اخبار داغ

گره کوری که به تار و پود فرش آذربایجان افتاده است؛

صنعت فرش‌بافی آذربایجان‌غربی در گیر و دار تامین مواد اولیه/ ۷۲ هزار شغل پایدار در سایه کارگاه‌های فرش بافی

صنعت فرش‌بافی آذربایجان‌غربی در گیر و دار تامین مواد اولیه/ ۷۲ هزار شغل پایدار در سایه کارگاه‌های فرش بافی
صنعت فرش بافی از قدمت بالایی در کشور و به تبع آن در آذربایجان‌غربی دارد و دارهای قالی این صنعت اکنون در گیر,دار تأمین مواد اولیه است و با این حال توانسته برای ۷۲ هزار نفر از جوانان این منطقه شغل پایدار ایجاد کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، صنعت فرش در کشور از دیرباز مورد توجه مردم در اقصی نقاط این خطه بوده و حتی فرش های این نقطه از کره خاکی به عنوان کالای نفیس به نقاط مختلف کشور ارسال می شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز،,

حال با گذشت چندین دهه از قدمت فرش بافی در جمهوری اسلامی ایران باز هم این صنعت رونق ب رمق خود را ادامه می دهد.

,

فرش بافی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین تولیدات سنتی در کشورمان بوده و  کالایی که تولید و تجارت آن از  پتانسیل بالایی در کشور برخوردار است.

,

حال آذربایجان غربی نیز از این بخش نیز بهره مند است و با داشتن فرش های دست بافت زیبا شهرت جهانی به خود گرفته است تا بتواند چرخ صنعت فرش را در این خطه از کشور همچنان به حرکت وادارد.

,

در این بین برخی مشکلات موجود در این بخش وجود دارد که صنعت فرش بافی را با مشکل عدیده روبرو کرده است.

,

در تامین مواد اولیه مشکل اساسی داریم

, در تامین مواد اولیه مشکل اساسی داریم, در تامین مواد اولیه مشکل اساسی داریم,

جعفرنژاد یکی از فعالان صنعت فرش در این استان با اشاره به مشکلات این بخش گفت: افزایش قیمت مواد اولیه در بازارهای داخلی و  نوسان نرخ ارز از مهمترین مشکلات پیش روی فعالان این بخش است.

,

دولتی یکی دیگر از فعالان این بخش نیز گفت: افزایش دستمزدها و همچنین عدم بازاریابی مناسب برای این صنعت از دیگر مشکلاتی است که روند تولید و فروش فرش دست بافت را با مشکل روبرو کرده است.

,

رسولی از دیگر فعالان بخش صنعت فرش بافی در جنوب آذربایجان غربی مشکلات مروبط به خود قالیبافان را مطرح کرده و گفت: بیمه قالی بافان از مشکلات مهمی است که فعالان این بخش را ناامید کرده و باید مسوولان در این زمینه ورود جدی کنند.

,

کارگاه‌های قالیبافی 72 هزار شغل پایدار در آذربایجان غربی ایجاد کردند

, کارگاه‌های قالیبافی 72 هزار شغل پایدار در آذربایجان غربی ایجاد کردند, کارگاه‌های قالیبافی 72 هزار شغل پایدار در آذربایجان غربی ایجاد کردند,

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی  در گفت و گو با خبرنکار اروم نیوز، بیان کرد: 72 هزار نفر از جوانان و مردم این استان در بخش قالی بافی فعال هستند.

,

غلامرضا بابایی ادامه داد: در مجموع 224 کارگاه تولید فرش دستباف در آذربایجان غربی فعال است .

,

وی با اشاره به تولیدات فرش این استان، اظهار داشت: انواع فرش‌های دستباف در طرح‌های قبا، ماهی، نقشه، افشار و فرش تمام ابریشم توسط فعالان این بخش در استان تولید و روانه بازار می‌شود.

,

وی ادامه داد: همچنین فرش‌های ریز ماهی خوی و افشار تکاب در شمال و جنوب استان در سال ۱۳۸۹ ثبت ملی و جهانی شده است.

,

17 هزار نفر از قالیبافان آذربایجان غربی بیمه هستند

, 17 هزار نفر از قالیبافان آذربایجان غربی بیمه هستند, 17 هزار نفر از قالیبافان آذربایجان غربی بیمه هستند,

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه 17 هزار نفر از فعالان بخش قالی بافی در این استان بیمه هستند، گفت: ۱۲ هزار و ۷۰۸ نفر از این تعداد بیمه تامین اجتماعی و چهار هزار و ۶۰۹ نفر نیز بیمه صندوق اجتماعی کشاورزی، روستاییان و عشایر  هستند.

,

محمد دهقان ادامه داد: سالانه ۲۹۰ هزار متر مربع فرش دستباف در این استان تولید و روانه بازار هدف می‌شود.

,

با این وجود و با توجه به اهمیت این صنعت لازم است تا حمایت های لازم از این بخش صورت گیرد تا دارهای قالی این استان جانی دوباره بگیرند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه