اخبار داغ

امام جمعه یزد:

سبک درست اقتصادی جایگزین نکاه کاسب کارانه در کشور شود

سبک درست اقتصادی جایگزین نکاه کاسب کارانه در کشور شود
امام جمعه شهر یزد گفت:مسئولان دانشگاهها برای تمام نیازها و مسائل و مشکلات کشور باید تلاش علمی و فعالی داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر یزد با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی و توجه به توان داخل یکی از ضروریاتی است که مسئولین کشور باید به آن توجه داشته باشند خاطرنشان کرد:هدف از فعالیتهای اقتصاد نباید کسب سود و ان هم به میزان زیاد باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی ادامه داد:فعالان اقتصادی مبایست شرایط آحاد جامعه را نیزدر نظرگرفته و تنها به فکر سود بیشتر نباشند زیرا که نگاه منفعت طلبانه هیچ مشکلی از کشور ومردم را برطرف نمی کند و حتی عامل فشار بیشتر بر مردم نیز خواهد شد.

,

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه نگاه کاسب کارانه باید از اقتصاد کشور حذف شود تصریح کرد:  تجارت این نگاه باید حذف و سبک درست اقتصادی جایگزین آن شود و برنامه ریزی سالم برای استفاده بهتر از تمام منابع موجود در کشور ایجاد و در این مسیر منافع مردم، عدالت محوری و پیشرفت اقتصادی نیز مدنظر باشد.

,

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از صحبتهای خود به در پیش بودن روز 16آذر که به نام روز دانشجو نامگذاری شده است اشاره و تصریح کرد: در گذشته دانشجویان را تنها به امور سیاسی و حزبی مشغول می کردند اما این رویه باید تغییر کند و رشد علم و دانش باید برای دانشجویان در اولویت قرار بگیرد.

,

وی ادامه داد: مسئولان دانشگاهها باید برای تمام نیازها و مسائل و مشکلات کشور باید تلاش علمی و فعالی داشته باشند.

,

امام جمعه یزد اظهار داشت:اگر دانشگاه‌ها بر اساس نیاز روز مردم و کشور فعالیت کند ،بخش عمده‌ای از مشکلات همگانی حل و فصل می‌شود و شاهد برخی معضلات نخواهیم بود.

,

آیت الله ناصری با اشاره به اینکه علم ودانش وارداتی سودی برای مردم و کشور به دنبال نخواهد داشت و حتی به جامعه اسلامی ضرر نیز خواهد زد ابراز داشت:تولید علم و پرورش نسلی همراه با تفکر و تربیت دینی باید جزو رسالت های دانشگاه‌ها قرار گیرد.

,

وی تصریح کرد: اساسی‌ترین وظیفه راهبردی مراکز آموزش عالی و دانشگاه های استان و کشور تلاش برای تولید علم و تفکر است

,

وی ادامه داد: مسئولان با برنامه ریزی جدی و مناسب اقدامات ضروری ولازم را برای تحول در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی انجام دهند.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد در بخش دیگری از خطبه های این هفته نمازجمعه شهر یزد با اشاره به روز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران  در12 آذر1358 گفت: قانون برنامه ای برای سلامت زندگی کردن انسان‌ها و جلوگیری از هرج و مرج و رفع بی‌عدالتی است و اصلی‌ترین قانون، قانونی است که کتاب خدا برای انسان‌ها بیان کرده است.

,

خطیب این هفته نمازجمعه یزد ادامه داد: همه مردم و مسئولان در هر پست و مقامی باید به رعایت قانون بدون هیچ تفاوتی احترام گذاشته و آن را اجرا کنند.

,

ایت الله ناصری در پایان تصریح کرد: رعایت قانون نظام اسلامی از جمله رسالت ها و وظیفه مهم عمومی است و اگر قانون در کشور اجرا نشود شاهد بروز مشکلات فراوانی در سطح کشور خواهیم بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه