اخبار داغ

مسئول بسیج دانشجویی گچساران مطرح کرد:

انتخاب شهردار گچساران با سهم خواهی همراه است

انتخاب شهردار گچساران با سهم خواهی همراه است
مسئول بسیج دانشجویی گچساران گفت:از شورای شهر و استاندار استان تقاضا دارم هرچه سریعتر به موضوع انتخاب شهردار دوگنبدان رسیدگی و دست هایی که در این موضوع به دنبال سهم خواهی هستند را کوتاه بکنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس؛ مجتبوی، مسئول بسیج دانشجویی گچساران در سخرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته به مناسبت روز دانشجو گفت:در سال ۱۳۳۲ پس از گذشت ۴ ماه از کودتای ۲۸ مرداد که با طراحی و حمایت مالی و اجرایی بریتانیا و آمریکا صورت گرفته بود،در ۱۶ آذر نیز دانشجویان دست اعتراضات گسترده ای در دانشگاه تهران زدندکه موجب شهادت سه تن از دانشجویان و مجروح شدن ۲۷ تن دیگر شد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی افزود: این واقعه نشان دهنده روحیه ضد آمریکایی و استکبار ستیزی دانشجویان در همه مقاطع است،همواره ۱۶ آذر به عنوان یکی از اولین حرکت های استکبار ستیزی و مبارزه با نظام سلطه در کشور بوده که دانشجوبان در صف اول آن قرار داشتند.

,

مجتبوی تصریح کرد:بنابراین در اندیشه امام خمینی(ره) از دانشجویان به عنوان عنصری تاثیر گذار در حیات سیاسی یک جامعه یاد می شود و ایشان نقش اساسی دانشجو را ایحاد تحولات در عرصه سیاسی کشور می دانستند، ازهمین رو پیوسته آنان را به مبارزه علیه نظام حاکم تشویق می کردند و پیشبرد نهضت اسلامی و کمک به مردم در ایجاد تحول و افشای نقشه های استعمار و دشمنان داخلی و خارجی را از اهم وظایف دانشحویان برشمردند.

,

مسئول بسیج دانشجویی گچساران درادامه گفت:پس از پیروزی انقلاب و تاسیس حکومت اسلامی دانشجو همیشه از جایگاه تاثیر گذاری در منظر امام بزرگوار برخوردار بود و امام(ره) به طور کلی دانشگاه را مرجعی برای انسان سازی می دانستند و معتقد بودند دانشجویان باید از دو جهت تخصص و ایمان تربیت شوندتا به عنوان یک قشر تحصیل کرده محوریت روشنگری جامعه را در دست بگیرند.

,

وی افزود:البته روشنگری نیازمند صراحت کلام است که متاسفانه امروزه شاهد آفتی به نام محافظه کاری و مصلحت اندیشی واهی در محیط دانشجویی هستیم و مع الاسف گاها شاهد این هستیم که بعضی مسئولان دانشگاهی، شهری و کشوری دانشجو را به سمت محافظه کاری سوق می دهند درحالی که شهید بهشتی در تفسیری زیبا از دانشحویان به عنوان مؤذن یاد می کند و میفرمایند دانشجو مؤذن جامعه است و اگر خواب بماند امت و مردم خواب می مانند.

,

مجتبوی تصریح کرد:با این وجود نیز وظایف سنگینی بر عهده دانشجویان است،دانشجوی حقیقی کسی است که در قبال اتفاقاتی که در زمینه های مختلف سیاسی اجتماعی و معضلات گوناگون جامعه که در اطرافش رخ می دهدباید جریان ساز باشد و نسبت به این مسائل بی تفاوت نباشد،دانشجوی حقیقی کسی است که روحیه آرمانخواهی، تحول خواهی، مطالبه گری و کنشگری دارد درحالی که دانشجو پرچمدار عدالت خواهی حقیقی است و دانشجو موذن جامعه و بیدار کننده مردم است.

,

مسئول بسیج دانشجویی گچساران درادامه گفت:حالا که رسالت دانشجو و وظایف و صفات دانشجویان روشن شد و وظیفه سنگینی به اسم مطالبه گری بر دوش دانشجو است خوب است که به یکسری مطالبات و دغدغه های شهرمان  هم بپردازیم.

,

وی ادامه داد: بحث اول نیز پتروشیمی است که متاسفانه همه شما بزرگواران از اجحاف و ظلمی که  با استخدام غیر بومی ها در حق جوانان این شهر می شود آگاهید، و آگاهید که جوانان این شهر از آن سهمی ندارند مگر به مقداری ناچیز.

,

مجتبوی گفت:در اوج شیوع کرونا و در زمانی که خوابگاه های دانشگاه آزاد با نظر فرمانداری و شبکه بهداشت بر روی دانشجو بسته بود و به دانشجویان راهِ کرایه منازل دانشجویی با تمام خطرات و معضل ها نشان داده شد، همان خوابگاه ها بدون مخالفت فرمانداری و شبکه بهداشت در اختیار غیر بومی های کثیری که از شهرها و استان های همسایه و غیر همسایه که در پتروشمی شاغل بودند قرار داده شد،!آیا پروتکل بهداشتی های بهداشتی فقط مختص دانشجویان است؟.

,

وی تصریح کرد:الحمدالله در موضوع غیر بومی های کثیر شاغل در پتروشیمی نماینده محترم را دغدغه مند و پیگیر دیدیم اما کافی نمی دانیم و انتظار داریم هرچه سریعتر به این موضوع رسیدگی شود و جلوی این ظلم گرفته شود.

,

مسئول بسیج دانشجویی گچساران درادامه گفت:موضوع بعد نیز بحث شهردار است که بنده قصد ورود به آن را نداشتیم اما با توجه به طولانی شدن پروسه انتخاب شهردار لازم دیدیم از شورای شهر و استاندار محترم تقاضا دارم هرچه سریعتر به این موضوع رسیدگی کنند و دست هایی که در این موضوع به دنبال سهم خواهی هستند را کوتاه بکنند و با انتخاب یک شهردار کارآمد،متخصص و با تجربه و انقلابی، شهر را از این بلا تکلیفی خارج کنند.

,

وی افزود:موضوع بعدی نیز بحث سد چمشیر است که از آن به عنوان گتوند دوم یاد می شود که با آبگیری این سد با توجه به بافت گچی و نمکی پشت سد امکان بروز خطرات زیادی وجود دارد از جمله نشست زمین و شور شدن آب پشت سد که موجب زیان رسیدن به محیط زیست خواهد شد و موضوعات عدیده دیگر که هزینه ای به مراتب بیشتر از هزینه ای است که برای ساخت این سد شده است پس مجددا از استاندار، نماینده محترم و دیگر مسئولین ذیربط تقاضای کارشناسی سد را داریم که ان شاءالله فاجعه دیگری رخ ندهد.

,

مجتبوی گفت:در آخر از همه مسئولان انتظار ارتباط بیشتر با دانشجویان و حضور در جمع و جلسات دانشجویی و پاسخگویی به سوالات دانشجویی را دارم.

,


خبرنگار: مرادی

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه