اخبار داغ

تاملی بر حاشیه جشنواره پاییز هزار رنگ گرگان؛

ساز و حرکت موزون به گردشگری گرگان کمک نمی کند/ پشت پرده یک صدایی جریان مجازی معترض به جشنواره پاییز هزار رنگ

ساز و حرکت موزون به گردشگری گرگان کمک نمی کند/ پشت پرده  یک صدایی جریان مجازی معترض به جشنواره پاییز هزار رنگ
از آنجایی که گرگان به عنوان یک شهر توریست پذیر مذهبی شناخته می شود و سبد عمده گردشگری این شهر را تشکیل می دهد مدیران شهری باید بدانند که ساز و حرکت های موزون در جشنواره پاییز هزار رنگ به صنعت گردشگری گرگان کمک نمی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما؛ آیین جشنواره پاییز هزار رنگ روز گذشته با حضور انجمن های گردشگری سراسر کشور و برخی از انجمن های گردشگری کشورهای خارجی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

بنا به گفته مسئولان برگزاری این رویداد این جشنواره درصدد است که بتواند به حوزه صنعت گردشگری کمک  و بتواند گرگان را به مقصد گردشگری تبدیل کند.

,

در حاشیه این جشنواره مدیران شهری درصدد بودند که بتوانند برای پروژه های گردشگری  مثل شهربازی مدرن و تله کابین  سرمایه گذار جذب کنند.

,

اما این جشنواره با مسائلی رو به رو شد که باعث ایجاد موج انتقاداتی از فعالان فضای مجازی شد.

,

عده ای از فعالان فضای مجازی به تخریب محیط زیست در محل برگزاری این رویداد اشاره کردند و عده ای نیز به مسئله ولنگاری فرهنگی و ورزشبانوان با حرکت های موزون که بیشتر شبیه رقص بود گلایه کردند و در حالی که در سال های اخیر مسئولان شهری شعار گرگان شهر انتظار را سر می دادند این اقدامات را با مراسم روز ملی گرگان و هفته فرهنگی شهر در تناقض دیدند‌.

,

عده ای نیز معتقدند که این اقدامات برای بی اثر کردن هفته فرهنگی و روز ملی گرگان برنامه ریزی  شده است.

,

 فلش حرکتی این انتقادات قابل تامل است و باید مدیران شهرداری در این خصوص پاسخگوی افکار عمومی باشند.

,

این اتفاقات به واسطه مشاوره های غلط و تصمیمات تبلیغاتی پیشنهاد شده به برخی  از اعضای شورای شهر و مدیران شهری رقم خورده و برای جلوگیری از اسراف بیت المال و افزایش نارضایتی های مردمی توصیه می شود که از نخبگان فرهنگی و دلسوز شهر در کمیته های تصمیم گیر و تصمیم ساز مدیریت شهری بیش از گذشته بهره ببرد تا گرگان به لقب خود یعنی شهر دارالمومنین نزدیک شود.

,

از سویی دیگر بخش عمده توریست و گردشگر که در گرگان حضور پیدا می کنند گردشگران مذهبی هستند که به واسطه زیارت امام رضا (ع) از گرگان عبور می کنند لذا انتقاداتی وجود دارد که چرا در جشنواره ای تحت عنوان احیای صنعت گردشگری گرگان جایی برای گردشگری مذهبی دیده نشده است؟!

,

 اما نکته ای قابل توجه دیگر  در خصوص این جشنواره آن است که برخی از فعالان مجازی در تلاش هستند با ایجاد شبکه سازی گفتمان خود را به گفتمان قالب فضای مجازی تبدیل کنند.

,

وقتی روزمه این افراد را بررسی می کنید، می بینم که این افراد سابقه فعالیت های سیاسی در جریان اصلاحات را یدک می کشند و به نظر می رسد که این افراد درصدد هستند که شعارهای انتخاباتی مثل عدم آزادی و سرکوبی آزادی در دولت رئیسی را برای شعارهای انتخاباتی  آینده احیاء و با این اقدام مردم را با شعارهای زرد فریب دهند.

,

برخی از این جریان های مجازی نیز به دنبال سهم خواهی از حواشی به وجود آمده در  مدیریت شهری هستند که قطعا این افراد مورد تایید مردم گرگان نخواهند بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه