اخبار داغ

گزارش؛

نظارت مستمر بر مرزهای زمینی و هوایی کرمانشاه به منظور پیشگیری از شیوع کرونا

نظارت مستمر بر مرزهای زمینی و هوایی کرمانشاه به منظور پیشگیری از شیوع کرونا
با توجه به شیوع کرونا و ایجاد موج های جدید در برخی کشورها، نظارت‌های ویژه ای در فرودگاه و مرزهای زمینی کرمانشاه به عمل می آید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، به دنبال شیوع سویه های جدید ویروس کرونا نظارت‌های جدی به ویژه در مرزهای ورودی و خروجی کشور ضروری و البته مورد تاکید مسئولان امر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

در استان کرمانشاه نیز به واسطه برخورداری از فرودگاه بین المللی و پایانه های مرزی با کشورهای دیگر افزایش بازرسی ها و اعمال نظارت جدی تر در دستور کار قرار گرفته است.

,

افزایش بازدیدها از فرودگاه و پایانه های مرزی کرمانشاه

, افزایش بازدیدها از فرودگاه و پایانه های مرزی کرمانشاه, افزایش بازدیدها از فرودگاه و پایانه های مرزی کرمانشاه,

بهمن خدادادیان در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: با توجه به شیوع موج جدید کرونا در اروپا و آفریقا نیاز است دقت بیشتری از نظر انجام نظارت بر چگونگی رعایت پروتکلهای بهداشتی اعمال شود برهمین مبنا شاید دولت در آینده بازنگری هایی را انجام دهد.

, مرصادنیوز,

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: در حال حاضر رفت و آمدهای خارجی به ویژه در فرودگاه های بین المللی به شدت کنترل می شود.

,

خدادادیان با بیان اینکه کنترل مرزها مورد تاکید است، خاطرنشان کرد: در پایانه های مرزی نیز ورود و خروج با انجام تست پی سی آر و در صورت نیاز انجام قرنطینه کنترل می شود.

,

, ,

وی افزود: اگر فردی از کشورهای آفریقایی وارد کشور شود حتما باید قرنطینه شود و طی دو مرحله تست پی سی آر وی منفی شود.

,

خدادادیان گفت: با توجه به اینکه فرودگاه کرمانشاه بین المللی است در فرودگاه اشرفی اصفهانی و پایانه های مرزی نیز بازدید را افزایش داده ایم که مشکلی ایجاد نشود.

,

ممنوعیت ورود مستقیم و غیرمستقیم مسافران غیرایرانی از مبادی‌‌ کشورهای‌ آفریقای جنوبی به کشور

, ممنوعیت ورود مستقیم و غیرمستقیم مسافران غیرایرانی از مبادی‌‌ کشورهای‌ آفریقای جنوبی به کشور, ممنوعیت ورود مستقیم و غیرمستقیم مسافران غیرایرانی از مبادی‌‌ کشورهای‌ آفریقای جنوبی به کشور,

فریبرز کرمی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در پایانه مرزی پرویز خان اقداماتی از جمله اخذ تست از مسافرین ورودی ایرانی و خارجی در بدو ورود به کشور انجام می شود.

, مرصادنیوز,

وی افزود: از مسافرین ورودی خارجی در صورتی که دارای برگه تست پی سی آر کرونا از مراکز دولتی با اعتبار ۷۲ ساعت باشند تست اخذ نمی شود.

,

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: عبور ناوگان ورودی و خروجی از داکت ضد عفونی، اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا و وزارت خانه و انجام کنترل های لازم توسط نیرو های مرزبانی در نقطه صفر با جلوگیری از ورود  رانندگان و مسافرین فاقد ماسک در بدو ورود به کشور از دیگر اقدامات انجام شده در پایانه مرزی پرویزخان است‌.

,

کرمی عدم ارائه خدمات به مراجعین فاقد ماسک، معرفی نیروهای شاغل در مرز برای تزریق واکسن کرونا به مرکز بهداشت قصرشیرین و برگزاری جلسات متعدد با مقامات و مسئولین بهداشتی  طرف عراقی  و مسئولین بهداشتی کشور به منظور هماهنگی و توسعه روابط دو جانبه جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را از دیگر اقدامات انجام شده در مرز پرویزخان اعلام کرد.

,

, ,

وی عنوان کرد: در پایانه‌‌های مرزی ورود مستقیم و غیرمستقیم همه مسافران غیرایرانی از مبادی‌‌ کشورهای‌ آفریقای جنوبی به کشور تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

,

کرمی تصریح کرد: برای موضوع ورود اتباع خارجی و ایرانیان، از مرزهای کشور از طریق پایش‌های وزارت بهداشت و تنظیم پروتکل‌های ابلاغی با توجه به شیوع سویه جدید در این مرزهای زمینی، شرایط ویژه اضطرار و کنترل اعلام شده است.

,

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: غربالگری بهداشتی و کنترل‌ها در قالب طرح آماده‌باش به دقت اجرا خواهد شد و نمایندگان وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها هم در پایانه‌های مرزی مستقر هستند تا غربالگری به صورت صد درصدی اجرا شود.

,

پایش و غربالگری مستمر مسافران ورودی به پایانه های فرودگاه کرمانشاه

, پایش و غربالگری مستمر مسافران ورودی به پایانه های فرودگاه کرمانشاه, پایش و غربالگری مستمر مسافران ورودی به پایانه های فرودگاه کرمانشاه,

مجتبی بیاتی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: به منظور جلوگیری از شیوع و انتشار بیماری کووید 19 اقداماتی از جمله نظارت ناظران سلامت بر اجرای صحیح دستورالعمل های بهداشتی، رعایت و نظارت بر مقررات فاصله گذاری اجتماعی از بدو ورود مسافر به پایانه ورودی، صف های بازرسی، کانتر پذیرش مسافر  و گیت خروج از جمله اقدامات انجام شده در فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی است.

, مرصادنیوز ,

وی از ضدعفونی و میکروب زدایی محیط کار، پایانه ها و سطوح پایانه ها به طور مستمر قبل و بعد از هر پرواز و نصب استیکر های رعایت فاصله گذاری اجتماعی در بخش های مختلف پایانه ها خبر داد.

,

مدیر کل فرودگاه کرمانشاه گفت: توزیع مستمر و مداوم وسایل حفاظت فردی بهداشتی همچون ماسک، دستکش و محلول ضدعفونی کننده به پرسنل عملیاتی و غیر عملیاتی در محیط کار و قرار دادن دستگاه ضد عفونی در بخش های مختلف فرودگاه به منظور استفاده مسافرین و کارکنان نیز در دستور است.

,

, ,

بیاتی همچنین به جلوگیری از ورود  مسافرین فاقد ماسک به محیط پایانه ها و هواپیما، اطلاع رسانی و اعلام مستمر توسط کارکنان محترم اطلاعات پرواز در محیط ترمینال مبنی بر ضرورت استفاده از ماسک توسط تمامی حاضرین شامل مسافرین، پرسنل و همراهان در زمان حضور درسالن فرودگاه و ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی در سالن پایانه و نظارت مستمر اشاره کرد.

,

وی پایش و غربالگری مسافران ورودی به پایانه ها را به صورت مستمر از دیگر اقدامات انجام شده در فرودگاه اشرفی اصفهانی کرمانشاه اعلام کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه