اخبار داغ

مدیر کل هنری وزارت ارشاد خراسان رضوی:

سیاست دولت در حوزه فرهنگ و هنر تقویت و ارتقای هویت اسلامی و ایرانی است

سیاست دولت در حوزه فرهنگ و هنر تقویت و ارتقای هویت اسلامی و ایرانی است
آشنا گفت: هدف از برگزاری جشنواره‌های استانی در حوزه فرهنگ و هنر شناسایی استعدادهای هنرمندان است تا بتوانند در مرکز کشور هنر خود را ارایه کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ قادر آشنا، مدیرکل هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی شب گذشته در آئین پایانی سی و یکمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی اظهار داشت: جشنواره های تیتر استانی محلی برای شناسایی استعداد هنرمندان است که بتوانند این ظرفیت خود را در مرکز کشور ارائه کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی تصریح کرد: خراسان رضوی از استانهای صاحب سبک در تئاتر کشور است که زیرساخت، هنرمندان و بازیگرانی خوبی در این حوزه دارد.

,

آشنا بیان داشت: سیاست دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ و هنر تقویت و توجه به هویت هنر اسلامی و ایرانی است و اوج هنر ما در این حوزه ارادت به اهلبیت عصمت و طهارت علیه السلام است که وزارت فرهنگ در دوره جدید از این فعالیت ها حمایت ویژه ای خواهد کرد

,

راهیابی ۱۵ اثر به مرحله نهایی جشنواره تئاتر خراسان رضوی

, راهیابی ۱۵ اثر به مرحله نهایی جشنواره تئاتر خراسان رضوی,

افشار، دبیر جشنواره تئاتر خراسان رضوی گفت: در جشنواره تئاتر این استان ۳۷ اثر در مرحله بازبینی قرار گرفت که از این تعداد ۱۵ اثر گروه‌های نمایشی شامل ۸ اثر از شهرستانهای تربت حیدریه، نیشابور، سبزوار، قوچان، خوشاب و ۷ اثر از شهر مقدس مشهد به مرحله نهایی راه یافتند.

,

وی تصریح کرد: موضوعات متنوعی همچون ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، موضوعات اجتماعی و آیینی با همراهی پیشکسوتان در این جشنواره ارایه شد.

,

اقتصاد حوزه هنر نیازمند نگاه ویژه ای است

, اقتصاد حوزه هنر نیازمند نگاه ویژه ای است,

محسن زنگنه، نماینده مردم تربت حیدریه بر ساماندهی اقتصاد هنر بخصوص هنرمندان تئاتر تاکید کرد و گفت: در دنیا هنری مثل تئاتر دست نیاز بسوی دولتها دراز نمی کند چرا که دولتها شرایط و زیرساخت را برای هنرمندان مهیا کردند اما در ایران هر کجا دولت ها با مشکل مالی روبرو می شوند ازحوزه فرهنگ و هنر کم می کنند.

,

وی بیان کرد: نمی توانیم منتظر اتفاق جدیدی باشیم و اگر می خواهیم تئاتر را زنده نگه داریم و اقتصاد هنرمند را تامین کنیم باید به اقتصاد تئاتر نگاه ویژه داشته باشیم

,

زنگنه گفت: نویسندگان نمایش های تئاتر باید گیشه و اقتصاد تئاتر را مد نظر قرار دهند ضمن آنکه هنر، فرهنگ مخاطب را ارتقا می دهد.

,

در پایان به سه اثر برگزیده جوایز نفدی، دیپلم افتخار و تندیس اهدا شد.

,

بر اساس رای هیات داوران جشنواره، در پایان این جشنواره نمایش "خون مردگی" به کارگردانی مهدی جلینی از سبزوار، "درخشش صبحگاهی سیاره ناهید" به کارگردانی مسعود عقلی از مشهد و "هملتک" به کارگردانی مهدی عقلی از مشهد به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

, بر اساس رای هیات داوران جشنواره، در پایان این جشنواره نمایش "خون مردگی" به کارگردانی مهدی جلینی از سبزوار، "درخشش صبحگاهی سیاره ناهید" به کارگردانی مسعود عقلی از مشهد و "هملتک" به کارگردانی مهدی عقلی از مشهد به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه