اخبار داغ

مربیان خارجی و سطح اول جهانی، برای برگزاری دوره‌های آموزشی باید به ایران بیایند

دیلانچیان: رقابت با بهترین های جهان نشان دهنده پیشرفت محسوس شنا ایران است/ تجربه رقابتهای ابوظبی برای هانگژو تعیین کننده خواهد بود

دیلانچیان: رقابت با بهترین های جهان نشان دهنده پیشرفت محسوس شنا ایران است/ تجربه رقابتهای ابوظبی برای هانگژو تعیین کننده خواهد بود
مربی تیم ملی شنا ایران گفت: رقابت نمایندگان شنای ایران با رقبای رده اول دنیا در مسابقات جهانی ابوظبی نشان دهنده پیشرفت بسیار خوب و محسوس ورزش شنا در کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ مسابقات شنای مسافت کوتاه جهانی از اواخر آذرماه به مدت شش روز با حضور شناگران تمامی تیم‌های مدعی جهانی در شهر ابوظبی برگزار خواهد شد. در این مسابقات تیم ملی شنای کشورمان متشکل از سینا غلامپور، متین بالسینی و مهرشاد افقری حضور یافته و با مربیگری گامر دیلانچیان با سایر رقبا برای بهبود رکوردهای ملی به رقابت خواهند پرداخت. در رابطه با حضور شناگران ملی پوش کشور در این رویداد مهم ورزشی و همچنین سایر مسائل مهم مربوط به ورزش شنا، گفتگویی با گامر دیلانچیان انجام دادیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی از ۹ سالگی به عضویت تیم شنای استان اصفهان درآمده و پس از رکوردشکنی‌های متعدد در مسابقات کشوری رده‌هایی سنی نوجوانان و جوانان، موفق می‌شود که مدال برنز رقابت‌های شنای بازیهای داخل سالن ویتنام را در سال ۲۰۰۹ کسب کند. او از ۲۳ سالگی در کسوت مربیگری هم فعالیت خود را در اصفهان آغاز کرده و اکنون به عنوان یکی از مربیان صاحب کلاس و تجربه تیم ملی شنای کشور فعالیت دارد.

,

گامر دیلانچیان در ابتدا در رابطه با حضور سه نماینده شنای ایران در مسابقات شنای جهانی در ابوظبی اظهار داشت: در این رقابت‌ها که در سطح بسیار بالایی برگزار می‌شود مهرشاد افقری در دو رشته 50 و 100 متر پروانه، متین بالسینی در رشته 200 متر پروانه و سینا غلامپور در رشته آزاد حضور پیدا خواهند کرد و این امر که در 4 ماده در یک مسابقات جهانی شاهد رقابت نمایندگان کشورمان با رقبای مطرح جهانی هستیم، نشان دهنده پیشرفت بسیار خوب و محسوس ورزش شنا در کشور است.

,

دیلانچیان در رابطه با چگونی آمادگی شناگران فوق برای حضوری موفق در رقابت های جهانی ابوظبی گفت: ما از مسابقات شنا مسافت کوتاه جهانی که در کشور قطر برگزار شد به عنوان دیدارهای تدارکاتی برای شناگران ایرانی استفاده کرده و در تلاش هستیم تا با تجربه ای که شناگران اعزامی در رقابتهای ابوظبی بدست می آورند، بتوانیم حضوری تعیین کننده در بازیهای آسیایی آتی داشته باشیم. شناگران ملی پوش کشور پس از پایان مسابقات ابوظبی، برای حفظ و ارتقا سطح آمادگی خود در مسابقات لیگ سراسری شنا در داخل کشور شرکت خواهند کرد و سپس در اردیبهشت سال آینده برای کسب رکوردهای ورودی در مسابقات شنای مسافت بلند ژاپن تلاش خواهند کرد و در کوران تمامی این  مسابقات، ترکیب نهایی تیم ملی شنای ایران اعزامی به بازیهای آسیایی ۲۰۲۲ شناخته خواهد شد.

,

دیلانچیان همچنین مربیگری اختصاصی مهرشاد افقری شناگر خوب کشور را برعهده دارد، شناگری که موفق شد ورودی B المپیک ۲۰۲۰ توکیو را به ثبت برساند، وی در رابطه با چگونگی دستیابی مهرشاد افقری به این رکورد گفت: علیرغم شیوع ویروس کرونا ما موفق شدیم که تمرینات مستمری را در شش ماه داشته باشیم، در این تمرینانت یک خود باوری و یک انسجام تیمی در بچه ها ایجاد شد، بحث ریکاوری و بدنسازی را هم بسیار جدی گرفتیم و صرف فعل خواستن هم صورت گرفت که این موفقیت تاکیدی مجدد بر قابلیت‌های بالای مربیان شنای داخلی کشور بود.

, B,

وی در رابطه با چگونگی کشف و تربیت استعدادهایی مانند بالسینی ها و افقری‌ها در سطح کشور گفت: باید یک برنامه منسجم و فراگیر در استان‌ها با ایجاد و تاسیس مدارس و باشگاههای شنا انجام شود. کار آموزش به جدی ترین شکل پیگیری شده و صاحبان استخرها ترغیب شوند تا حداقل یک سانس استخر تحت پوشش حود را به تیم داری اختصاص دهند، با این روش تعداد شناگران مستعد بیشتری شناخته و کشف شده و در تیم‌های استانی و باشگاههای حرفه ای جذب می‌شوند و به این شکل و در طی یک برنامه بلند مدت، بسترهای لازم را برای رشد واقعی ورزش شنا در کشور ایجاد خواهد شد.

,

دیلانچیان در رابطه با چگونگی ارتقا سطح مربیگری ورزش شنا در کشور و آشنایی آنها با علم روز مربیگری شنا در جهان گفت: باید از یک سو امکان حضور مربیان شنای خارجی و سطح اول جهانی، جهت برگزاری دوره‌های آموزشی در کشور فراهم شود و از سوی دیگر مربیان داخلی به دوره های مختلف مربیگری اعزام شوند.

,

وی افزود: در حال حاضر مشخص شده که تیم‌های ملی شنای کشورهایی در رقابتها مهم منطقه‌ای و جهانی موفق هستند که از یک کادر کامل، متشکل از سرمربی، مربیان، ماساژور، بدنساز، مسئول تغذیه و روانشناس تواما بهره برده‌اند، پس اگر می خواهیم به موفقیت‌های بیشتری در رشته شنا دست پیدا کنیم ما هم باید تشکیل یک چنین کادری را برای حمایت و هدایت تیم ملی شنا در دستور کار قرار دهیم، البته خوشبختانه کتاب‌های روز دنیا در رابطه با مربیگری شنا چاپ و ترجمه شده که میتوان از این کتابها هم برای ارتقا مربیگری داخلی شنا بهره ببریم.

,

مربی تیم ملی شنا در پایگاه قهرمانی اصفهان در رابطه با بحث استعداد یابی در رشته شنا در کشور تاکید کرد: شاخصه‌های خیلی مهمی در این رابطه نقش دارند که از جمله این شاخصه ها میتوان به حمایت خانواده ها، ایجاد انگیزه در ورزشکاران، تاسیس و تجهیز استخرهای استاندارد اشاره کرد و مهم تر اینکه آموزش و کشف استعداد در تمامی استانها به صورت متحد، یک شکل، هماهنگ و یکسان جلو رفته و یک کادر فنی کشوری این استعداد ها را شناسایی کرده و زمینه آموزش جدی آنها را فراهم کند.

,

گامر دیلانچیان در پایان گفتگو با اشاره به در پیش بودن انتخابات فدراسیون شنا جهت انتخاب ریاست این فدراسیون برای دوره چهار ساله آتی گفت: با توجه به محدودیت های بسیار زیاد مالی و همچنین مسئله کرونا، باید تاکید کرد که در این چهار ساله گذشته مسئولان فدراسیون شنا به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کردند که از جمله این موفقیت‌ها می توان به کسب مقام سومی تیم واترپلو ایران در بازیهای آسیایی گذشته، تعداد بسیار زیاد رکورد شکنی‌های شناگران در رقابتهای مختلف داخلی و خارجی و همچنین حضور سه نماینده کشورمان در رقابت‌های جهانی شنا در ابوظبی اشاره کرد که امیدوارم این موفقیت‌ها تداوم و استمرار داشته باشند.

,

وی  ادامه داد: همچنین امیدوارم وزارت‌های آموزش و پرورش، ورزش و کمیته ملی المپیک از مقوله بسیار مهم استعداد یابی تا نخبه پروری در رشته شنا حمایت کرده و زمینه دستیابی ملی پوشان رشته‌های آبی کشور به مدالهای بازیهای آسیایی را فراهم کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه