اخبار داغ

رییس کل دادگستری خراسان رضوی:

۹۰ درصد پرونده‌ها در دستگاه قضا به‌خاطر عدم رعایت حق الناس است

۹۰ درصد پرونده‌ها در دستگاه قضا به‌خاطر عدم رعایت حق الناس است
صادقی گفت: ۹۰ درصد پرونده‌های موجود در دستگاه قضا به خاطر عدم رعایت حق‌الناس و اختلاف بین مردم است و از ائمه جمعه و جماعات، روحانیت، معتمدین، بسیج و سایر دستگاه‌های فرهنگی تقاضا داریم برای حل و فصل آن به ما کمک کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ غلامعلی صادقی، رییس کل دادگستری خراسان رضوی ظهر امروز در آئین تکریم و معارفه روسای دادگستری شهرستان تربت حیدریه با اشاره به اینکه ۹۰ درصد پرونده های موجود در دستگاه قضا اختلاف بین مردم و عدم رعایت حق الناس است، از همه دستگاههای فرهنگی، روحانیت، معتمدین، بسیج خواست تا برای حل و فصل این دعاوی به دستگاه عدلیه کمک کنند.

وی تصریح کرد: رسیدگی به این نوع پرونده ها و صدور رای توسط دستگاه قضا نه تنها مشکلی را حل نمی کند و گاها باعث تولید پرونده های دیگر و بر مشکلات جامعه نیز افزوده می شود.

صادقی گفت: روحانیت، ائمه جماعات، معتمدین و ریش سفیدان و بسیج به خصوص در روستاها کمک کنند تا این نوع پرونده ها که تقریبا موجودی پرونده های دستگاه قضا را شامل می شود با سازش حل و فصل شوند.

افزایش ۲۱ درصدی پرونده های مختومه در دادگستری تربت حیدریه

حسین مسرور نعیمی، رییس سابق دادگستری تربت حیدریه به اصل ۱۵۶ قوه قضائیه اشاره داشت و افزود: این اصل رسیدگی به دعاوی است و همان آمار پرونده ها را شامل می شود که در زمان تحویل در دادگستری تربت حیدریه ۲۶ شعبه و  اکنون ۳۲ شعبه نیز فعال شده است.

وی بیان کرد: با اختصاص نیروی قضایی و اداری در تربت حیدریه به جرات می توان گفت که این شهرستان به لحاظ نیروی انسانی از خیلی از مراکز استانها نیز بهتر است.

مسرور نعیمی گفت: در شرایطی که پرونده های مختوه دادگستری را با ۴۶۵۶ پرونده تحویل گرفتم امروز این آمار به ۵۶۴۷ پرونده رسیده و این بدان معناست که رسیدگی به پرونده های مختومه در دادگستری شهرستان ۲۱ درصد افزایش یافته است.

رییس سابق دادگستری تربت حیدریه خاطر نشان کرد: در حوزه پیشگیری هر چند قانون ابزار لازم را برای دستگاه عدلیه تعریف نکرده اما از توان معتمدان و ریش سفیدان بهره بردیم و ورودی پرونده ها به این حوزه را کاهش دادیم.

وی به فعالیت دستگاه قضا در حوزه رفع موانع تولید اشاره کرد و افزود: با توجه به تاکیدات دستگاه قضا، چندین واحد تولیدی را در چهار ماه اخیر به موقع ورود و از تعطیلی و اختلال در آن جلوگیری شد که گواه این ادعا رفع مشکل یک واحد تولیدی با ظرفیت ۲۰۰ نفر نیروی انسانی بود که در کمتر از ۲۴ ساعت مشکل برطرف شد.

 سرمایه گذار با نگاه عالمانه و مردم محور احساس امنیت و آرامش می کند

معاون استاندار و فرماندار تربت حیدریه گفت: دستگاههای امنیتی و قضایی و در مجموع شورای تامین شهرستان هماهنگ و همدل هستند و اشراف اطلاعاتی خوبی نسبت به وضعیت منطقه دارند.

حسین شرافتی راد افزود: پایه ریزی دستگاه قضا باید به گونه ای باشد که وقتی مظلومی از اتاق قاضی خارج می شود خندان باشد و از ان طرف آن افراد ظالم و اراذل و اوباشی که نظام و امنیت عمومی جامعه را به مخاطره می اندازند احساس ناامنی کنند.

وی بیان کرد: در تمام توطئه ها، فتنه ها و فراخوان های دشمن از سال ۹۶ به بعد هیچ تجمع و اتفاقی در این شهرستان رخ نداده و این نشان از هماهنگی دستگاههای امنیتی و قضایی دارد.

فرماندار تربت حیدریه نیاز امروز را مانع زدایی در حوزه تولید عنوان کرد و گفت: با حمایت دستگاه قضا و نگاه عالمانه و مردم محور، سرمایه گذار امیدوار و احساس امنیت و آرامش خواهد کرد.

در پایان این مراسم ضمن قدردانی از زحمات حسین مسرور نعیمی در مسئولیت ریاست دادگستری تربت حیدریه، طی حکمی از سوی حجت الاسلام محسنی اژه ای رییس قوه قضائیه علی رضازاده بعنوان رییس جدید عدلیه این شهرستان منصوب شد.

همچنین حسین مسرور نعیمی بعنوان معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد منصوب شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,
,
,
,
,
,
, افزایش ۲۱ درصدی پرونده های مختومه در دادگستری تربت حیدریه, افزایش ۲۱ درصدی پرونده های مختومه در دادگستری تربت حیدریه,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,  سرمایه گذار با نگاه عالمانه و مردم محور احساس امنیت و آرامش می کند,  سرمایه گذار با نگاه عالمانه و مردم محور احساس امنیت و آرامش می کند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه