اخبار داغ

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه:

۹۵ درصد دانش آموزان کرمانشاهی علیه کرونا واکسینه شده اند

۹۵ درصد دانش آموزان کرمانشاهی علیه کرونا واکسینه شده اند
سارا شاه آبادی از واکسیناسیون ۹۵ درصدی دانش آموزان علیه بیماری کرونا در استان کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: تا کنون ۸۶ درصد جمعیت استان دوز اول و ۶۹ درصد نیز هر دو دوز را دریافت کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سارا شاه آبادی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد از واکسیناسیون ۹۵ درصدی دانش آموزان علیه بیماری کرونا در استان کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: تا کنون ۸۶ درصد جمعیت استان دوز اول و ۶۹ درصد نیز هر دو دوز را دریافت کردند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه افزود: دوز سوم (تقویتی) واکسن کرونا که تحت عنوان «دوز یادآور» هم شناخته می‌شود، با هدف حفظ و افزایش پاسخ ایمنی بدن به بیماری تزریق می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: هم استانی ها براساس اولویت دریافت دوز اول و دوم واکسن کرونا، دوز سوم را نیز می توانند در مراکز تجمیعی و سایر مراکز تزریق کنند.

شاه آبادی بیان داشت: افرادی که دوز اول و دوم را تزریق کرده اند پس از گذشت ۴۰ روز می توانند دوز سوم را نیز تزریق کنند.

وی افزود: افرادی که دوز دوم واکسن را دریافت نکردند نمی توانند دوز سوم را تزریق کنند لذا باید اول دوز دوم و بعد از گذشت مدت تعیین شده دوز سوم را تزریق کنند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه در ادامه در خصوص آخرین وضعیت رنگ بندی شهرستان‌های استان، گفت: در حال حاضر شهرستان‌های کرمانشاه، سنقر، هرسین، گیلانغرب، سرپل ذهاب، صحنه، جوانرود و ثلاث باباجانی در وضعیت زرد و شهرستان‌های قصرشیرین، دالاهو، اسلام آباد و روانسر در وضعیت آبی قرار دارند البته این وضعیت کاملا شکننده است و شهروندان باید ضمن تزریق واکسن کرونا پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی در خصوص سویه جدید کرونا ( اُمیکرون) گفت: خوشبختانه تا کنون موردی از این سویه در کشور دیده نشده است اما می طلبد شهروندان هر چه سریعتر نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند چرا که در کشورهایی که این بیماری مشاهده شده است افرادی که قبلا مبتلا به بیماری شده اند باز هم به این بیماری مبتلا می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه