اخبار داغ

ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری؛

امیدواریم مسائل و مشکلات آب طبق قانون بررسی و حل شوند

امیدواریم مسائل و مشکلات آب طبق قانون بررسی و حل شوند
خطیب موقت نماز جمعه شهرکرد گفت:در حوزه مسائل آب مردم بیدار ما به صحنه آمدند و مطالباتی هم داشتند که امیدواریم این مسائل و مشکلات به نحو مطلوب و طبق قانون بررسی و حل شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز، حجت الاسلام سید ابوالحسن فاطمی خطیب موقت نماز جمعه شهرکرد در خطبه های نماز جمعه این هفته بیان کرد: در حوزه مسائل آب مردم بیدار ما به صحنه آمدند و مطالباتی هم داشتند که امیدواریم این مسائل و مشکلات به نحو مطلوب و طبق قانون بررسی و حل شوند.

امام جمعه موقت شهرکرد با تاکید بر اینکه قانون اساسی ایران یکی از مترقی‌ترین قوانین موجود در جهان است، گفت: مسائل و چالش‌های مربوط به آب در کشور باید با عمل به قوانین حل و فصل شود، باید حقایق را ببینیم و عدالت و انصاف در توزیع آب مدنظر قرار بگیرد.

وی از اینکه رئیس جمهور و زیرمجموعه دولت، عدالت و انصاف را در توزیع آب مدنظر قرار می دهند ، ابراز امیدواری کرد و افزود: مردم در این تاریخ به پای صندوق‌های رأی آمدند و قانون اساسی پس از تصویب اجرا شد.

فاطمی عنوان کرد: شرع مقدس برای این مسئله حد و حدوی را مشخص کرده است و مسلمانان باید آن را رعایت کنند، حجاب در دین اسلام مورد تاکید بوده، پوشش باید مناسب باشد و در بانوان این حساسیت بیش‌تر از آقایان است.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم در بحث پوشش از کشورهای غربی الگو بگیریم، خسارت‌های فراوانی به جامعه اسلامی وارد می‌شود، زنان و مردان باید طبق احکام قرآن و اسلام زندگی خود را پیش ببرند و این احکام را در زندگی نصب‌العین قرار دهند.

خطیب موقت نماز جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی پس از تدوین در تاریخ ۱۲ آذرماه سال ۵۸ طی یک رفراندوم به رای گذاشته شد، بیان کرد: مردم در این تاریخ به پای صندوق‌های رای آمدند و قانون اساسی بعد از تصویب اجرا شد، اولین قانون اساسی در زمان مشروطه در ایران در چند مرحله تنظیم شده بود.

وی اظهار کرد: اسلام نیز همواره مومنان را به عمل به قوانین دعوت می‌کند، متاسفانه در برخی جوامع احترام به قانون ضعیف شمرده می‌شود، اگر در تمامی امور مانند تولیدی، خدماتی و ... عمل به قانون اولویت باشد، آن امور به نحو احسن انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: مسائل و چالش‌های مربوط به آب در کشور باید با عمل به قوانین حل و فصل شود، مردم چهارمحال و بختیاری غیورمردانه وارد صحنه شدند و پای منافع ملی و استانی در این مسئله هستند.

فاطمی یادآور شد: مردم به رئیس‌جمهور و استاندار جدید چهارمحال و بختیاری اعتماد دارند و می‌خواهند در مسئله آب حقایق در نظر گرفته شود و عدالت و انصاف در توزیع آب مدنظر قرار بگیرد، مردم این استان مطالبات خود را از مجاری قانونی پیگیری می‌کنند و اجازه نخواهند داد حق آن‌ها ضایع شود.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

روز دانشجو یادآور روحیه استکبارستیزی این قشر است

, روز دانشجو یادآور روحیه استکبارستیزی این قشر است, روز دانشجو یادآور روحیه استکبارستیزی این قشر است,

حجت الاسلام والمسلمین یدالله رحمانی امام جمعه شهرستان لردگان در خطبه های نمازجمعه این هفته گفت: یکی از صحابی امام صادق (علیه السلام) سوال کرد در قرآن آمده است تقوا را پیشه بگیرید آنگونه که در شان تقوی است یعنی چه ؟ حضرت فرمود: خدا را اطاعت کنید و گناه نکنید، خدا را بیاد آوردید و فراموش نکنید، خدا را شکر گزار باشید. تنها ادعا برای اهل تقوا کافی نیست مسلمانی به عمل است .

وی افزد: اینکه کسی نیت پاک دارد و دل پاک دارد کافی نیست، باید در رفتار و ظاهر شخص هم جلوه کند، این وسوسه شیطان است که شخص را از عمل پاک وا دارد.  اینکه دعا در رفع گرفتاریها اثر دارد شکی نیست ولی دعا به تنهایی کافی نیست باید برای رفع گرفتاریها عملی اقدام کرد دعا دارو نیست که برای شفای مریض اثر داشته باشد . 

رحمانی بیان داشت: استعمار انگلیس مزدوری را به حوزه می‌فرستاد و آیت الله می شد تا ریشه دین را بزند بازار درست می‌کردند، ادعای امام زمان دیدن داشتند. 
امام جمعه لردگان تصریح کرد: اسلام عمل می خواهد، خدمت به مردم و دستگیری از مردم و گره باز کردن از کار مردم و ... اینها نشانه های مسلمانی است لذا ادعا و حرف  ارزشی ندارد و تقوا هم حقیقتش عمل است .

حجت الاسلام رحمانی در خطبه دوم اشاره داشت: ظهر جمعه علاقه مندان به حضرت حجت غصه ای مدام دارند، ظهر جمعه حزن و اندوه و فراق امام زمان(عج) است .

خطیب جمعه لردگان به روز جهانی معلولین اشاره داشت و گفت: مسئولین امر باید برای تسهیل تردد معلولین در خیابان های شهر اقدام لازم انجام دهند.
وی افزود: متاسفانه توسط برخی کاسبان در پیاده روها سد معبر نمودند که حتی یک انسان سالم هم به سختی می تواند در پیاده رو ها قدم بردارد . 

رحمانی، روز دانشجو  را به همه دانشجویان و اصحاب علم و دانش تبریک  گفت و افزود: یاد آور استکبارستیزی و عدالت خواهی دانشجویان در سال 1332 و اعتراض به حضور نیکسون در دانشگاه تهران و سرکوب اعتراض دانشجویان توسط رژیم پهلوی و  شهادت سه دانشجوی دانشگاه تهران که در تاریخ انقلاب ماندگار شد .

وی افزود: امروز مراکز دانشگاهی در شأن مردم شهرستان لردگان نیست . شهرستانی که یک سوم جمعیت استان را دارد فقط سه دانشگاه ( علمی کاربردی، پیام نور و دانشگاه آزاد ) با بیش از 3000 دانشجو دارد  . 

امام جمعه لردگان در پایان اشاره داشت : با آمار دانشجویان که در شهرستان لردگان وجود دارد باید همتی مضاعف توسط مسوولین انجام شود تا وضعیت دانشگاه ها بهبود یابد و محیط آموزشی برای نخبگان شهرستان فراهم آید تا رشد کنند.
 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

شعارها و تظاهرات دانشجویان در 16 آذر رنگ و بوی ضد استکباری بود

, شعارها و تظاهرات دانشجویان در 16 آذر رنگ و بوی ضد استکباری بود,

حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ی شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می‌کنم. اگر متقین ریاستی را در اختیار داشته باشند تمام حدود آن را رعایت می‌کنند. مولانا امیرالمؤمنین علیه‌السلام در حکمت ۱۶۷ از حکم نهج‌البلاغه فرمود: ابزار و وسیله کار ریاست، سعه‌صدر و پرحوصله بودن است. در مسائل مختلفی که برای انسان بخصوص کسی که مسئولیت دارد، پیش می‌آید، حالات او  فرق می‌کند. از جاهای کوچک تا اداره کشور فرق نمی‌کند در هر شرایطی و مسائل مختلف باید پرحوصله بود.
 
وی افزود: این‌که انسان بتواند در اتفاقات مهم، نترسد، کم نیاورد و به‌موقع چاره‌اندیشی کند و تصمیم درست را بگیرد و راه های برون‌رفت را با آرامش و طمأنینه به کار بگیرد، سعه‌صدر نام دارد؛ و این حالت  از مهم‌ترین ابزار ریاست و مسئولیت  است. بعضی‌ها ضیق صدر دارند در بزنگاه‌ها دچار اضطراب و چه کنم چه کنم می‌شود.  اتفاقاً در این شرایط می‌توان افراد را شناخت. کسی می‌تواند تهدیدها را به فرصت تبدیل کند که مضطرب و عجول نباشد، بلکه صبور و دوراندیش باشد. کسی که سعه‌صدر ندارد زود خود را می‌بازد و با عملکرد نادرستی که از روی ضیق صدر و عجله انجام می‌دهد، ریاست خود را که می‌توانست منشاء آثار خیر باشد، با خطر مواجه می‌کند و آن را از دست می‌دهد. خدای تعالی تقوا را در همه ما بیش‌ازپیش بگرداند.
 
امام‌جمعه فارسان به مسئله مذاکرات هسته‌ای یا مذاکره برای رفع تحریم اشاره داشت و بیان داشت: بر اساس آمارها و نظرسنجی‌ها اکثریت مردم نه به آمریکا و نه وعده‌های او دیگر هیچ اعتمادی ندارند. در عرصه خارجی ایران انقلابی مهم‌ترین محور مقاومت است که پس از ۸ سال آمریکا را در غرب آسیا زمین‌گیر کرده است و خواب‌های پریشان مثلث عربی غربی را تبدیل به کابوس کرده است. دولتی بر سرکار آمده است که برجام را اولویت اول نمی‌داند. اولویت اول دولت سیزدهم بر اقتصاد مقاومتی با نگاه درون‌زا و برون‌نگر است و نگرشش به بیرون اول به همسایگان است و سپس به‌شرط و همه کشورها.
 
وی اظهار داشت: دولت سیزدهم به میدان مذاکره و دیپلماسی آمده است اما اولاً- فاصله‌ی با میدان ندارد و این فاصله را کم کرده ست. ثانیاً- مذاکرات را در حال حاضر مذاکره برای رفع تحریم‌های می‌داند نه مذاکره هسته‌ای. از نگاه دولت کنونی، مذاکرات هسته‌ای وقتی شکل می‌گیرد که تمام تحریم‌ها برداشته شود. ثالثاً- در مذاکرات هسته‌ای ایران تمام تعهدات خود را انجام داده است و باید راستی آزمایی وعده‌های غرب را بکند. رابعاً- اگرچه برای رفع تحریم‌ها تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد اما مهم‌تر از آن به‌خنثی‌سازی تحریم‌ها در عرصه داخل و خارج می‌اندیشد. عضویت در پیمان شانگ‌های، سفر رییس‌جمهور به قرقیزستان و اجلاس اکو، انعقاد قرارداد گازی و مذاکره با فعال‌سازی کرویدور ایران و گرجستان و اجرایی سازی پیمان راهبردی ایران و چین و تلاش برای رفع موانع تولید و رونق و جهش تولید در همین ۱۰۰ روز گذشته، حکایت از آن دارد که ایران انقلابی با اتحاد بین قوای سه‌گانه و هم راهی بی‌نظیر نیروهای مسلح و قرابت بیش‌ازپیش دیپلماسی و میدان، فضا را تغییر داده است.
 
حجت‌الاسلام ملک پور مناسبت 16 آذر روز دانشجو گفت: رفتارشناسی سیاسی دانشجویان در 16 آذر 1332 نشان می‌دهد شعارها و تظاهرات آن‌ها دارای رنگ و بوی ضد استکباری و مخالف با قدرت‌های غربی علی‌الخصوص آمریکا بود. تظاهرات، شعارها و خروج از کلاس‌ها، همه با نیت اعتراض به سیاست‌های آمریکا و متحدش در ایران شکل می‌گرفت.

,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

جنبش دانشجویی در تمامی عرصه ها خوش درخشید

, جنبش دانشجویی در تمامی عرصه ها خوش درخشید,

 

,

حجت الاسلام  مهرداد بهرامی امام جمعه شهر اردل در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اردل ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی گفت: تقوا موجب عزت، اقتدار و شرافت انسان می‌شود و اگر کسی به‌دنبال عزت و آبرومندی است ‌باید برای داشتن تقوا تلاش کند.

بهرامی بیان کرد: تنها وسیله نجات ما انسان‌ها، رعایت تقوا، آینده‌نگری و درست حرکت نمون در مسیر مستقیمی است که خداوند در قرآن و زندگی ائمه(علیه‌السلام) معرفی کرده است.
 

,
,
,
,

امام جمعه شهر اردل در بخش دیگر خطبه های نماز جمعه این هفته شهراردل با گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو وبا بیان اینکه جنبش دانشجویی در تمامی عرصه ها خوش درخشید و باعث افتخار ایران شد گفت:حرکت های جنبش دانشجویی چه قبل از نهضت اسلامی در حوادث مختلف از جمله اعتراض دانشجویان به سفر نیکسون به ایران که منجر به شهادت تعدادی از دانشجویان شد وچه بعد از انقلاب در حوادث مختلف مثل اداره جنگ تحمیلی،حضور در عرصه پیشرفتهای علمی کشور ،اقدامات جهادی در سطح کشور ، مطالبه گری وعدالت خواهی، همه نشان از ماهیت ضد استعماری و استکباری و روحیه آرمان خواهی وفساد ستیزی جنبش دانشجویی دارد.
 
بهرامی ادامه داد:امروز هم آرمان خواهی بانگاه به واقعیت‌های کشور و مطالبه گری براساس همین آرمان ها نیاز جدی کشور  برای اصلاح امور ،مراقبت از کم کاری وکج روی مسئولان ومبارزه با فساد در دستگاه های مختلف کشور است.

امام جمعه شهر اردل با اشاره به مذاکرات وین گفت: در دور جدید مذاکرات وقت پاسخ گویی طرف های غربی نسبت به بد عهدی های خود در مسئله برجام است ،نباید اشتباهات گذشته تکرارشوداین مذاکرات برای رفع تضمینی وعملیاتی تحریم‌هااست.

بهرامی بیان کرد:نگاه دولت محترم به ظرفیت های درونی کشور، اولویت تعامل با همسایگان ،حضور در پیمان های مختلف منطقه‌ای ،پیروزی های محور مقاومت خصوصا در یمن و زمین گیر شدن ها در منطقه غرب آسیا ، دست برتر کشور در مذاکرات جدید است.

وی با اشاره به شناسایی یکی از شهدای گمنام شهر اردل گفت: در روزهای آینده مراسم استقبال از خانواده این شهید عزیز رو داریم از همه مردم شهرستان خصوصا مردم شریف شهر اردل درخواست دارم با حضور باشکوه در این استقبال شرکت کنندو انشاءالله میزبان خوبی برای این خانواده شهید باشیم.

,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه