اخبار داغ

معاون محیط زیست استان:

موردی از آنفلوآنزای پرندگان در لرستان مشاهده نشد/ واکسیناسیون در باغ پرندگان

موردی از آنفلوآنزای پرندگان در لرستان مشاهده نشد/ واکسیناسیون در باغ پرندگان
قائد رحمت گفت: موردی از آنفلوآنزای پرندگان در استان لرستان مشاهده نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نبی اله قائد رحمت در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: تاکنون موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان گزارش نشده و در این راستا گشت هایی با همکاری دامپزشکی، به صورت مستمر از تالابها، رودخانه، برکه و سدها انجام می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی افزود: برای پیشگیری از خطر شیوع بیماری آنفلوآنزای پرندگان، همه پرندگان زینتی که در منازل نگهداری می شوند و پرندگانی که در باغ پرندگان هستند، واکسینه شده اند.

,

معاون محیط زیست لرستان تصریح کرد: این بیماری ممکن است در بین گونه هایی خاص از پرندگان باشد که به استان لرستان مهاجرت نکرده اند اما همچنان بازرسی های مستمر از مناطقی که احتمال شیوع بیماری وجود دارد، صورت می گیرد.

,

قائدرحمت از برگزاری دوره های آموزشی خبر داد و گفت: ۱۲۰ نفر از محیط بانان آموزش های لازم را برای مقابله با این بیماری فرا گرفته اند تا در صورت نیاز بتوانند به خوبی از آموزش ها استفاده کنند.

,

وی بیان کرد: لازم است که همه مرغداریها و پرورش دهندگان طیور، احتیاط لازم را در خصوص آنفلوآنزای پرندگان داشته باشند و نباید اجازه دهند که پرندگان مهاجر با مزارع و پرندگان آنها ارتباط داشته باشد.

,

معاون محیط زیست لرستان تصریح کرد: همچنین پرورش دهندگان طیور، غذای پرندگان را در محیط باز قرار ندهند که ممکن است امکان حضور سایر پرندگان و شیوع بیماری وجود داشته باشد.

,

قائد رحمت خاطرنشان کرد: این نوع از آنفلوآنزای پرندگان قدرت سرایت بالایی دارد که شهروندان و افرادی که در حاشیه تالاب‌ها و رودخانه ها زندگی می کنند، در صورت مشاهده هر گونه تلفات پرندگان سریعا اطلاع دهند تا اقدامات لازم و بررسی ها صورت گیرد.

,

 

,

انتهای پیام/                              

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه