اخبار داغ

شلیک ۳ راکت به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه

شلیک ۳ راکت به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
منابع سوری از شلیک چند راکت به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه و به دنبال آن پرواز گسترده بالگردهای آمریکایی خبر دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منبعی آگاه از حمله راکتی به پایگاه نیروهای آمریکایی در میدان نفتی «کونیکو» سوریه خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی در گفت‌وگو با روسیا الیوم تصریح کرد: سه راکت به پایگاه آمریکایی‌ها در میدان نفتی «کونیکو» در حومه شرقی دیرالزور سوریه اصابت کرد. در پی این حمله راکتی، بالگردهای آمریکایی بر فراز آسمان این منطقه به پرواز درآمدند.
,
 
,
هنوز جزئیاتی بیشتری درباره خسارت، تلفات و یا عامل شلیک این راکت‌ها منتشر نشده است.
,
 
,
این در حالی است که منابع وابسته به مخالفان سوری هم اعلام کردند که چهار راکت به پایگاه نظامیان آمریکایی در حومه دیرالزور اصابت کرده است.
,
 
,
این منابع بیان کردند که این راکت‌ها به میدان مین اطراف پایگاه نظامی آمریکا اصابت کرده است و به دنبال آن بالگردهای آمریکایی به طور گسترده بر فراز منطقه به پرواز درآمده‌اند.
,
 
,
در چندماه گذشته پایگاه‌های آمریکایی در میدان نفتی عمر و گازی کونیکو در حومه شرقی دیرالزور نیز هدف موشکی و راکتی قرار گرفته بود.
,
نیروهای اشغالگر آمریکایی با همکاری شبه نظامیان کُرد سوریه موسوم به «قسد» کنترل بیشتر میدان‌های نفتی در منطقه جزیره سوریه را برای سرقت آن به عهده دارند و در ماه‌های اخیر هزاران کامیون حامل سلاح، تجهیزات نظامی و لجستیکی وارد مناطق نفتی سوریه شده‌اند.
,
 
,
نظامیان وابسته به ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا در ادامه سرقت نفت سوریه و محاصره مردم این کشور، در حال تقویت نیروهای خود در شرق سوریه هستند.
,
 
,
منابع خبری 12 مردادماه 99 به نقل از «مظلوم عبدی» فرمانده شبه‌نظامیان نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) اعلام کردند که این گروه با یک شرکت نفتی آمریکایی قرارداد نفتی بسته است.
,
 
,
وزارت امورخارجه سوریه نیز 12 مردادماه 99 توافق امضا شده میان نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) با یک شرکت نفتی آمریکایی را سرقت نفت سوریه خواند و تاکید کرد که این توافق باطل و غیرقانونی است.
,
 
,
نیروهای« قسد» شبه‌نظامیان کُرد وابسته به نظامیان آمریکایی هستند که در شرق و شمال شرق سوریه حضور دارند.
,
 
,
دولت سوریه بارها تأکید کرده است که این شبه‌نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
منبع: تسنیم
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه