اخبار داغ

رئیس اداره منابع طبیعی لنده خبر داد؛

قاچاقچیان مسلح و دستان خالی منابع طبیعی درکوه "حاتم" و "تلرش" لنده

قاچاقچیان مسلح و دستان خالی منابع طبیعی درکوه "حاتم" و "تلرش" لنده
محمدی گفت: تنها دو نیروی حفاظتی برای کل شهرستان، چگونه می تواند با دستان خالی با ۱۰ تا ۱۵ نفر فرد مسلح که سروصورت شان بسته است مقابله کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ذبیح الله محمدی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس در خصوص مشکلات مربوط به کوه حاتم و تلرش در منطقه مرزی لنده_تشان گفت: مرثیه درختان تلرش همچون کوه حاتم سر درازی دارد.بحث اختلافات مرزی تقسیمات کشوری باعث شده که متخلفین از این شرایط سوءاستفاده کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

محمدی افزود: در محدوده کوه تلرش که مرز بین دو شهرستان بهبهان و لنده است؛ متخلفین آن در محدوده شهرستان بهبهان سکونت دارند اقدام به قطع درختان بلوط و احداث کوره ذغال کرده و محموله قاچاق خود را از طریق شهرستان بهبهان به اهواز و سایر شهرستان های استان خوزستان می‌فرستند و متاسفانه در این مسیر هیچ گونه برخورد قانونی با متخلفان نمی‌کنند.

,

وی ادامه داد: در سال های گذشته متخلفین این حوزه مشخص و با تنظیم پرونده تخلف ،برخورد قانونی از سوی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده صورت گرفت.

,

محمدی تاکید کرد: کوه تلرش و حاتم به دلیل مسلح بودن متخلفین طی سال های گذشته محلی برای قطع درختان و ایجاد کوره های ذغال شده و متخلفین که همگی ساکن استان خوزستان و شهرستان بهبهان هستند در فصل تابستان سطح عظیمی از جنگل های این منطقه را طعمه حریق کردند.

,

وی در ادامه تاکید کرد: طی چندین مرحله به سمت نیروهای منابع طبیعی شهرستان لنده تیراندازی کردند و با وجود انعکاس همه این اتفاقات در مکاتبات فراوان،تاکنون فریادرسی پیدا نشد.

,

این مسئول گفت: تنها دو نیروی حفاظتی برای کل شهرستان،چگونه می تواند با دستان خالی  با ۱۰ تا ۱۵ نفر فرد مسلح که سروصورت شان بسته است مقابله کند. تمام کاری که از دست اداره منابع طبیعی ساخته است حضور در منطقه، شناسایی افراد و تنظیم پرونده تخلف و ارجاع به مقامات قضایی است .کاری که طی این چند سال انجام گرفته اما نتیجه بخش نبوده است.

,

محمدی در پایان گفت: نیاز است از سوی مسئولین نهادهای امنیتی و نظامی با این متخلفین مسلح که از هر اقدامی ابایی ندارند برخورد سریع و قانونی صورت پذیرد در غیر این صورت از دست ذبیح الله محمدی،سعید آبیار و خسرو محمدی با دستان خالی و بدون هر گونه مجوز قانونی حمل سلاح کاری برای برخورد با افراد مسلح بر نمی آید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه