اخبار داغ

گزارش تصویری؛

جشن ۵۰ سالگی دانشگاه اراک بدون حضور وزیر علوم

جشن ۵۰ سالگی دانشگاه اراک بدون حضور وزیر علوم
جشن ۵۰ سالگی دانشگاه اراک امروز در حالی برگزار شد که بر اساس اعلام قبلی قرار بود با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شود ولی این مراسم بدون حضور وزیر برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  دیار آفتاب؛ جشن ۵۰ سالگی دانشگاه اراک امروز در حالی با حضور جمعی از مسئولین در سالن ورزشی فجر دانشگاه اراک واقع در پردیس سردشت این دانشگاه برگزار شد که بر اساس اعلام قبلی قرار بود که با حضور محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شود ولی این مراسم بدون حضور وزیر برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

رونمایی از تمبر یادبود ۵۰ سالگی دانشگاه، رونمایی از چند جلد کتاب و تجلیل از تعدادی از اساتید و ... از برنامه‌های این مراسم بود.

,

دانشگاه اراک در سال ۵۰ و توسط گروهی از استادان دانشگاه تهران و دانشسرای سابق، به عنوان یک موسسه آموزش عالی خصوصی تأسیس شد و در چهار رشته فیزیک، شیمی، زیست شناسی و زبان و ادبیات فارسی با پذیرش ۴۸۰ دانشجو آغاز به کار کرد.

,

در ابتدا این دانشگاه به عنوان مدرسه عالی مرجان شناخته می‌شد، اما در سال ۵۱ به «مدرسه عالی علوم اراک» تغییر نام داد و به عنوان مجموعه‌ای از دانشگاه تربیت معلم تهران، به جمع مجموعه‌های آموزش عالی دولتی پیوست.

,

دانشگاه اراک به عنوان دانشگاه مادر استان مرکزی شامل هفت دانشکده علوم پایه، فنی‌مهندسی، علوم ورزشی، علوم انسانی، ادبیات و زبان‌های خارجی، کشاورزی و منابع طبیعی و حقوق و علوم اقتصادی است، دانشکده هنر نیز از دانشکده‌های نوپای این دانشگاه محسوب می‌شود که زیر نظر پردیس مرکزی دانشگاه قرار دارد، این دانشگاه با ۱۱۵ رشته تحصیلی دارای حدود ۳۰۰ عضو هیات علمی و قریب به ۷ هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است، این دانشگاه تاکنون بیش از ۴۲۰۰۰ فارغ‌التحصیل داشته‌است.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه