اخبار داغ

در گفت‌وگو با مدرس سواد رسانه‌ای مطرح شد؛

ضرورت توجه نخبگان به تولید محتواهای فاخر در فضای مجازی/ ضعف سواد رسانه باعث افزایش آسیب‌های مجازی است

ضرورت توجه نخبگان به تولید محتواهای فاخر در فضای مجازی/ ضعف سواد رسانه باعث افزایش آسیب‌های مجازی است
مدرس سواد رسانه‌ای گفت: باتوجه به دامنه آسیب‌های مختلف فضای مجازی در جامعه لازم است که فعالان و نخبگان در حوزه فضای مجازی به تولید محتواهای ارزشی روی بیاورند و در این عرصه جهادی کار کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدرس سواد رسانه و از فعالان حوزه فضای مجازی و رسانه در گفت‌وگو با صبح زاگرس، با اشاره به اهمیت فضای مجازی در جامعه گفت: امروزه فضای مجازی به عنوان یکی از ارکان غیرقابل تغییر در زندگی روزمره همه ماست که این مهم باید مورد توجه بیشتر همه مسولان، متولیان و نخبگان جامعه قرار گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

سید اسماعیل میری گفت: بدون شک دشمن از این فرصت برای تسلط بر افکار عمومی جامعه با تمام توان خود در قالب های مختلف اقدام به تولید محتواهای مختلف کرده و در جهت تغییر ارزش ها و باورها و فرهنگ غنی کشور ما خواهد بود که این مهم متاسفانه شاید چندان مورد توجه بیشتر خانواده ها و اقشار مختلف جامعه قرار نگیرد.

,

وی افزود: کرونا یکی از مهمترین چالش های است که بیشترین تاثیر را در حوزه فضای مجازی بر روی دانش اموزان به خصوص مقطع ابتدایی داشته است به طوری که میزان وابستگی آنان را به گوشی ها و اینترنت جهت فعالیت های درسی در یکی دوسال گذشته دو چندان کرده است که در این بین نیز دانش آموزان در کنار فعالیت های درسی با اجرای سایر برنامه ها در گوشی ها عملا میزان وابستگی آنان چندین برابر شده است.

,

مدرس سواد رسانه و از فعالان حوزه فضای مجازی و رسانه تصریح کرد: در این بین متاسفانه خانواده ها چندان نظارتی بر رفتار فردی و روحی و روانی فرزندان خود در این حوزه ندارند که به خودی خود یک تهدید بالقوه و بالعفل خواهد بود.

,

وی در ادامه گفت: عدم حضور در دوره ها و آموزش های سواد رسانه ای توسط والدین یکی از چالش ها است که متاسفانه در افزایش سطح مخاطرات حوزه فضای مجازی در جامعه افزوده است.

,

میری در ادامه گفت: شناخت ذائقه های مختلف در بستر تلگرام، واتس آپ و اینستاگرام و توئیتر و سایر شبکه هایی اجتماعی از برنامه های مهم دشمن در طی چند سال گذشته است که این مهم باعث شده است تا سمت و سوی تولید محتواهای دشمن نیز به این حوزه معطوف شود.

,

مدرس سواد رسانه و از فعالان حوزه فضای مجازی و رسانه تاکیدکرد: اعتیاد به فضای مجازی، فاصله گرفتن اعضای خانواده ها از یکدیگر، تغییر سبک زندگی، انزوای اجتماعی و افزایش طلاق های عاطفی از چالش های مهمی است که امروزه با آن مواجه هستیم.

,

وی تاکیدکرد: آنچه امروز مورد نیاز جامعه است بحث توجه ویژه به ارتقای سواد رسانه ای جامعه در جهت کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از فضای مجازی است که این مهم نیازمند حضور جهادی فعالان حوزه مجازی و نخبگان و متولیان این امر در جامعه است.

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه