتب شهید سلیمانی باید تولیدکننده حاج قاسم‌ها باشد.

وی بیان کرد: برای یک کار عمیق فرهنگی نباید در گذشته ماند باید گذشته را با حال پیوند زد تا آینده ترسیم شود؛ ما باید تلاش کنیم شهید سلیمانی را در جامعه دست یافتنی کنیم و همه می توانند حاج قاسم باشند و هر فرد با یک کار فرهنگی عمیق می تواند این کار را انجام دهد به خاطر همین است که با خاطره گویی تنها موافق نیستیم.

این مقام مسئول ابراز کرد: ما شهید عزیزمان را باید با فضائل معرفی کنیم؛ خیلی ها سر لشکر و فرمانده هستند اما چه باعث شد که حاج قاسم، حاج قاسم شود یک فرمانده عالی رتبه نظامی با بالاترین درجه نظامی در مقابل شقی ترین موجودات عالم می شود بزرگترین عارف و خیلی از معادلات را برهم می‌زند و بزرگترین شخصیت تقریبی جهان اسلام می‌شود.

سردار معروفی عنوان کرد: ما در استان کرمان برای ترویج این فرهنگ و مکتب عملگرا 30 نظامات را معرفی کرده ایم و به کارگروه علمی پژوهشی دانشگاه دادیم که زیر نظامات را تدوین کنند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد:  شهید حاج قاسم را با شناخت 37 ساله که افتخار سربازیش را داشتم با پنج گذشت تعریف می کنم که اگر کسی این پنج گذشت را داشته باشد، مجاهد فی سبیل الله می‌شود؛ اولین گذشت حاج قاسم، گذشتن از گناه است، شهید سلیمانی اهل گناه نبود؛ او هم طهارت جسم و هم طهارت روح داشت.

وی افزود: دوم گذشت شهید سلیمانی، گذشت از مال بود، او در 40 سال فرماندهی در سطوح بالا، دستش بیشتر از هرکسی باز بود اما هیچ عقبه مادی نداشت و به همین خاطر راحت جان می داد و به همین خاطر نیروهای حشد الشعبی می گفتند، اگر ما پیروز شدیم چون حاج قاسم نگاه ما را به معاد عوض کرد.

این مقام مسئول بیان کرد: سوم گذشت حاج قاسم، گذشت از عزیزان، خانواده و دوستانش بود و  ۲۱ سال خانواده‌اش در اضطراب نبودن او زندگی کردند و دیگر گذشت حاج قاسم، گذشت از آبرو بود و او همه جا برای انقلاب از آبروی خود گذشت در جریان فتنه ۸۸ که از جنگ هشت ساله سخت تر بود که مردم با تولید ۹ دی شرایط را تغییر دادند، حاج قاسم آبرو گذاشت، شخصیت سیاسی نبود اما هوشمند و زمان شناس بود و در برجام حاج قاسم گفت که برجام ضلع دو و سه دارد.

سردار معروفی با بیان اینکه گذشت پنجم حاج قاسم، گذشتن از جان بود، گفت: شهید سلیمانی به دست شقی ترین افراد بشر و سخت ترین دشمنان به شهادت رسید.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار کرد: نظام ولایی شهید سلیمانی ولایت پذیری و فرمان گرفتن نیست، بلکه نظام ولایت باوری است یعنی حاج قاسم با میل ولی کار می کرد نه با فرمان ولی.

وی عنوان کرد: نظام دیگر حاج قاسم نظام سیاسی است که این نظام جامع الاطراف است؛ این جناح و آن جناح نیست و نظام دیگر، نظام رفاقت است که مبنای حاج قاسم، دستگیری است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه