اخبار داغ

کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد؛

ضرورت شفاف‌سازی رویکرد تیم اقتصادی دولت/ اقتصاد سالم موجب شروع حرکت‌های منطقی در بازار سرمایه می‌شود

ضرورت شفاف‌سازی رویکرد تیم اقتصادی دولت/ اقتصاد سالم موجب شروع حرکت‌های منطقی در بازار سرمایه می‌شود
حیدری با اشاره به‌ضرورت شفاف‌سازی رویکرد تیم اقتصادی دولت، گفت: اقتصاد سالم و شفاف موجب شروع حرکت‌های درست و منطقی در بازار سرمایه می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: در حال حاضر بازار سهام درگیر چهار مقوله مهم می‌باشد؛ اول پیش‌خور کردن برجام یعنی آنچه که در برجام قرار بوده اتفاق بیفتد یا ازنظر بازار قابل پیش‌بینی بوده که بازار از کنار این رویداد نا امیدوار رد شده است، یعنی برجام هیچ رویکرد یا عملکرد اقتصادی نداشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی افزود: دوم اینکه تاکنون تیم اقتصادی این دولت رویکرد اقتصادی شفاف یا اقتصادی خاصی به بازار ارائه نداده است، به این دلیل کماکان مسائل اقتصادی در ابهام باقی خواهد ماند، مگر اینکه دولت بخواهد نظری یا جایگاه علمی به بودجه ۱۴۰۱ بدهد که فعلاً چیز خاصی محرز نیست.

,

کارشناس بازار بورس عنوان کرد: سوم اینکه تغییراتی که به‌صورت آرام در نرخ سود بانکی توسط بانک‌ها اتفاق می‌افتد به خاطر اینکه بانک مرکزی سخت‌گیری زیادی به بانک‌ها در برداشت از میزان ذخایر و انباشت نزد بانک مرکزی وجود دارد، انجام می‌دهد، به همین دلیل بانک‌های دیگر به دنبال افزایش سود نرخ بانکی هستند تا میزان نقدینگی خود را از بازار جذب کنند.

,

وی تصریح کرد: چهارم افزایش آرام تورم در بطن جامعه که در دلار، طلا، سکه و…خود را نشان می‌دهد، اگر این‌ها را کنار هم بگذاریم متوجه می‌شویم با این ابهامات و این ۴ سناریو مذکور در بازار بورس کماکان شاهد نوسانات، اصلاح و یا صعودهای مقطعی کوتاه‌مدت نیز باشیم.

,

حیدری گفت: در مجموع اگر به دنبال این هستیم که بازار یک افزایش خاصی داشته باشد و یا یک مسیر مناسب در جهت سرمایه‌گذاری در بازار داشته باشیم به اینکه تیم اقتصادی این دولت رویکرد اقتصادی خود را شفاف اطلاع‌رسانی کند، برمی‌گردد که پس‌ازآن می‌توان شاهد حرکت‌های درست و منطقی در بازار بورس بود.

,

کارشناس بازار بورس خاطرنشان کرد: راه‌حل ساده خروج از این وضعیت این است که در ابتدا تیم اقتصادی دولت یک رویکرد علمی از اقتصاد به جامعه نشان دهد، دوم اینکه سیاست‌های بانک مرکزی به سمت سیاست‌های انقباض پولی برود تا نظم پولی به بانک مرکزی دهد.

,

وی افزود: سوم اینکه یک تعریف دقیق از اقتصاد کلان در جامعه مشخص شود و دولت جدید سیاست‌های مالی و بازرگانی خود را با سیاست پولی بانک مرکزی همسو کند، درصورتی‌که این موارد انجام بگیرد یک اقتصاد سالم شفاف ایجاد می‌شود که اقتصاد سالم و شفاف آغاز حرکت‌های درست و منطقی در بازار سرمایه می‌باشد.

,

حیدری گفت: آن چیزی که از سال ۱۳۵۰ تاکنون مطالعه می‌شود، متأسفانه عملکرد اقتصادی نبوده است بلکه یک عملکرد حاصل از رفتار شخصی (خودشیفتگی سیاسی مسئولان) بوده است؛ امیدوارم روزی رویکرد اقتصادی در جامعه ایجاد شود که نمونه آن را در زمان رئیس سابق کل بانک مرکزی ایران داشتیم.

,

کارشناس بازار سرمایه گفت: تا بهمن‌ماه این ابهام، صعودهای لحظه‌ای و ریزش‌های سنگین وجود دارد و از بهمن‌ماه تا شب عید احتمالاً یک رشد آرام در صنایع صادرات محور و سفته‌بازی در صنایعی که فانتامنتال قوی ندارند، وجود دارد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه