اخبار داغ

رئیس کل دادگستری استان یزد:

ایجاد مراکز ملاقات والدین با فرزندان طلاق در یزد/قوانین حمایت از معلولین کافی نیست

ایجاد مراکز ملاقات والدین با فرزندان طلاق در یزد/قوانین حمایت از معلولین کافی نیست
رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به مشکلات پیش روی جامعه معلولین گفت: دستگاه قضا استان در جهت پیگیری اجرای قوانین حمایت از معلولین آمادگی کامل دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامعلی دهشیری در حاشیه نشست با مدیر کل بهزستی استان در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: طبق آمارها مطرح بیش از 10 درصد از جمعیت کشور را معلولین تشکیل می دهند و باید در برنامه ریز های کلان کشوری جهت حمایت از این قشر توجه جدی صورت گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی با اشاره به تصویب برخی از قوانین در حمایت از معلولین افزود: اگرچه این قوانین نمی تواند نیازهای جامعه معلولین را به طور کامل برطرف کند اما عدم اجرای برخی از همین قوانین اندک نکته ای است که باید مورد توجه جدی مسئولان مربوطه قرار گیرد.

,

دهشیری اظهار داشت: دستگاه قضا جهت حمایت از معلولین جامعه در حوزه های مختلف و به طبع آن بهزیستی به عنوان متولی این حوزه آمادگی کامل دارد.

,

وی با بیان اینکه طبق قانون بهزیستی متولی بخشی از آسیب های اجتماعی جامعه است افزود: رئیس کل دادگستری‌ استان ها به موجب قانون مکلف هستند تا از طریق سازمان های مرتبط مراکزی را برای ملاقات والدین با فرزندان ناشی از طلاق پیش بینی کنند که در این حوزه همکاری خوبی بین دادگستری کل استان و بهزیستی وجود دارد.

,

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به حجم بالای مراجعات به مرکز ملاقات فرزندان طلاق و تنش های موجود در این فضا افزود: باید در جهت ایجادفضای مناسب و آرام به دور از تنش ها و التهابات همکاری بیشتری از حیث فضا و امکانات توسط اداره کل بهزیستی استان به عنوان متولی این حوزه انجام گیرد.

,

وی افزود: ممنوعیت و محدودیت های پیش روی دستگاه قضا در حوزه های مختلف مانعی جهت استفاده از ظرفیت خیرین در خصوص اختصاص مکان مناسب و تجهیزات به مراکز ملاقات فرزندان طلاق وجود دارد اما بهزستی استان می تواند به خوبی از این ظرفیت استفاده و در جهت کاهش آسیب های ناشی از طلاق گام بردارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه