اخبار داغ

کارشناس اقتصادی:

دارندگان سهام عدالت بدون نیاز به ضامن وام دریافت کنند

دارندگان سهام عدالت بدون نیاز به ضامن وام دریافت کنند
کارشناس اقتصادی گفت: دارندگان سهام عدالت باید بتوانند بدون نیاز به ارائه ضامن یا هر وثیقه دیگری وام دریافت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آلبرت بغزیان در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز اظهار داشت: بخش اعظمی از مشکلات کشور به خاطر بی‌توجهی به تولید و کم‌رنگ شدن نقش تولید در فرآیند اقتصادی است. بخش قابل توجهی از تولیدکنندگان طی سال‌های گذشته به دلیل افزایش واردات کالاهای قاچاق و عدم حمایت دولت از آنها تصمیم گرفتند، کسب و کار خود را تعطیل کنند و یا اینکه به سمت واردات رو بیاورند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
 
,
وی گفت: آثار تحریمی و فشار اقتصادی زمانی خنثی می‌شود که به تولید توجه شود. کشور ایران مزیت‌های اقتصادی بسیاری دارد که باید این مزیت‌ها شناسایی شود و با تمرکز و سرمایه‌گذاری برروی این مزیت‌ها به قطار پشرفت و توسعه سرعت بخشیم. متأسفانه طی این سال‌ها علی‌رغم تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر عدم وابسته کردن کشور به صادرات نفت، هیچ‌یک از مسئولان اجرایی کشور تلاشی جدی برای تحقق مطالبات جدی رهبر انقلاب انجام ندادند؛ بنابراین به همین دلیل اکنون وقتی فروش نفت با مشکل مواجه می‌شود، اقتصاد هم تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد.
,
 
,
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با تأکید بر این مطلب که در شرایط حساس و خطیری قرار داریم، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی باید همه عزم دولت بر رونق تولید و از سرگیری فعالیت تولیدی‌های خرد و کلان باشد. به نظر من اعطای تسهیلات در قالب کارت‌های اعتباری با بازپرداخت طولانی‌تر نسبت به سایر تسهیلات، می‌تواند به فرآیند تولید کمک چشم‌گیری کند.
,
 
,
بغزیان در بخش دیگری از این گفت‌وگو بر ضرورت حمایت از مصرف‌کننده اشاره کرد و گفت: حمایت از تولیدکننده یک ضرورت مهم و انکارناپذیر است، اما این‌که به بهانه حمایت از تولیدکننده، حمایت از مصرف‌کننده را به طور کلی رها کنیم، استدلالی پوچ و باطل است. حمایت از مصرف‌کننده در کنار تولیدکننده دو اصل مهم و مکمل یکدیگر است.
,
 
,
کارشناس مسائل اقتصادی بیان داشت: ابزارهای بسیاری برای حمایت از مصرف‌کننده وجود دارد. دولت برای حمایت از قدرت خرید مصرف‌کنندگان می‌تواند اقدامات بسیاری را انجام دهد که یکی از این اقدامات، استفاده از سهام عدالت است. به عبارت دیگر سهام عدالت سال‌هاست که به اقشار مختلف تعلق گرفته و سالانه یک سود ناچیز به دارندگان آن تعلق گرفته است. دولت می‌تواند تدابیری را بیاندیشد تا سهام عدالت کارکردهای بیشتری داشته باشد. دریافت وام بانکی براساس ارزش روز سهام عدالت بدون نیاز به ضامن یکی از راهکاری مناسب برای حمایت از قدرت خرید دارندگان سهام عدالت است. مردم با وثیقه قرار دادن سهام عدالت می‌توانند براساس ارزش سهامشان بدون ارائه ضامن وام با کارمزد مناسب دریافت کنند؛ اگر بانک‌ها چنین اقدامی انجام دهند قطعاً طعم داشتن سهام عدالت شیرین‌تر خواهد بود.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه