اخبار داغ

یادداشت؛

تحریف واژه نقد؛ ایراد به فرم به جای محتوای مذاکرات

تحریف واژه نقد؛ ایراد به فرم به جای محتوای مذاکرات
در طی روزهای گذشته پس از سفر هیات مذاکره کننده ایرانی برای شرکت در مذاکرات هسته ای، برخی از به اصطلاح نقدهایی را شاهد بودیم که در حقیقت تحریف حقیقت و معنای واژه نقد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، در طی روزهای گذشته پس از سفر هیات مذاکره کننده ایرانی برای شرکت در مذاکرات هسته ای، برخی از به اصطلاح نقدهایی را شاهد بودیم که در حقیقت تحریف حقیقت و معنای واژه نقد بود.

نقد زمانی‌ با ارزش است که به محتوا و اصل یک موضوع وارد شود در غیر این صورت تحریف این واژه خواهد بود و معنای دیگری پیدا می کند.

در این به اصطلاح نقدها شاهد بودیم که به تعداد نفرات تیم مذاکره کننده و ... ایرادهایی وارد می کردند. هر چند که همین ایرادها اگر با منطق درست سنجیده شوند، اشتباه خواهند بود و نه تعداد مذاکره کنندگان مشکلی داشت و نه ایرادهای دیگر درست بودند. اما باید گفت در حقیقت این ایرادات به جای پرداختن به محتوا(موضع گیری ایران) به فرم پرداخته است.

برخی از این منتقدان از موضع گیری ناشی از اقتدار ایران نمی توانند ایرادی بگیرند چون اقتدار مورد حمایت جامعه است، بر همین اساس وارد مباحث فرعی می شوند.

وقتی واژه نقد تحریف می شود، دیگر نمی‌توان به آن نقد گفت بلکه وارد تخریب می شود. تخریب یک گروه که به نمایندگی از ایران برای تامین منافع ایرانیان به مذاکره با خارجی‌ها رفته اند، نه تنها اتفاق خوبی نیست بلکه بازی در زمین آن هایی است که نمی خواهند منافع ایرانیان تامین شود.

*علی حسینی، روزنامه نگار و فعال اجتماعی

 انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه