اخبار داغ

شهرم از ترافیک درد می‌کشد؛

ترافیک درد بی درمان میاندوآب!

ترافیک درد بی درمان میاندوآب!
ترافیک، مشکلی که چندین سال است با نام شهر میاندوآب پیوند خورده و تبعات آن برای همه ملموس، اما علی رغم این موضوع هنوز نسخه‌ای که بتواند درد ترافیک میاندوآب را درمان کند، نوشته نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم‌نیوز، با افزایش جمعیت شهرنشین و مهاجرت از روستاها به شهرها روزبه‌روز بر مشکلات شهرها افزوده می‌شود و یکی از مشکلاتی که اکثر شهرها با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند و مختص یک شهر یا کشور نیست، پدیده‌ای به نام ترافیک است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم‌نیوز,

ترافیک، مشکلی است که چندین سال است با نام شهر میاندوآب پیوند خورده و تبعات آن برای همه ملموس است چه افرادی که از خودروهای شخصی استفاده می‌کنند و چه افرادی که حمل‌ونقل عمومی را برای سفرهای درون‌شهری برمی‌گزینند و برخلاف بسیاری از مشکلات، مسئولان ناگزیر از پذیرش آن هستند.

,

سال ها است که ترافیک سنگین یکی از اصلی ترین معضلات مردم در میاندوآب بوده و این معضل در فصولی مانند پاییز که همراه با بازگشایی مدارس است، دوچندان شده و تا جایی پیش رفته که در برخی ساعات شبانه روز تردد در بخش هایی از شهر به سختی امکان پذیر می شود اما علی رغم این موضوع هنوز نسخه ای که بتواند درد ترافیک میاندوآب را درمان کند، نوشته نشده است.

,

از طرفی پاسخگو نبودن خیابان ها برای این حجم از خودرو و بافت قدیمی شهر و نبود فضای کافی برای پارک خودروها نیز به این ترافیک دامن زده و خود به مشکلی دیگر برای شهروندان تبدیل شده است ولی در برخی مواقع و خیابان ها نیز خود مردم و برخی مشاغل مزید بر علت شده و سبب ایجاد ترافیک شده اند.

,

برای حل معضل ترافیک باید همکاری همه جانبه وجود داشته باشد

, برای, حل, معضل, ترافیک, باید, همکاری, همه, جانبه, وجود, داشته, باشد,

در این زمینه معاون امور عمرانی فرمانداری میاندوآب در جلسه شورای ترافیک شهرستان با بیان اینکه مصوبات شورای ترافیک برای حل معضل ترافیک لازم الاجراست، اظهار کرد: نباید در اجرای امورات محوله دنبال مقصر باشیم و باید برای معضل ترافیک و مصوبات شورای ترافیک همکاری همه جانبه وجود داشته باشد.

,

ناصر سلمان‌زاده با تاکید بر اینکه مصوبات کمیته فنی شورای ترافیک باید اجرایی شود، افزود: با توجه به افزایش خودروها در سطح شهر، مطالعه و محدودیت‌های ترافیکی که نیاز اصلی شهر است مورد توجه قرار گیرد چرا که فعالیت در این زمینه به حل بیشتر مشکلات در حوزه ترافیک کمک می‌کند

,

وی با بیان اینکه اتوبوس‌های واحد هم برای پیاده و سوار کردن مسافر حق ورود به هسته مرکزی شهر را ندارند، گفت: مصوبات شورای ترافیک شهرستان نیازی به تصویب در شورای شهر ندارد چرا که بیشتر این مصوبات از وظایف ذاتی شهرداری است و نیاز به طرح دوباره و تصویب در صحن شورای شهر نیست.

,

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری میاندوآب با بیان اینکه شهرداری و شورای اسلامی شهر از طرح‌های سرمایه‌گذاری در امر ترافیک استقبال و همکاری کند، تصریح کرد:اصلاح میادین، نصب چراغ راهنمایی، مدیریت زمان تخلیه بار توسط باربری‌ها و ساماندهی ایستگاههای تاکسیرانی و استعلام اداره صمت و اصناف برای صدور مجوز و پروانه کسب از شهرداری و پلیس راهور می تواند به حل معضل ترافیک کمک کند.

,

باید کار کارشناسی شده انجام گیرد

, باید, کار, کارشناسی, شده, انجام, گیرد,

نایب رئیس شورای شهر میاندوآب نیز در این زمینه با تاکید بر اینکه باید حل معضل ترافیک اهتمام داشت، گفت: توقف خودروهای مسافربری شخصی معضل اصلی در خیابان طالقانی جنوبی بوده که موجب نارضایتی مردم و کسبه این خیابان شده است و باید این خودروها ساماندهی و چاره‌اندیشی شود.

,

روبین کلانتری افزود: ساماندهی و اصلاح میدان پاسداران با نصب چراغ راهنما در شورای ترافیک به تصویب رسیده ولی تاکنون اجرایی نشده است و اگر کار کارشناسی در این زمینه انجام گرفته، باید اجرا شود.

,

وی همچنین با اشاره به فعالیت برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای در جوار هم و همچنین وجود مدرسه و رستوران در آن همان خیابان، ترافیک ایجاد می‌کند، گفت: باید اتاق اصناف و اداره صنعت معدن و تجارت در صدور پروانه فعالیت برای این فروشگاه‌ها از پلیس راهور استعلام کند.

,

 لزوم ارتقای فرهنگ ترافیک در جامعه

, لزوم, ارتقای, فرهنگ, ترافیک, در, جامعه,

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی میاندوآب نیز با اشاره به معضل ترافیک و نارضایتی شهروندان میاندوآبی از این موضوع، اظهار کرد: اعمال قانون و جریمه در این راستا راهکار اصلی نیست چرا که امسال با توجه به آمار جریمه خودروها، باید این موضوع حل و فصل می‌شد.

,

اباصلت الماسیان با بیان اینکه اعمال جریمه بازدارنده نیست، افزود: این نشان می‌دهد که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی انجام گیرد و اعمال جریمه در کنار فرهنگ در حل معضل ترافیک تاثیر گذار است.

,

وی با اشاره به معضل ترافیک در خیابان امام خمینی(ره) میاندوآب گفت: ترافیک این خیابان به یک کار مطالعاتی نیاز دارد و اعمال جریمه در آن چاره ساز نیست و باید طرح‌های مختلفی از جمله طرح زود و فرد، استفاده از نظر مشاوران، جذب سرمایه‌گذار برای اجرای طرح‌های پارکینگی اجرا شود.

,

 لزوم اجرای طرح مطالعاتی ترافیکی و استفاده از شیوه‌های نوین

, لزوم, اجرای, طرح, مطالعاتی, ترافیکی, و, استفاده, از, شیوه‌های, نوین,

باید گفت راهکارهایی مانند ساخت خیابان‌ها و حتی اتوبان‌های درون‌شهری عریض و طویل، حاکم شدن دولت الکترونیک، ارائه خدمات در محل توسط مجریان دولتی و محلی، فراهم کردن سیستم حمل‌ونقل عمومی ارزان، سریع، راحت و قابل‌دسترس و مهم تر از همه همکاری مردم و فرهنگ سازی مقوله ترافیک و مطالعه و اجرای طرح جامع و کامل ترافیکی میاندوآب از جمله راهکارهایی هستند که می تواند در حل مشکل ترافیک در میاندوآب راهگشا باشد.

,

از سوی دیگر امیدواریم همه راهکارها به تغییر مسیر حرکت خودروها و نصب چراغ راهنمایی و ... خلاصه نشود، هر چند که در سالهای گذشته تاثیر مثبتی نیز در برخی موارد داشته اند، اما امروزه دیگر این راهکارها هم برای حل معضل ترافیک میاندوآب چاره ساز نیست و بهتر است مسئولان و متولیان امر بیش از گذشته بر روی شیوه‌های نوین و موفق در کلانشهرها و حتی جهانی که برای حل معضل ترافیک بکار گرفته شده است، وقت و هزینه صرف کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه