اخبار داغ

جشنواره هزار رنگ بدون رتوش؛

حمایت اینترنشنال از بازیگر اصلی مدافع محیط زیست در جشنواره پاییز هزار رنگ

حمایت  اینترنشنال از بازیگر اصلی مدافع محیط زیست در جشنواره پاییز هزار رنگ
حمایت اینترنشنال از اعتراض فعال محیط زیستی به جشنواره پاییز هزار رنگ در حالی رقم خورد که مستنداتی حاکی از آن است که این اعتراضات از هفته های گذشته برنامه ریزی شده بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  و به نقل از گلستان ما؛ ششمین جشنواره پاییز هزار رنگ در حالی به کار خود پایان داد که این جشنواره با اعتراضات بخش زیادی از فعالان مذهبی شهر به ولنگاری فرهنگی به وجود آمده در این جشنواره همراه بود، موضوعی که اعتراض استاندار گلستان را نیز به همراه داشت و برگزاری این رویداد را در حد و نام شهر دارالمومنین گرگان ندانست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,
اما در کنار این مسئله بخشی از فعالان محیط زیستی به محل برگزاری این رویداد انتقاد کردند، دفاع از محیط زیست و حیات وحش امری پسندیده است ولی نکات قابل تاملی در این انتقادات وجود داشت که باعث حمایت رسانه معاند نظام از بازیگر اصلی این ماجرا شد.
,
 
,
تقریبا سه هفته قبل از برگزاری این رویداد شورای اسلامی شهر گرگان جلسه ای را با فعالان مجازی برگزار می کند که آقای ظ- ت از فعالان این بخش می خواهد که مطالبه گری های خود را از شورای شهر و شهرداری بر پیچ خود بارگزاری کنند و در پیامی می نویسد « خواش می کنم به سراغ شورایهای شهرتان بروید و مطالبه گری کنید، وقتی حقمان را نخواهیم حقمان را برای مبنای علم خودشان ارائه می دهند مطالبه گری».
,
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,
این متن با هشتگ های مختلفی از جمله النگدره، النگدره گرگان، حقوق شهروندی ارائه می شود که پس از اجرای ماموریت خود در خصوص جشنواره هزار پیچ  این هشتگ ها از پست مذکور حذف می شود.
,
 
,
 
,
, ,
 
,
البته می توان بگوییم که این مسئله اتفاقی بوده و فرد بدون آگاهی وارد این جریان شده اما این گمان زنی ها زمانی به یقین نزدیک می شود که پس از آنکه براساس برنامه ریزی های انجام شده این فرد این مطالبه گری های محیط زیستی از پیچ های مختلف گرگان منتشر می شود  و این فیلم ها مورد استقبال شبکه معاند نظام یعنی اینترنشنال قرار می گیرد،این فرد در زیر کامنت های این رسانه معاند به نظام می نویسد« سلام، ممنون که موضوع محیط زیست را پوشش دادید، اما در کلیپ اصلی به نکات اساسی تری اشاره شده که کاش کاملش را  می گذاشتید.» در حالی که افرادی با هشتگ های علیه نظام جمهوری اسلامی ایران موضع گیری کردند.
,
 
,
, ,
 
,
این مسئله نشان می دهد که اعتراض به جشنواره پاییز هزار رنگ با چاشنی دغدغه محیط زیستی در همان روز رقم نخورده است و با برنامه ریزی این اتفاقات افتاده است و یا افرادی از این فرد برای این مسئله استفاده ابزاری کردند.
,
 
,
حال جای سوال اینجا است که چه کسانی به این افراد در شورای اسلامی شهر گرگان تریبون می دهند و چه کسانی زمینه همراهی فعالان فضای مجازی را با این فرد به وجود آورده است.
,
 
,
این گمانه زنی نیز وجود دارد که برخی از مسئولان که مخالف اجرای پروژه تله کابین گرگان بودند با این اقدام قصد داشتند که این پروژه را با جنبش های اجتماعی متوقف کنند.
,
 
,
از سویی دیگر با هوشیاری رسانه انقلابی گلستان ما و افشاگری در خصوص مسائل پشت پرده این اعتراضات و همگرایی فعالان فضای مجازی تیر آنها به سنگ خورد ولی  برخی از کانال ها درصدد بودند که با شائبه، جریان رسانه ای به وجود آمده در این رسانه را بی اثر کنند و برخی افراد نیز ناخواسته با این جریان همراهی کردند.
,
 
,
حال انتظار است که در کنار مدیران شهری برگزار کننده این جشنواره دادستان مرکز استان براساس ماده ۵۰۸ قانون اساسی این فرد را نیز احضار کند و با بررسی تمامی ابعاد به ماجرای جشنواره پاییز هزار رنگ بپردازد.
,
 
,
همچنین مدیران شهری گرگان باید تعهد بدهند که دیگر شاهد رویدادهایی مثل ۲۰ شهریور و ۱۰ آذر در گرگان نباشیم و برای اینکه رضایت مردم مومن و انقلابی گرگان را جلب کنند و از سویی دیگر به محیط زیست در محور ناهارخوران و النگدره آسیب وارد نکنند برنامه ای فرهنگی با پیوست محیط زیستی برای توسعه گردشگری گرگان ارائه کنند که در آن همجانبه نگری اتفاق افتاده باشد و به ظرفیت گردشگری این شهر کمک کند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه