اخبار داغ

مدیرکل بهزیستی چهارمحال‌وبختیاری:

بالا رفتن آگاهی مردم، افزایش مراجعات به بهزیستی را به همراه دارد/ آمار معلولیت در پنج شهرستان چهارمحال‌و‌بختیاری بالاتر از متوسط کشوری

بالا رفتن آگاهی مردم، افزایش مراجعات به بهزیستی را به همراه دارد/ آمار معلولیت در پنج شهرستان چهارمحال‌و‌بختیاری بالاتر از متوسط کشوری
نرگس عسگری گفت: د ر سال ۱۳۹۰ کل معلولیت‌ها ۱۹ هزار و ۳۳۳ نفر معادل ۲.۱۶ درصد جمعیت استان و در سال ۱۴۰۰ معلولیت‌ها برابر با ۳۱ هزار و ۹۱۶ نفر معادل ۳.۲ درصد است، این آمار نشان می‌دهد معلولیت‌ها افزایش داشته اما این بدان معنا نیست که تعداد افزایش داشته بلکه به دلیل افزایش آگاهی افراد برای مراجعه به بهزیستی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نرگس عسگری مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با بیان اینکه از زمان شیوع کرونا دستورالعمل‌هایی توسط بهزیستی صورت گرفته است اظهار کرد: در همین راستا قرنطینه مراکز، جلوگیری از مراجعه و ملاقات در مراکز، واکسیناسیون معلولان و سالمندان صورت گرفت. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
وی افزود: ۹۸ درصد از معلولان و سالمندان دُز اول و ۹۲ درصد دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند و علت این اختلاف این است که یا زمان تزریق نرسیده و یا فرد به بیماری مبتلا شده است، همه سالمندان و معلولان حاضر در مراکز واکسن آنفولانزا را دریافت کردند و در حال آماده شدن برای تزریق دُز شوم کرونا هستند. 
,
عسگری یادآور شد: علی رغم آنکه در مراکز نگهداری سالمندان و معلولان مواردی از ابتلا به کرونا داشتیم، اما خوشبختانه موارد شدیدی که منجر به فوت شود نداشتیم.
,
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در دو سال اخیر تجهیز اتاق‌‎های هنر در مراکز توانبخشی صورت گرفت و خدمات هنردرمانی در آن ارائه می‌شود اما با وجود کرونا و محدودیت‌های کرونایی آن‌گونه که باید از آن بهره برده نشد. 
,
وی بیا نداشت: در سال ۱۳۹۰ کل معلولیت‌ها ۱۹ هزار و ۳۳۳ نفر معادل ۲.۱۶ درصد جمعیت استان و در سال ۱۴۰۰ معلولیت‌ها برابر با ۳۱ هزار و ۹۱۶ نفر معادل ۳.۲ درصد است، این آمار نشان می‌دهد معلولیت‌ها افزایش داشته اما این بدان معنا نیست که تعداد افزایش داشته بلکه به دلیل افزایش آگاهی افراد برای مراجعه به بهزیستی هستند. 
,
عسگری با اشاره به اینکه ۶۰ درصد خدمت‌گیران بهزیستی مرد و ۴۰ درصد زن هستند ادامه داد: علت بالاتر بودن آما مردان این است که مردان سرپرست خانوار و به دنبال دریافت خدمت هستند، همچنین بیشتر در معرض سوانح و حوادث بوده و بیشتر در معرض معلولیت قرار دارند. 
,
وی افزود: زنان از ترس ترد شدن عموما معلولیت خود را پنهان می‌کنند و همین موضوع سبب شده تا تعداد زنان تحت پوشش کم‌تر از مردان باشد. 
,
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری بیشترین رنج معلولیت‌ها را برای شهرستان‌های شهرکرد، لردگان و بروجن دانست و عنوان داشت: پنج شهرستان شهرکرد، بروجن، لردگان، کیار و فارسان از لحاظ تعداد معلولیت از متوسط کشوری بالاتر و دو شهرستان بن و سامان از متوسط کشوری پایین‌تر هستند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه