اخبار داغ

تحول‌آفرینی مردان و زنان روستایی در جنوب کشور؛

ساکنین "کریان" به فرهنگ خوداشتغالی هویت بخشیدند/ از راه‌اندازی کارگاه پرورش حلزون در روستا تا درآمدزایی از محصولات خانگی

ساکنین "کریان" به فرهنگ خوداشتغالی هویت بخشیدند/ از راه‌اندازی کارگاه پرورش حلزون در روستا تا درآمدزایی از محصولات خانگی
فرهنگ اشتغال روستایی را در بخش کریان شهرستان میناب به خوبی می‌توان لمس کرد؛ چرا که با همت ساکنین این بخش کارهای دور از انتظار برای رونق زندگی روستایی صورت گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ در سال‌های اخیر شاهد مهاجرت روستانشینان به سمت و سوی شهرها و همچنین حاشیه نشینی شهری هستیم که دلیل عمده آن نیز عدم وجود اشتغال در روستا و همچنین مشکلات مردم روستایی و عدم برخوداری از امکانات مناسب قلمداد می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرم,

مشکلات سال های اخیر و عدم رخداد مناسب پدیده های جوی باعث شده است که اقتصاد روستاییان که در حوزه های دامپروری و کشاورزی و باغداری می باشد به درستی محقق نشود و از این رو شیب جمعیتی روستایی به سمت شهری سرازیر شود. اما در این حین افرادی نیز هستند که با اقدامات موثر در دل روستا به نوعی با درگیر کردن افراد روستایی برایشان اشتغال آفرینی را به ارمغان می آورند.

,

بسترسازی اشتغال روستایی آن هم با فعالیت قرارگاه های طرح تحول محله در نقاط شهری و روستایی استان هرمزگان ظرفیت های منحصر به فردی برای هرمزگانی ها به ارمغان آورده است.

,

قرارگاهی که در دل خود ۶ قرارگاه محوری را پشتیبانی می کند که اهم اقدامات آن در دل محلات بوده و محوریت کاری آن توسط خود مردم اداره می شود.

,

روستانشیان کریان شهرستان میناب از آن دسته افرادی هستند که از ظرفیت قرارگاه طرح تحول محله به خوبی بهره‌برداری نموده‌اند و با ایجاد کارگاه های مختلف تولیدی، بخشی از اقتصاد روستایی را احیا کرده اند.

,

, ,

این اقدام موثر افراد روستایی بخش مرکزی شهرستان میناب باعث شده است علاوه بر اشتغال زایی موثر برای مردان و زنان روستایی، ماحصل کارشان را در شهرستان های مختلف حومه هرمزگان و حتی نقاطی فراتر به سایر هم وطنان عرضه کنند.

,

این اقدام کریانی ها نه تنها شیب اقتصادی روستایی را منفی نکرده بلکه با رشد نمودار توسعه اقتصادی روستانشینان همراه بوده است.
تشکیل کارگروه اقتصادی با هدف اشتغال زایی در روستا

,
, تشکیل کارگروه اقتصادی با هدف اشتغال زایی در روستا,

طاهره زارعی مسئول قرارگاه تحول محله شهدای کریان بخش مرکزی شهرستان میناب در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: از بدو تشکیل این قرارگاه در محله نخست با رصد، شناسایی و تشکیل کارگروه های متشکل از خواهر و برادر و با همکاری دهیاری و شورا، در راستای رفع و کاهش مشکلات اهالی محله اقدامات مثمر ثمری انجام دهیم.

,

, ,

وی افزود: در کارگروه سازندگی و مردم یاری، به ویژه خودکفایی و امیدآفرینی گسترده دربین مردم، فعالیت های خوبی از قبیل کارگاه پرورش حلزون به منظور رونق اقتصاد محله انجام شده است که تعداد زیادی مشغول به فعالیت هستند.

,

مسئول قرارگاه تحول محله شهدای کریان در ادامه از تشکیل کارگاه تولید فرشینه؛ قالی بافی، کارگاه خانگی تولید ترشیجات و فروش در سایر شهرستان ها در این محله خبر داد.

,

مراسمات ملی و مذهبی در کارگروه های فرهنگی، اجتماعی روستا برگزار می شود

, مراسمات ملی و مذهبی در کارگروه های فرهنگی، اجتماعی روستا برگزار می شود,

زارعی ضمن تشریح فعالیت های صورت گرفته توسط کارگروه فرهنگی،تربیتی و اجتماعی؛ برگزاری مراسمات ملی مذهبی ویژه برادران و خواهران، برگزاری کلاس های آموزش قرآن، برگزاری مراسم زیارت عاشورا، تشکیل حلقه های صالحین و ارائه بسته های تربیتی ویژه جوانان و نوجوانان و … از اهم این فعالیت ها برشمرد.

,

, ,

وی به فعالیت های کارگروه تحول و توسعه در صنعت، کارآفرینی، نوآوری، مطالبه گری، فرهنگی – عمرانی قرارگاه تحول محله شهدای کریان در ایام کرونا اشاره داشت و گفت: با شیوع ویروس منحوس کرونا، بانوان این قرارگاه اقدام به راه اندازی کارگاه تولید ماسک بانوان محله نموده و با حمایت خیرین در تامین پارچه، ماسک مورد نیاز تهیه و بین اهالی محله اعم از کشاورزان و نیازمندان محله توزیع کردند.
امنیت روستا در کارگروه مردمی دفاعی و امنیتی تامین می شود

,
, امنیت روستا در کارگروه مردمی دفاعی و امنیتی تامین می شود,

مسئول قرارگاه تحول محله شهدای کریان بخش مرکزی شهرستان میناب، تشکل گشت های رضویون و گشت های محله محور با همکاری دهیاری و کلانتری، به منظور تامین امنیت محله را از جمله اقدام کارگروه دفاعی و امنیتی قرارگاه تحول محله شهدای کریان ذکر کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه