اخبار داغ

کارشناس رسانه:

آموزش مجازی، افراد را از یادگیری عمیق باز می‌دارد/ ضرورت راه‌اندازی اینترنت پاک مخصوص کودک و نوجوان

آموزش مجازی، افراد را از یادگیری عمیق باز می‌دارد/ ضرورت راه‌اندازی اینترنت پاک مخصوص کودک و نوجوان
محمدحسن عبدالصمد گفت: آموزش مجازی، افراد را از یادگیری عمیق باز می‌دارد و اغلب دانش آموزان دچار افت تحصیلی می‌شوند که در این بین محصلان مقاطع ابتدایی بیشترین آسیب را می‌بینند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس رسانه در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: هر پدیده‌ای که با عنوان محصول تکنولوژی مطرح می‌شود مانند هر وسیله دیگری دارای پیوست فرهنگی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

محمدحسن عبدالصمد ادامه داد: متاسفانه با گسترش بیماری کرونا در کشور یادگیریِ تلفیقی به استفاده از پیام رسان‌های غیر تخصصی بومی تبدیل شد.

,
وی افزود: در بسیاری از کشورها، اینترنت مخصوص کودک یا نوجوان برای صیانت از آن‌ها راه اندازی شده است اما دانش آموز اول ابتدایی در ایران می‌بایست قربانی جنگ شناختی در اینترنت اغواگر و هدایت شده شود.
,
این کارشناس با اشاره به عضویت دانش آموز در شبکه های اجتماعی تصریح کرد: یکی از کانال های او شاد است و طبیعتا ذهن پویا و کنجکاو این محصل سری هم به پنجره های پر زرق و برق خطرناک شبکه اجتماعی بزند.
,
عبدالصمد گفت: حتی اگر دانش آموز بر فرض محال کنجکاوی هم نکند، این ساختار پلتفرم‌ها و اپلیکیشن‌های فعلی است که کاربر را به سمتی که خودش می‌خواهد، هدایت می‌کند.
,
وی افزود: در گذشته وقتی فردی اراده انجام کاری را می‌کرد، باید برای رسیدن به نتیجه، سلسله اقداماتی را انجام می داد. در این میان مفاهیمی مانند «آموزش»، «تلاش» و «صبر» امری غیر قابل انکار بود. اما اکنون با گسترش فضای سایبری، فاصله خیال و تصور بدون عزم ارادی تا رسیدن به نتیجه مطلوب بسیار کاهش پیدا کرده است.
,
عبدالصمد ادامه داد: معلم در فضای مجازی «همه گیری»، «دقت» و «عاطفه» لازم را نمی تواند داشته باشد، که این امر می‌تواند در فرایند یادگیری اختلال ایجاد کند.
,
وی افزود: محیط دیجیتالی اغلب افراد را ترغیب می‌کند تا موضوعات بیشتری را گسترده‌تر اما سبک تر بررسی کنند و هایپرلینک ها افراد را از مطالعه و تفکر عمیق بازمی‌دارد.
,
این کارشناس تاکید کرد: در آموزش حضوری، جدای از سر فصل‌های درسی که به صورت مستقیم تدریس می شود، مفاهیم دیگری نیز به صورت غیر مستیقم آموزش داده می‌شود.
,
عبدالصمد گفت: معلم با رفتار و برنامه خود می تواند مشارکت، هم زیستی، تلاش و صبر دانش آموزان را افزایش دهد. همچنین نظم پذیری، آداب استاد و شاگردی نیز در آموزش مجازی فعلی اتفاق نخواهد افتاد.
,
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: فرهنگ به پا ایستادن شاگردان هنگام ورود استاد به کلاس، با فرهنگ انجام دادن هم زمان چند کار با گوش دادن به صدای معلم، در دراز مدت تفاوت بسیار زیادی در حوزه تربیتی دارد.
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه