اخبار داغ

کارشناس مسائل فرهنگی مطرح کرد؛

فرهنگ ضعیف، تأثیرپذیر و فرهنگ قوی تأثیرگذار است/ قدرت‌طلبی، مسئول را از مردم غافل می‌کند

فرهنگ ضعیف، تأثیرپذیر و فرهنگ قوی تأثیرگذار است/ قدرت‌طلبی، مسئول را از مردم غافل می‌کند
حجت الاسلام سید صمصام الدین قوامی با بیان اینکه قدرت‌طلبی مسئول را از مردم غافل می‌کند، تصریح کرد: قدرت، آهسته فرهنگ را تغییر می‌دهد مثل پدری که از فرزندان خود غافل است، این قدرت‌طلبی سیاسیون را سرگرم خود می‌کند و از امور اخروی غافل می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سید صمصام الدین قوامی، مدیر بنیاد فقهی مدیریت اسلامی در گفتگو با "تیتریک" گفت: چرا در فضای مجازی تأثیرپذیر هستیم و مؤثر نیستیم؟ فرهنگ ضعیف، تأثیرپذیر و فرهنگ قوی تأثیرگذار است، چرا اینگونه شده است؟ چون برخی از سیاسیون ما تمام زندگی خود را صرف کسب، حفظ، توسعه و تحمیل قدرت و خلاصه قدرت‌طلبی کرده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی ادامه داد: بر اساس اصل انقلاب، کسی دنبال قدرت نیست اما هرگاه تمام وقت ما صرف این موضوع شد، مصلحت‌اندیش می‌شویم.
,
 
,
این کارشناس با بیان اینکه قدرت‌طلبی مسئول را از مردم غافل می‌کند، تصریح کرد: قدرت، آهسته فرهنگ را تغییر می‌دهد مثل پدری که از فرزندان خود غافل است، این قدرت‌طلبی سیاسیون را سرگرم خود می‌کند و از امور اخروی غافل می شوند.
,
 
,
حجت الاسلام قوامی ادامه داد: سیاسیون پدران مردم هستند و در متون دینی تعبیر شده که مردم به مسئولین شبه تر هستند تا پدران خود؛ وقتی آنها سست شدند، همه چیز ضعیف می‌شود و فرهنگ از خودگذشتگی از بین می رود.
,
 
,
وی افزود: وقتی مسئولی مقامی دارد و می داند که صلاحیتش را ندارد، مسئولیت خود را به دیگری واگذار کند نه اینکه بر آن کار ثابت قدم باشد، زیرا در این صورت فساد حاصل می شود.
,
 
,
حجت الاسلام قوامی در خاتمه با اشاره به اینکه قدرت، تکلیف‌آور است نه اینکه حق انسان باشد، خاطرنشان کرد: اگر سیاستمداران اینگونه فکر نکنند مسئولیت را حق خود می‌دانند. در زیارت اربعین تعبیر شده کسانی که مقابل امام حسین (ع) ایستادند آخرت خود را به بهای اندکِ دنیا فروختند.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه