اخبار داغ

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه:

کرمانشاه ۴۵ هزار نفر معلول دارد/ فعالیت ۱۷ مرکز شبانه روزی نگهداری از معلولین

کرمانشاه ۴۵ هزار نفر معلول دارد/ فعالیت ۱۷ مرکز شبانه روزی نگهداری از معلولین
فرحناز محمدی تعداد معلولین استان کرمانشاه را ۴۵ هزار نفر عنوان کرد و گفت: در سطح استان ۱۲ مرکز شبانه روزی به معلولان و ۵ مرکز به سالمندان خدمات ارایه می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرحناز محمدی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، تعداد معلولین استان کرمانشاه را ۴۵ هزار نفر عنوان کرد و افزود: ۶۳ درصد از این تعداد را مردان و ۳۷ درصد را زنان تشکیل می دهند.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه اظهار داشت: معلولیت های جسمی - حرکتی و معلولین ذهنی به ترتیب بیشترین آمار معلولین را در استان دارند.

وی خاطر نشان کرد:  در سطح استان ۱۲ مرکز شبانه روزی به معلولان و ۵ مرکز به سالمندان خدمات ارایه می کند که حدود ۱۲۰۰ نفر از معلولین شامل بیماران روانی، معلولین ذهنی، سالمندان و معلولین جسمی و حرکتی در این مراکز نگهداری می شوند.

محمدی گفت: معلولین جزئی از جامعه ما هستند پس باید در جهتی حرکت کنیم که آن‌ها نیز به آرامش برسند و زندگی خوبی را داشته باشند

وی خاطر نشان کرد: معلولینی که در منزل نگهداری شده خدماتی از قبیل حق پرستاری، مراقبت در منزل، ویزیت در منزل، مستمری و معیشت و خدماتی که در مراکز شبانه روزی ارائه می‌شود را دریافت می‌کنند.

محمدی افزود: به افراد دارای معلولیت ضایعه نخاعی که در خانواده نگهداری می شوند نیز ماهانه حق پرستاری تا یک میلیون تومان پرداخت می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه