اخبار داغ

در خطبه های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد:

قانون اساسی در میدان اجرا لنگ می زند/آب روستاهای دنا تامین اعتبار شد

قانون اساسی در میدان اجرا لنگ می زند/آب روستاهای دنا تامین اعتبار شد
همزمان با سراسر کشور نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته در بخش ها و مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد که در این هفته به عدم اجرای قواین قانونی اسای در حوزه اجرا و همچنین تامین اعتبار آب در روستاهای مختلف شهرستان دنا پرداخته شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس امام جمعه شهر یاسوج در خطبه اول نماز جمعه این شهر با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی گفت: امام سجاد علیه السلام همه ما را به مراقبت از اعضا و جوارح برای جلوگیری از گناه هشدار دادند زیرا از اعضا و جوارح انسان سوال خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

آیت الله حسینی با بیان اینکه اعضا و جوارح بر انسان حق دارند، گفت: همانطور که اعضای خانواده ما و همسایه بر ما حق دارند اعضا و جوارح ما بر ما حق دارند و نسبت به آنها مسئول هستیم و در روز قیامت بر اعمال  ما گواهی و شهادت می دهند.

وی با بیان اینکه در رساله امام سجاد (ع)  حق اعضا و جوارح بیان شده و اینکه  حق نفس به کار گرفتن آن در راه عبادت  است، گفت: انسان ناسپاس به جای اطاعت از فرمان خدا از فرامین شیطان پیروی می کند.

,
,
,

نماینده ولی فقیه به مالکیت خداوند اشاره کرد و  اینکه همه دارایی ها انسان از آن خداوند است زیرا انسان مملوک خداوند است،  ادامه داد:   حق زبان این است که از سخنان زشت و دشنام دور باشد و زبان بیان کننده معنویت و اخلاق باشد، زبان وزن کمی دارد اما در صورت عدم مراقبت سبب فتنه ها و گناهان سنگینی می شود نمونه این موضوع این است که  از غیبت انسان مسلمان به خوردن گوشت برادر مرده اشاره شده است.

وی به نقش تربیت خوب و اینکه در گفتار و زبان او اثر گذار است، گفت: گوش یکی از درب های  ورودی قلب و روح  انسان است و باید از واردات مراقبت کرد و اگر اعضا و جوارح در راه گناه استفاده شود در روز قیامت بر علیه ما شهادت خواهند داد.

,
,
,


آیت الله حسینی در خطبه دوم نماز جمعه شهر یاسوج با دعوت نماز گزاران به تقوای الهی، گفت: انسان در سایه تقوا و پرهیز گاری قدرت، ثروت،  آرامش کسب می کند.

,
,

نماینده ولی فقیه اطاعت از خدا را سبب سعادت و نیک بختی دانست و گفت: امروز جمعه ۱۲ آذر قانون اساسی ایران در سال ۵۸ توسط مجلس خبرگان قانون اساسی با تشریح وظایف قوا تصویب شد این قانون وسیله افتخار کشور و موجب عزت و استقلال کشور و بر طبق ارزش و مبانی دینی تصویب شده است.

وی با بابیان اینکه قانون اساسی برگرفته از ارزش های الهی و اخلاقی، اجتماعی، رفاه و عدالت اجتماعی از محتواهای آن است، گفت:  قانون اساسی جمهوری اسلامی قانون دین، عقلا و نخبگان است اما این قانون در میدان اجرا لنگ می زند که باید اشکالات آن رفع شود.

وی به ۱۶ آذر و روز دانشجو اشاره کرد و گفت: دانشجویان سرمایه انسانی و فرهنگی جامعه است این سرمایه سبب ساخت جامعه و تحول و تعالی جامعه می شود وقنی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید یکی از میدان داران آن دانشجویان بودند، در دوران دفاع مقدس، در دوران سازندگی در گذشته و میدان جهادی دانشجویان حضور دارند بنابراین دانشجویان امروز  باید در مکتب تشیع ساخته و تربیت شوند زیرا در دنیا مظلومان ، آزادگان و پابرهنه گان عالم از انقلاب اسلامی توقع و انتظار دارند.

وی به ساخت درب های حرم های امامین عسکریین که به عهده مردم استان گذاشته شده است، گفت: درب حرمین عسکریین باید در مدت یک سال ساخته شود و برای استان افتخار است در این راه باید کمک کرد زیرا ذخیره دنیا و آخرت خواهد شد.


وی به ۷ آذر و روز نیروی دریایی ارتش اشاره کرد و اینکه با قدرت در دریاها به حرکت درآمده و قدرت ایران را به نمایش می گذارند، گفت: امروز یکی از قدرت های نظام اسلامی نیروی دریایی ارتش است و سبب افتخار برای کشور هستند‌..

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

بخش پاتاوه 

, بخش پاتاوه ,

امام جمعه بخش پاتاوه در خطبه های نماز جمعه این شهربا دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی،به مبحث، تقوا وآسیب های زندگی با اشاره  به فرموده  امام سجاد(ع) اشاره کرد و گفت: کرامت و عزت در سایه تقوا به دست می آید  درآیه21سوره روم یکی ازنشانه های خداونداینست که برای شماازخودتان همسرانی آفرید تابا اوآرامش یابید وبین شما مودت ورحمت قرارداد،همانا درآن نشانه هایی برای مردمی است که می اندیشند.

,
حجت الاسلام سیادت  بااشاره به اینکه یکی از زیبایی های دلنشین عالم امکان زوجیت موجودات خاصه اشرف مخلوقات یعنی انسان است و  سبب بقای نسل وعامل آرامش  مرد و زن است که درسایه این  ازدواج آرامش وشکوفا شدن استعداد ها در جهت رسیدن به اهداف بلند انسانی محقق می شود،  گفت:ازآسیب های زندگی زناشویی؛عدم احترام به همدیگر است محترم شمردن هرانسانی به معنای حفظ حریم وجایگاه اوست که درسایه آن آرامش مطلوب حاصل می شود.
,
 
,
امام جمعه پاتاوه،در ادامه افزود: مشکلات وکمبودآب شرب در دهستان سادات محمودی وروستاهای ، بنستان، دهشیخ ،گزدون،گریوه وجود دارد و این مشکلات با مدیر کل آبفای استان  درمیان گذاشته شد  در این رابطه  هشت میلیاردتومان ردیف بودجه به این بخش جهت مرتفع نمودن مشکلات آب شرب بعض از روستاهای این بخش ودهستان سادات را بیان کردند.
,
 
,
حجت الاسلام سیادت خطبه دوم نماز جمعه شهر و بخش پاتاوه باتبریک وگرامیداشت 12 آذرماه سالروزتصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی به سخن بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام (ره)گریزی زد وگفت:قانون برای همه و برای نفع ملت است، برای نفع بعض از اشخاص وگروه ها نیست.قانون برای تهذیب تمام جامعه است وباید محترم شمرده بشود، اختلافات از راه قانون شکنی ها پیش می آید که تمامی انبیاء وائمه اطهارعلیهم السلام برای پیاده کردن قانون، خصوصآ قانون اسلام آمده اند.
,
 
,
خطیب جمعه بخش پاتاوه درفراز پایانی خطبه سیاسی نماز،با گرامیداشت  مناسبت 16آذرسالروزکشتاردانشجویان معترض به حضور معاون وقت رئیس جمهور آمریکا جهت توطئه ودخالت در دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت:  امروز یکی از نیازهای اساسی ودرجه یک کشور،نیاز علمی است اگر چنانچه ما توانستیم درعرصه علمی،پیشرفت هایی را که تا امروز به دست آمده است،با همین سرعت دنبال کنیم  اکثرمشکلات ازجمله، اقتصادی،سیاسی،اجتماعی وبین المللی گره گشایی های بزرگی خواهد شد.
,
وی افزود:یکی از نقشه های مهم دشمن متوقف کردن حرکت علمی در کشوراست وتمام اساتید،دانشجویان  باید در مقابل دشمن با جهاد علمی ایستادگی ومقاومت کنند. 
,
 
,
وی مبارزات ضد آمریکایی دانشجویان مسلمان درتاریخ معاصر را مهم ترین بعد مبارزاتی ملت ایران در دوران نهضت اسلامی، دانست و گفت:  مبارزه با استکبار جهانی  و آغاز مبارزه توسط علمای مجاهد به تبع آنها دانشجویان انقلابی در قالب جنبش دانشجویی از جمله؛تظاهرات دانشجویان در16آذرماه1332،مبارزه با آمریکا درماجرای قرارداد ننگین نفتی، ماجرای  انقلاب سفید، انجمن های ایالتی و ولایتی، ماجرای کاپیتولاسیون، وتسخیر لانه جاسوسی آمریکا در13 آبان سال 1358 از جمله خدمات دانشجویان در در دوران مختلف انقلاب اسلامی است.
,

چرام:

, چرام:,

حجت الاسلام سید نورالله افشار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر چرام گفت: هشتم آذر، دور جدید مذاکرات هسته ای ایران با 4+1 آغاز شد و نکات مثبت ومبتنی بر دیپلماسی مبتنی بر عزت ،حکمت و مصلحت را می توان درباره ایام سپری شده منتهی به روز آغاز مذاکرات بیان کرد.

,

امام جمعه چرام افزود: رئیس جمهور و البته اعضای کابینه در طی مدت زمان منتهی به مذاکرات نه تنها مستمرا بلکه موردی هم حل مسائل کشور را به توافق با غربی ها ربط ندادند.

,

وی ادامه داد: زمان مذاکرات به خواست ایران و البته به احتمال زیاد هوشمندانه، 29 نوامبر در تاریخ میلادی و هشتم آذر به تاریخ شمسی مورد توافق قرار گرفته است. هشتم آذر سالروز ترور شهید مجید شهریاری در پروژه مشترک سرویس های اطلاعاتی امریکا و رژیم صهیونیستی است. کسی که در مقابل تحریم ایران در دسترسی به اورانیوم با غنای 20 درصد، ایران را در تولید این سوخت خودکفا کرد. افشار ادامه داد: انتخاب این تاریخ یعنی سالروز ترور دانشمند برجسته هسته‌ای ‌ایران، پیام های روشن، مهم و صریحی به طرف های مذاکره کننده دارد. در یک کلام تحریم، ترور و… نمی تواند جلوی پیشرفت ایران را بگیرد.

,

وی با بیان اینکه رویکرد دولت‌ها در دنیا در ارتباط با سایر کشورها نسبت به دو مقوله مهم امینت و منافع ملی است، عنوان کرد: هر کدام از این دو اگر در یک قرارداد بین المللی منجر به پیروزی و نتیجه شود، می‌تواد ضمانت اجرایی یک قرارداد را افزایش دهد.

,

تیم مذاکراتی دولت سیزدهم باید با رویکرد مطالبه گرایانه با طرفهای غربی و تاکید بر لغو تمامی تحریمها و اخذ تضمینهای عینی و راستی آزمایی رفع تحریمها توسط جمهوری‌اسلامی ایران پشت میز مذاکره قرار بگیرند و از مذاکره برای مذاکره جدا اجتناب ورزند و این هدف جمهوری اسلامی ایران به طرفهای غربی صریح و بی پرده گوشزد نمایند.

,

امام جمعه چرام گفت: گستردگی کار قضا ، ورودی پروندهای زیاد و دقت در رسیدگی پروندهای قضایی شهرستان چرام، باعث شده در مواردی اطاله دادرسی پرونده ها شکل گیرد و بهمین خاطر برخی از مردم گلایمند باشند.

,

وی افزود: یکشنبه همین هفته با مدیرکل دادگستری وقت ملاقاتی داشتم و مشکلات را طرح کردم و قول مساعد دادند تا ماه آینده یک قاضی و همینطور تجهیزات سخت افزاری به دادگستری چرام مساعدت نمایند.

,

افشار ادامه داد: از برادر ارزشمندم آقای دکتر نگین تاجی کمال امتنان را دارم و امیدوارم با تسریع و دقت در پروندهای قضایی مردم موجبات رضایتمندی مردم ولایتمدار چرام فراهم گردد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه