اخبار داغ

بارش رحمت الهی در آذربایجان شرقی/

طلسم بارش در تبریز شکست

طلسم بارش در تبریز شکست
در اواخر فصل پاییز، شهر تبریز از بارش های این فصل بی بهره بوده ولی هم اکنون بارش برف و باران در این شهر، تبریز را در آستانه پوشش سفید برف قرار داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  آناج، سامانه بارشی از دیروز وارد استان شده است. این سامانه در ابتدا با وزش بادهای شدید مشکلات عدیده ای در آذربایجان شرقی ایجاد کرد ولی در ادامه و از بامداد دیروز بارش رحمت الهی در آذربایجان شرقی هوای این استان را باطراوت کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

در اواخر فصل پاییز، شهر تبریز از بارش‌‌‌های این فصل بی بهره بوده ولی هم اکنون بارش برف و باران در این شهر، تبریز را در آستانه پوشش سفید برف قرار داده است.

,

گفتنی است، اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی اعلام کرده است: فعالیت این سامانه تا اواخر امروز پنجشنبه ادامه خواهد داشت و موجب بارش باران و برف و وزش باد شدید، اختلال در تردد، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید افقی به ویژه در جاده‌‌‌های کوهستانی می‌شود.

,

همچنین این اداره کل در هشدار سطح نارنجی طی اطلاعیه ای اعلام کرد:

,

پیرو هشدار جوی سطح نارنجی اداره‌کل هواشناسی استان به اطلاع می‌رساند تشدید فعالیت سامانه بارشی از چهارشنبه تا جمعه موجب بارش برف و کولاک، وزش باد شدید و کاهش محسوس دما خواهد شد.

,

طبق اعلام مدیریت بحران شهرداری تبریز احتمال اختلال در تردد و لغزندگی جاده‌ای، مه‌گرفتگی، کولاک برف و کاهش دید افقی (به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و مرتفع) و همچنین احتمال خسارت در اثر وزش باد شدید، پرتاب اجسام سبک و سقوط تابلوهای تبلیغاتی پیش‌بینی می‌شود.

,

بنابراین لازم است شهروندان از سفرهای غیرضروری اجتناب کرده و ضمن توجه به توصیه‌های زیر، ‌اقدامات لازم جهت جلوگیری از بروز خسارات احتمالی را به عمل آورند:

,

عدم صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی

,

دوری از درختان پوسیده، کهنسال و کم‌دوام

,

دوری از ساختمان‌های نیمه‌کاره و در حال‌ ساخت

,

دوری از اشیای قابل پرتاب و سُست؛ نظیر آنتن، کولر، جداول و آجرهایی که برای محکم کردن منصوبات پشت‌بام‌ها استفاده می‌شود.

,

دوری از دکل‌ها، آنتن‌های فرستنده‌ها، تأسیسات انتقال نیرو، بنرها، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و غیره

,

پرهیز از پارک خودرو در مکان‌هایی که احتمال سقوط یا ریزش برخی اجسام، دیوار سُست و غیره وجود دارد (به‌ویژه مکان‌هایی که در موارد بالا ذکر شد).

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه