اخبار داغ

وزیر اطلاع‌رسانی لبنان: استعفای خود را اعلام می‌کنم

وزیر اطلاع‌رسانی لبنان: استعفای خود را اعلام می‌کنم
پس از متشنج شدن روابط بیروت و چند کشور عربی حاشیه خلیج فارس در پی اظهارات وزیر اطلاع‌رسانی لبنان درباره جنگ یمن، این وزیر لبنانی خبر داد که استفعای خود را اعلام خواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «جرج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی لبنان، بامداد امروز (جمعه)، در گفت‌و‌‌گو با شبکه لبنانی «ام تی وی» اعلام کرد که از سمت خود استعفا خوادهد داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
بر اساس گزارش ام تی وی، وزیر اطلاع‌رسانی لبنان اظهار داشت: «من با استعفایم می‌خواهم دری را بگشایم اگر این اقدام اندکی به حل بحران میان لبنان و عربستان سعودی کمک می‌کند».
,
 
,
جرج قرداحی اضافه کرد: «از همان روز اول، من گفتم که اگر با استعفا فایده‌ای در بر دارد، من برای انجام این کار آماده‌ هستم».
,
 
,
طبق گزارش رسانه‌های لبنانی، وزیر اطلاع‌رسانی این کشور ظهر امروز جمعه در بیانیه‌ای رسما استعفای خود را اعلام خواهد کرد.
,
 
,
تنش‌ اخیر میان لبنان و کشورهای حوزه خلیج فارس بویژه عربستان سعودی از آنجا آغاز شد که جرج قرداحی وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در یک مصاحبه تلویزیونی که مربوط به پیش از انتصاب وی به پست وزارت است، خواهان توقف جنگ علیه یمن شد.
,
 
,
قرداحی در پاسخ به این سؤال که تحولات جاری در یمن را چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: «تجاوز وحشیانه به یمن که هشت سال از آن می‌گذرد، باید متوقف شود. آن‌چه که یمنی‌ها انجام می‌دهند، حقوق قانونی آن‌ها در دفاع از خود است و من پایداری مردم یمن در قبال این تجاوز را ارج می‌نهم».
,
 
,
در پی این اظهارات، عربستان سعودی، بحرین، امارات هر یک سفرای خود را از لبنان فراخواندند و کویت هم در گامی مشابه ضمن فراخواندن سفیر خود از لبنان، ۴۸ ساعت به کاردار سفارت لبنان فرصت داد تا این کشور را ترک کند.
,
 
,
وزارت خارجه کویت در بیانیه خود اعلام کرده بود که این تصمیم را به دلیل ادامه اظهارات منفی علیه سعودی و «عدم اتخاذ اقدامات مناسب جهت جلوگیری از قاچاق به کشورهای عضو شورای همکاری» گرفته است.
,
 
,
به‌رغم آنکه کشورهای مذکور علت اقدام خود را اظهارات جرج قرداحی اعلام کردند، اما وزیر اطلاع‌رسانی لبنان اواخر ماه گذشته اظهار داشت: «دیگر همه می‌دانند که مشکل فعلی بسیار فراتر از من و مربوط به موضع عربستان سعودی در قبال نقش حزب‌الله در لبنان و منطقه است همانطور که ریاض خود چند بار این را به صراحت اعلام کرد».
,
 
,
انتهای پیام/
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه