اخبار داغ

رحیم‌پور ازغدی:

عیار نماز واقعی در دوراهی عقاید و منافع معلوم می‌شود/ غربت مکتب امام(ره) در حوزه‌های علمیه ابتدای انقلاب اسلامی

عیار نماز واقعی در دوراهی عقاید و منافع معلوم می‌شود/ غربت مکتب امام(ره) در حوزه‌های علمیه ابتدای انقلاب اسلامی
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: آنجا که فرصت اختلاس و خیانت وجود دارد، قدرت تقوای واقعی معنا پیدا می کند و اینجاست نماز واقعی دستگیر فرد خواهد شد لذا عیار نماز واقعی افراد در دوراهی عقاید و منافع معلوم می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ظهر امروز در نشست همایش استانی منزلت نماز در سپاه امام رضا(ع) که در مجتمع آیه‌های مشهد برگزار شد اظهار کرد: نماز، اقتدار معنوی را نتیجه می دهد یعنی انسان اهل نماز، مقتدر است و انسان فاقد رابطه معنوی و معرفتی مستمر موجودی ضعیف است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: انسان هایی در تاریخ با دست خالی مانند حضرت ابراهیم(ع)، موسی(ع) و انبیای الهی بدون ثروت و قدرت و امکانات وارد صحنه ای شدند و در برابر ابرقدرت های تاریخ ایستادگی کردند و در انتها به پیروزی رسیدند که شاید ابتدای ماجرا این رویارویی و دعوت به توحید و عدالت مسخره و خنده دار بود.

,

این کارشناس مسائل دینی گفت: پیامبر اکرم(ص) نماد بزرگ این دعوت توحیدی است که به عنوان چوپانی از بیابان‌های حجاز در برابر تمام ضد ارزشهایی که بر افراد مسلط شده بود ایستادگی کرد و قسم خورد که پای حرفش ایستاده و عقب‌نشینی نمی‌کند و این هدف توحید و عدالت را با هیچ چیزی معامله نخواهد کرد.

,

وی با بیان اینکه تسلط پیامبر(ص) بر مکه و مدینه با جنگ نبوده است و فتح مدینه با دعوت بود و مکه نیز بدون جنگ تسلیم شدند و کل کشته ها و شهدای طرفین حدود هزار کشته است لذا جزیره العرب با معنویت فتح و جهانی شد افزود: نمونه این سبک فعالیت را که فردی معنوی و به لحظ مادی ضعیف روی کار آمد و قدیمی ترین رژیم سلطنتی را برانداخت و در رویارویی با قدرت‌های جهان انقلاب کرد، نظام سازی کرد و امت اسلامی ساخت و امروز امت او در حال تمدن‌سازی اسلامی هستند، امام خمینی(ره) را از نزدیک مشاهده کردیم و شاهد بودیم بعد از انبیا فردی نماز برایش قدرت‌آور بود.

,

رحیم‌پور ازغدی ضمن تأکید بر این مطلب که با معنویت معنای همه امور تغییر پیدا می‌کند، پیروزی مادی بدون معنویت شکست است و شکست مادی همراه معنویت، همانند حماسه سیدالشهدا(ع) نوعی پیروزی است ادامه داد: سردار شهید سلیمانی با معنویت بزرگ ترین تشییع جنازه تاریخ در نقاط مختلف دنیا برایش برگزار شد لذا باید برای قدرت نقاط دیگری را جستجو کرد و مرکز قدرت جایی دیگر است، قدرت در برابر عجز است که البته عجز در برابر ترس و طمع مصادیق زیادی دارد.

,

وی افزود: بر اساس قرآن نماز ضدفحشا، کلیه منکرات و ضدارزش ها است و قرآن می فرماید اگر نماز باشد اجازه نمی دهد منکرات و ظلم و هیچ بدی ظهور پیدا کند و یعنی هر جا نماز است دزدی، دروغ، بداخلاقی و اشرافی گری نباید باشد لذا سوال پیش می آید چرا با وجود نماز در جامعه، شاهد بدی ها، مشکلات و منکرات هستیم؟

,

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: باید گفت نماز قدرت بالایی دارد ولی اقامه نماز نمی شود، روح نماز منظور قرآن است ولی ما به جنازه و جسد نماز توجه بیشتر کردیم، طی چهل سال انقلاب اسلامی افرادی در جناح های مختلف ریزش و رویش های فراوانی را شاهد بودیم که نتیجه عدم توجه صحیح به معنویت یا برخورداری از معنویت است.

,

وی افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) در کشور و حتی حوزه های علمیه غریب بود، بی اطلاعی، ترس و ناآگاهی دلایل این غربت مکتب امام(ره) بود و پس از انقلاب وسوسه قدرت و ثروت با این مکتب درگیری داشت و از شاگردان امام(ره) سر حسد و جاه طلبی و لجاجت از این مسیر جدا شدند؛ قرآن وعده می دهد که اگر صادق باشید به شما، فرقان به معنای قدرت تشخیص اعطا می کنیم و امکان ندارد تقوی ادامه داشته باشد و در انتها با این مکتب اسلامی مقابله شود.

,

رحیم پور ازغدی خاطرنشان کرد: در صحنه عمل جهاد شجاعت و آیه های جهاد معنا پیدا می کند، وقتی می توانی اختلاس و خیانت کنی و فرصت خیانت پیش می آید، آنجا قدرت تقوای واقعی معنا پیدا می کند و اینجاست نماز واقعی دستگیر فرد خواهد شد و عیار نماز واقعی افراد در دوراهی عقاید و منافع معلوم می‌شود و اگر رابطه با خدا حقیقی نباشد انسان ترسو می شود و این ترس در زمان حادثه کربلا برای مسلمین نمایان می شود.

,

وی با بیان اینکه علم، مقدمه ایمان است و ایمان یعنی عمل چراکه دانستن فرد را مؤمن نمی کند و اینکه چقدر به دانسته های خود عمل می کنید در عیار ایمان دارای اهمیت است افزود: قدرت یعنی در برابر شکست و پیروزی خضوع نکنید و راز این موضوع در کتاب اسرار الصلوه امام خمینی(ره) معلوم می شود لذا امام(ره) معتقد است باید برای خدا بپا خیزید، مأمور به پیروزی نیستیم بلکه مأمور به مبارزه و انجام تکلیف هستیم.

,

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه کل دنیا صحنه آزمون است و مواردی مانند شادی، عزا، بیماری، سلامت، پیروزی و شکست سؤالات امتحانی الهی است گفت: برخی افراد حب ریاست و حب غلبه بر دیگران را دارند و باید خداوند کمک کند تا فردی تبدیل به پیروزی پرست و برتری طلب نشود و منیت در کار نباشد.

,

وی افزود: دنیا محل عبور از موانع است و جای لذت جویی نیست، جهان های مختلف دیگر تحت مدیریت پروردگار است که دارای نگاه رحمانی به مخلوقات است، روز قیامت در رأس همه ایام و روز دین است که تمام اینها برای آن روز مقدمه است که مالک اصلی آن روز ظهور می‌کند لذا متوجه می‌شوید قدرت‌های دنیوی همگی سراب است و هیچ قدرتی جز قدرت الهی و آثار قدرت خداوند وجود ندارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه