اخبار داغ

ائمه جمعه لرستان مطرح کردند:

تکمیل سدهای نیمه‌تمام، راه‌حل کم‌آبی در لرستان/پیاده‌سازی مدیریت جهادی در جامعه ضروری است

تکمیل سدهای نیمه‌تمام، راه‌حل کم‌آبی در لرستان/پیاده‌سازی مدیریت جهادی در جامعه ضروری است
ائمه جمعه لرستان با اشاره به‌ضرورت تکمیل سدهای نیمه‌تمام برای حل مشکل کم‌آبی در لرستان، عنوان کردند: پیاده‌سازی مدیریت جهادی در جامعه ضرورت دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم‌آباد ضمن تسلیت رحلت ملکوتی حضرت آیت‌الله صادقی، اظهار داشت: درباره این عالم مجاهد و فقیه بزرگ باید کتاب‌ها نوشت و همایش‌ها برگزار شود، قریب به ۸۰ سال مجاهدت علمی و اخلاقی در حوزه علمیه قم و حوزه‌های علمیه استان لرستان و مرکز استان داشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی افزود: مجتهدی پرتلاش در تدریس معارف اخلاقی، مدرسی خوش‌بیان در تدریس همه سطوح درسی و برخورداری از کرسی درس خارج فقه و اصول در طول سالیان متمادی از برجستگی این عالم بزرگوار بوده است.

,

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه تولیت مدرسه علمیه کمالیه و پایه‌ریزی مدرسه صادقیه بر عهده آیت‌الله صادقی (ره) بود، عنوان کرد: شاگردان این عالم روحانی پرتلاش در حوزه علمیه قم و لرستان مثمر ثمر و تأثیرگذار هستند، بدون استثنا همه ما روحانیت مستقیم یا غیرمستقیم از تلاش‌های علمی و اخلاقی این روحانی بزرگوار فیض و بهره بردیم؛ متواضع و نیک‌سیرت، مبارزه با رژیم ستم‌شاهی و همراهی با امام راحل و مقام معظم رهبری از برجستگی‌های این فقیه بود.

,

وی با اشاره به اینکه ۱۲ آذرماه به‌عنوان روز تصویب قانون اساسی، روز مبارکی است تصریح کرد: این روز باید ما را به این اندیشه و تفکر وادار کند این قانون مترقی تبدیل به یک گفتمان شده که همه اصول آن اجرایی شود قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با قانون اساسی دیگر کشورها قانونی است مترقی برگرفته از قرآن و سنن می‌باشد، میثاق ملی و دینی انقلاب اسلامی است و راه ارتقا فرهنگی و پیشرفت همه‌جانبه عمل به این قانون اساسی است.

,

 شاهرخی بابیان اینکه تسهیلات اشتغال، تأمین مسکن، فراهم نمودن ازدواج آسان، تأمین خدمات توان‌بخشی، مناسب‌سازی ادارات، خیابان‌ها، پیاده‌روها و اماکن ورزشی برای معلولان و کودکان استثنایی ضروری است، خاطرنشان کرد: در جمهوری اسلامی ایران قانون حمایت از حقوق معلولان مصوب شده است و حتی کمیته‌ای معرفی‌شده است که بر اجرای قانون نظارت دارد. کارهای فاخر و هنری که افراد سالم از تولید آن‌ها ناتوان هستند بسیاری از معلولان و کودکان استثنایی با تلاش به‌مراتب بالایی از رشد علمی و فرهنگی نائل شده و حضور مؤثر در اجتماع دارند.

,

امام‌جمعه خرم‌آباد بیان کرد: ۱۶ آذر به‌عنوان روز دانشجو است؛ دانشجویان به‌عنوان انسان‌های آگاه، فهیم، بصیر و تیزبین در تاریخ کشور ما نقش ارزنده و مفیدی را اجرا کردند در این روز در سال ۱۳۳۲ پس از کودتای ۲۸ مرداد که نیکسون معاون رییس جمهور آمریکا برای مشاهده اوضاع ایران به کشور ما وارد شد و دانشجویان از شروع سال تحصیلی تظاهرات خود را به ورود نیکسون اعلام کردند و در روز ۱۶ آذر سه نفر از دانشجویان شهید شدند، امروز دانشجویان و دانشگاهیان در کنار حوزویان پرچم‌دار مبارزه با استکبار جهانی هستند.

,

وی گفت: مشکل پیش‌آمده در حوزه آب، بخشی از آن مربوط به کم‌آبی است و بخشی ضعف مدیریت است، باید توجه کرد راه‌حل اساسی این مشکل عزم ملی و نیازمند تقسیم‌کار ملی است راه‌حل در استان لرستان هم تکمیل سدهای نیمه‌تمام، اتصال شبکه آبیاری از سدها به زمین‌های کشاورزی و آبیاری قطره‌ای است؛ لرستان جز استان‌های پربارش بوده و احتیاجی به آب دیگر استان‌ها ندارد و ما نیاز به سدهای مخزنی مثل سد معشوره داریم.

,

شاهرخی یادآور شد: عده‌ای در داخل و خارج کشور درصدد هستند تا مردم را در مقابل قوای سه‌گانه و دولت قرار دهند و بنده درخواست نمودم که شیوه مطالبه منطقی باشد، حقیقتاً مردم لرستان نشان دادند که لرستان لایق عنوان تدین و انقلابی گری است جوانان این استان همان رزمندگانی هستند که از ارتفاعات حاج عمران و شاخ شمیران بالا رفتند و دشمن را مغلوب کردند همان شیران شجاعی هستند که کلید فتح کربلای ۵ را به لشگریان سپاه اسلام سپردند.

,

امام‌جمعه خرم‌آباد اظهار داشت: چنین جوانانی می‌دانند با چه شیوه‌هایی مطالبات خود را پیگیری کنند تا دشمن از آن‌ها عصبانی باشد مردم عزیز کارگزاران شما در قوای سه‌گانه، نمایندگان مجلس، نماینده خبرگان رهبری به شیوه منطقی و با عزمی جزم تخصیص آب و احداث سد معشوره، ادامه و تکمیل مسیر راه آهن و راه‌اندازی کارخانه‌های تعطیل‌شده را برای حصول ارتقا فرهنگی و پیشرفت اقتصادی با جدیت و تمام و کمال دنبال خواهند کرد و تردیدی وجود ندارد که با حفظ وحدت و اتحاد و همدلی خدمتگزاران از فرصت به وجود آمده باید نهایت بهره‌مندی را برای لرستان فراهم نمود.

,

احداث سدمعشوره ضروری و حیاتی است

, احداث سدمعشوره ضروری و حیاتی است, احداث سدمعشوره ضروری و حیاتی است,

حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهدشت، اظهار داشت: بایستی ما امیر بر دنیا باشیم نه اینکه اسیر آن باشیم، انسان متقی مراقب است که عملش برای رضای خداوند متعال باشد.

,

وی افزود: یکی از بیماری‌های اخلاقی که سلامت جسمی و روحی فرد را به خطر انداخته و موجب اختلال در امور عادی انسان می‌شود حسادت است که بحرانی روحی بوده و بیش از همه شخص حسود را آزار می‌دهد به‌طوری‌که او را تا حد اضطراب و رنج، پیش خواهد برد.

,

امام‌جمعه کوهدشت ضمن گرامیداشت روز قانون اساسی و روز دانشجو، عنوان کرد: امام‌خمینی (ره) فرمودند قانون برای نفع مردم و جامعه می‌باشد و برای نفع برخی از گروه‌ها نیست و هم‌چنین برای تهذیب و پاک‌سازی تمام جامعه و آرامش ملت است، این قانون بایستی به‌درستی در جامعه اجرا شود.

,

وی با اشاره به نقش سازنده دانشجو در کشور تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند نیاز درجه‌یک کشور، نیاز علمی است و یکی از نقشه‌های دشمنان متوقف کردن این پیشرفت علمی است درحالی‌که کار به‌جایی نخواهند برد، مراکز دانشگاهی و کادر علمی بایستی بدانند معضلات کشور در چیست؟!

,

طهماسبی با اشاره به‌ضرورت پیاده‌سازی مدیریت جهادی در جامعه، گفت: بایستی مدیران کوهدشت در مقابل مسائل شهرستان احساس وظیفه و دین کنند و در برنامه‌ها مساجد‌ را نیز محور قرار دهند.

,

وی با اشاره به مسئله برجام، بیان کرد: متأسفانه ایران در سال ۹۲ در تحریم‌های فلج‌کننده‌ای قرار گرفت، دشمنان و طرف مقابل در مذاکرات برجام به دنبال طولانی شدن آن هستند ولی ملت و رهبر معظم انقلاب از حق علمی، استقلال و عزت کشور ذره‌ای کوتاه نخواهند آمد.

,

امام‌جمعه کوهدشت گفت: دولت یازدهم با وعده حل تمام مشکلات اقتصادی به میدان آمد و برخی از رسانه‌های داخلی و خارجی نیز یک جنگ روانی و ادراکی را در جامعه ایجاد کردند.

,

وی بیان کرد: ایران دو هدف دارد حذف کامل و تضمین‌شده و قابل راستی آزمایی تمام تحریم‌ها و دیگری مسئله اجرای غنی‌سازی صلح‌آمیز هسته‌ای است.

,

طهماسبی با اشاره به سو استفاده دشمنان در راستای مسئله آب، بیان کرد: علاوه بر اینکه احداث سدمعشوره ضروری و حیاتی است، مسئولان بایستی نسبت به احداث آبخوان‌ها و سد‌های کوچک نیز اهتمام داشته باشند، هرکسی طرحی دارد ضرورت دارد به جهت ارائه آن اقدام کند‌.

,

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره پشتیبانی قاطع از نیروی انتظامی در برخورد با اشرار، گفت: فضای شهرستان بایستی به شکل برادری و اتحاد پیش برود، رسانه‌ها در ارائه برخی مطالب مراقبت کنند چراکه حفظ آبروی اشخاص بسیار مهم است.

,

تیم مذاکره‌کننده از موضع اقتدار واردشده است

, تیم مذاکره‌کننده از موضع اقتدار واردشده است, تیم مذاکره‌کننده از موضع اقتدار واردشده است,

حجت‌الاسلام سید علی حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بروجرد با اشاره به مذاکرات برجام، اظهار داشت: تیم مذاکره‌کننده ما از موضع اقتدار و قدرت وارد شد و با توجه به اینکه ملت ایران پشتیبان آن‌ها است، در این دوره از مذاکرات، برای طرف‌های مقابل شرط تعیین کرد.

,

وی افزود: هدف اصلی از مذاکرات، لغو کامل تحریم‌ها است و خوشبختانه تیم مذاکره‌کننده دولت سیزدهم در این مذاکرات به‌خوبی عمل کرده است.

,

امام‌جمعه بروجرد عنوان کرد: در بُعد سیاست خارجه، اقتدار و عزت ایران سبب شده تا طرف‌های دیگر حساب کار دستشان بیاید.

,

وی با اشاره به مناسبت‌های پیشرو تصریح کرد: ۱۶ آذر روز دانشجو نام‌گذاری شده و از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون جوانان نشان داده‌اند که نقش مهمی در جامعه دارند که رسیدگی به مشکلات آن‌ها و حل‌وفصل دغدغه‌های این قشر ضروری است.

,

حسینی گفت: از دیگر مناسبت‌ها، ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار است که پرستاران با تأسی از پرستار دشت کربلا همیشه یاریگر بیماران بودند خصوصاً در ایام کرونا که مدافعان سلامت برای سلامتی بیماران کرونایی همه تلاش خود را به کار گرفتند.

,

امام‌جمعه بروجرد با اشاره به تجمعات اخیر و سوءاستفاده آشوب گران افزود: کشاورزان اصفهانی از چندی پیش خواستار رسیدگی به مشکلات در این حوزه بودند ولی برخی از آشوب گران تلاش کردند تا از این فرصت سوءاستفاده نمایند.

,

وی بیان کرد: دشمن همیشه به دنبال این است که از تجمعات سوءاستفاده کند، به آشوب کشیدن هدف اصلی دشمنان قسم‌خورده این کشور است که نباید اجازه داد از این فرصت سوءاستفاده کنند.

,

حسینی خاطرنشان کرد: آن‌ها به دنبال بزرگ‌نمایی مشکلات هستند که لازم است رسیدگی به مشکلات، توسط مسئولان بررسی شود.

,

عمل به قانون اساسی علاج اصلی کشور است

, عمل به قانون اساسی علاج اصلی کشور است, عمل به قانون اساسی علاج اصلی کشور است,

حجت‌الاسلام مراد امیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سلسله با گرامیداشت و تبریک روز جهانی معلولین، اظهار داشت: جایگاه معلولین در قبل و بعد از انقلاب کاملاً متفاوت می‌باشد، بعد از انقلاب یک‌نهاد و سازمانی بنام بهزیستی برای این افراد تشکیل شد که از بودجه بیت‌المال، کمک‌های مردمی و به شکل‌های گوناگون خدمت این عزیزان و در بسترهای مشاوره‌ای و خدمات‌رسانی ایجاد شد.

,

وی با اشاره به‌روز تصویب قانون اساسی در سال ۵۸ افزود: همان‌طور که امام راحل فرمودند قانون برای همه و تهذیب جامعه است و البته دزدها، دیکتاتور‌ها و کسانی که می‌خواهند خلاف عمل کنند با قانون سرکاری ندارند از خوششان نمی‌آید اما قانون اساسی برای آرامش مردم و ملت تصویب‌شده است.

,

امام‌جمعه سلسله عنوان کرد: قانون اساسی ما عالی‌ترین سند قانون می‌باشد و راهنمایی است برای بقیه قوانین که جایگاه و حدود قدرت‌های سیاسی را مشخص می‌کند.

,

وی با اشاره به اینکه هیچ قانونی نباید با قانون اساسی مغایرت داشته باشد، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در این باره سفارش نمودند که قانون اساسی ما میثاق بزرگ ملی، دینی، انقلابی و ستون فقرات نظام و در حقیقت مرکز اصلی نظام است.

,

امیدی گفت: عمل به قانون اساسی علاج اصلی کشور است و منشور واقعی انقلاب و خواست حقیقی مردم همان چیزی است که در قانون اساسی منعکس‌شده است.

,

امام‌جمعه سلسله اظهار داشت: مسئولان باید به فریادهای رهبری گوش کنند و اگر می‌خواهیم دغدغه‌های مردم حل شود باید قانون اساسی زنده شود‌.

,

وی با گرامیداشت هفته مکتب اسلامی از دوازده‌تا هجده آذر گفت: مقام معظم رهبری دراین‌باره می‌فرماید این انقلاب یک تفکر درست تعریف‌شده است که متکی بر یک جهان‌بینی صحیح و متین که زمینه‌ساز ظهور امام عصر (عج) ‌می‌باشد.

,

امیدی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اهدافی برای جامعه اسلامی دارد و همان‌طور که فرمودند؛ در انقلاب یک زنجیره منطقی وجود دارد که حلقه اول آن انقلاب اسلامی، حلقه دوم تشکیل نظام اسلامی، حلقه سوم تشکیل دولت اسلامی است که این حلقه یعنی مسئولین باید پاک دست و پاک‌دامن باشند و فساد در این جامعه جای نداشته باشد.

,

امام‌جمعه سلسله با اشاره به حلقه چهارم زنجیر انقلاب یعنی تشکیل جامعه اسلامی گفت: زنان باحجاب، مساجد پررونق، تفکر امیرالمؤمنین در خیابان‌ها باید پناهگاه مردم باشد که این حالت جامعه اسلامی می‌نامند و پنجمین حلقه تشکیل امت اسلامی است که مشخص است با این مرحله خیلی فاصله‌داریم.

,

وی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: جوانان باید در بصیرت افزایی، تحکیم معارف اسلامی، شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن پیشگام باشند و نهال امید در خود و دیگران را پروش دهید و ترس را از جامعه دور کنید که نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد جوانان است.

,

امیدی با گرامیداشت روز دانشجو در ۱۶ آذر و تبریک آن به دانشجویان اظهار داشت: انتظار ما از دانشجویان عالم، مؤمن، متدین و دوست دار مردم و میهن این است که در این شرایط حساس به کمک نظام مقدس بشتابند و از مردم دستگیری کنند که این بهترین زکات علم جوانان و دانشجویان است.

,

مطالبه گری باید به‌صورت واقع بینانه باشد

, مطالبه گری باید به‌صورت واقع بینانه باشد, مطالبه گری باید به‌صورت واقع بینانه باشد,

حجت‌الاسلام مهدی سرلک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته الیگودرز ضمن اشاره به وظایف و اهداف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، اظهار داشت: مراسمات بزرگداشت و معنوی بایستی مردمی شود چراکه با میدان دادن به مردم در حقیقت جوانان روی کار آمده و مساجد و تشکلات مردمی فعال می‌شود و شاهد تحقق محله‌های اسلامی نیز خواهیم بود.

,

وی افزود: مسجد باید به‌عنوان مرکز نشر همه فعالیت‌های مراسمات مدنظر قرار گیرد پایگاه‌های بسیج، خیرین ائمه جماعات در جهت ترغیب و تشویق مردم و مخصوصاً جوانان فعالیت کنند چرا که باعث طراوت و تازگی بخشیدن به مراسمات مذهبی و انقلاب خواهیم بود.

,

امام‌جمعه الیگودرز عنوان کرد: باید مردم را ترغیب نمود امورات مسجد را به عهده بگیرند چراکه هر جا مردم به میدان آمدند شاهد پیشرفت، اصلاح فرسودگی و کارآمدی بوده‌ایم، باید مساجد امروز به‌روز شوند و به مراکز رشد نسل جدید و پایگاه فعالیت برای نهادهای تبلیغی دینی شوند.

,

وی به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و تصریح کرد: قطعاً در اولین دور مذاکرات همه‌چیز به نتیجه نخواهد رسید و موضوعات حل‌وفصل نخواهد شد اما رویکرد دولت سیزدهم حقیقتاً تفاوت محسوسی با رویکرد دولت یازدهم در مذاکرات دارد چراکه امروز ایران انقلابی آمریکا را ذلیلانه از منطقه خارج می‌کند و ایران به همه تعهدات خود عمل کرده است و حالا نوبت آمریکا است که به تعهدات خود عمل کند.

,

سرلک گفت: امروز دولتمردان از موضع طلبکار حقوق ملت وارد مذاکرات شده‌اند و در عرصه سیاست خارجی امروز ایران انقلابی محور مقاومت است.

,

امام‌جمعه الیگودرز بیان کرد: دولتمردان امروز برجام را الویت اول نمی‌دانند بلکه اقتصاد مقاومتی و تکیه‌بر توان داخلی اولویت اول در جهت رفع مشکلات کشور می‌دانند.

,

وی گفت: مذاکرات در جهت رفع همه تحریم‌ها به‌صورت یک‌جانبه است و آمریکا و طرف‌های غربی باید اقدامات اساسی انجام دهند.

,

سرلک ضمن گرامیداشت دوازدهم آذر روز جهانی معلولان گفت: معلولان دارای توانمندی‌هایی هستند برخی آدم‌های عادی نمی‌توانند آن را انجام دهد به‌عنوان‌مثال بسیاری از معلولان حافظان قرآن می‌باشند و یا در هنر ادبیات خطاطی و حتی تولید محتوا دارای توانمندی‌هایی هستند که برخی از افراد عادی از آن برخوردار نیستند.

,

امام‌جمعه الیگودرز بیان کرد: نگاه به توانایی معلولین باید واقع بینانه باشد و نمایشگاهی که امروز در مثل این شهرستان وجود دارد و بخشی از توانایی‌ها و استعدادهای این افراد است.

,

وی ضمن تبریک فرارسیدن شانزدهم آذر روز دانشجو بیان کرد: دانشجویان همواره در خط اول بحران‌ها و صحنه‌های انقلاب بودند و در اصل انقلاب دوران دفاع مقدس پیشرفت ده کشور نقش اساسی داشته‌اند.

,

سرلک گفت: مطالبه گری و آرمان‌خواهی که در جهت پیشرفت اقتصاد و رفع مشکلات کشور باشد انتظار رهبر معظم انقلاب و مردم از دانشجویان است مطالبه گری باید به‌صورت واقع بینانه مبنی بر اخلاق آرمان‌های انقلاب و پیشرفت وضعیت موجود جامعه باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه