اخبار داغ

حضور دانش‌آموزان دوباره به مدارس جان داد؛

هم‌صدایی اولیای خانه و مدرسه، برای حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس/ از استقبال خوب خانواده‌ها تا رعایت ۹۲ درصدی پروتکل‌های بهداشتی

هم‌صدایی اولیای خانه و مدرسه، برای حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس/ از استقبال خوب خانواده‌ها تا رعایت ۹۲ درصدی پروتکل‌های بهداشتی
با اینکه بوی ماه مهر دو ماهی دیرتر و در آذر ماه به مشام رسید، اما حضور دانش‌آموزان جان تازه به کالبد مدارس دمید. از همین رو بازگشایی مدارس در کرمانشاه با استقبال خوب خانواده‌ها و با میزان بالای رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، پس از مدت‌ها انتظار برای بازگشایی مدارس و البته به دنبال اندیشیدن تمهیدات توسط دست اندرکاران، بالاخره همه مدارس از ابتدای آذر ماه بازگشایی شدند.

با بازگشایی مدارس آن هم پس از مدتها آموزش غیر حضوری، نگرانی هایی مبنی بر چگونگی رعایت پروتکلهای بهداشتی میان خانواده ها ایجاد شد که البته نظارت‌های انجام شده نوید بخش روند مطلوب رعایت اصول بهداشتی بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,

استقبال بسیار خوب دانش آموزان کرمانشاهی از بازگشایی مدارس

, استقبال بسیار خوب دانش آموزان کرمانشاهی از بازگشایی مدارس, استقبال بسیار خوب دانش آموزان کرمانشاهی از بازگشایی مدارس,

مجید یزدان پناه در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده از ابتدای آذر ماه دانش آموزان مقاطع متوسطه اول و  ابتدایی نیز در مدارس حاضر شدند و استقبال بسیار خوبی به عمل آمد.

, مرصادنیوز,

وی افزود: خانواده ها و دانش آموزان نیز به این نتیجه رسیده اند هرچه شرایط به سمت برگزاری حضوری کلاس‌ها پیش رود، مطلوب تر است و البته بنای وزارت آموزش و پرورش هم بر این است که همه دانش آموزان در مدارس حضور یابند.

,

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: چگونگی حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس به شورای مدرسه واگذار شده که تصمیم بگیرد چند روز در هفته کلاس‌ها به صورت حضوری تشکیل شود.

,

, ,

یزدان پناه خاطرنشان کرد: اگرچه تقریبا همه دانش آموزان به اشکال مختلف در مدارس حضور دارند اما همچنان ارائه آموزش در فضای شاد و همگام با کلاس‌های حضوری برقرار است.

,

وی با بیان اینکه روز به روز بر ساعات حضور دانش آموزان در مدارس افزوده خواهد شد، افزود: به طور جدی رعایت فاصله اجتماعی و پروتکلهای بهداشتی مورد تاکید است.

,

یزدان پناه تصریح کرد:در این مدت بازرسان نواحی، مدارس را بازدید کرده اند تا ایرادات به سرعت برطرف شود همچنین به خانواده ها اعلام شده مشکلات موجود را اطلاع رسانی کنند تا در کمترین زمان برطرف شوند.

,

۹۲ درصد مدارس کرمانشاه اصول بهداشتی را رعایت کردند

, ۹۲ درصد مدارس کرمانشاه اصول بهداشتی را رعایت کردند, ۹۲ درصد مدارس کرمانشاه اصول بهداشتی را رعایت کردند,

بهمن خدادادیان نیز در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، با اشاره به بازگشایی همه مدارس از ابتدای آذر اظهار داشت: هنگام بازرسی از مدارس ضرورت انجام واکسیناسیون توسط همه دانش آموزان در رده های سنی تعریف شده و دارا بودن کارت واکسیناسیون،در نظر گرفتن چهار متر مربع فضا برای هر نفر، داشتن تهویه مناسب در  کلاسها، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی توسط همه دانش آموزان، استفاده از مواد ضدعفونی کننده دست در کلاسها، افزون بر گند زدایی سطوح و تمیز کردن سرویس های بهداشتی مورد نظارت قرار می گیرد.

, مرصادنیوز,

, ,

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: طی این مدت حدود ۳۰۰ مدرسه بازدید شده که از این تعداد ۹۲ درصد مدارس اصول بهداشتی را رعایت کردند و هشت درصد باقیمانده نیز عمدتا فاصله چهار متر مربع میان دانش آموزان و حداکثر ساعات حضور دانش آموزان در کلاس های درس را رعایت نکردند که البته موارد مذکور تذکر داده شد.

,

خدادادیان با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکلهای بهداشتی در مدارس تصریح کرد: انجام شیفت بندی در مدارس هم روش خوبی است که در برخی مدارس به صورت هفتگی، برخی یک روز در میان و در برخی مدارس نیز طی ساعات مختلف انجام می شود.

,

وی با بیان اینکه رصد مدارس از نظر رعایت پروتکلهای بهداشتی همچنان ادامه دارد، افزود: با توجه به شیوع موج جدید کرونا در اروپا و آفریقا باید دقت بیشتری انجام گیرد و شاید دولت صلاح ببیند در آینده بازنگری هایی صورت گیرد.

,

خدادادیان خاطرنشان کرد: مدیران و اولیا رعایت اصول بهداشتی را به دانش آموزان آموزش دهند زیرا ساده انگاری درباره کرونا در صورتی که دانش آموزان به ویژه کودکان و نوجوانان پروتکلهای بهداشتی را رعایت نکنند آسیب زا خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه