اخبار داغ

ماهی‌گیری رسانه‌های ضدانقلاب از آب گل‌آلود "سونگون"؛

ماجرای تجمع صنفی کارگران در مس سونگون ورزقان/ حادثه سونگون تلفات جانی نداشت

ماجرای تجمع صنفی کارگران در مس سونگون ورزقان/ حادثه سونگون تلفات جانی نداشت
جمعی از کارگران شرکت‌های پیمانکاری که با مس سونگون همکاری می‌کنند در روزهای اخیر تجمع صنفی برگزار کردند. اما در این میان رسانه‌‌‌های ضد انقلاب فرصت را غنیمت دانسته و با وارونه سازی حقایق به طرح ادعاهای کذب همچون نداشتن قرار داد کارگران این شرکت پرداختند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، جمعی از کارگران شرکتهای پیمانکاری که با مس سونگون همکاری می‌کنند در روزهای اخیر تجمع صنفی برگزار کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

در این تجمع کارگران مطالباتی همچون اصلاح مجدد طرح طبقه بندی مشاغل و یکسان سازی حقوق با نیروهای رسمی‌را مطرح کردند.

,

اما در این میان رسانه‌‌‌های ضد انقلاب فرصت را غنیمت دانسته و با وارونه سازی حقایق به طرح ادعاهای کذب همچون نداشتن قرار داد کارگران این شرکت پرداختند.

,

همچنین رسانه‌‌‌های معاند با پخش یک فیلم تقطیع شده مدعی شدند که با یک جرثقیل بزرگ می‌خواستند کارگران را زیر بگیرند.

,

بر اساس این گزارش، بعد از ظهر دیروز در حین راهپیمایی کارگران معترض شرکت‌‌‌های پیمانکاری مبین و آهن آجین به حقوق معیشتی در جاده معدن، خودروی جرثقیل حامل بار بخاطر ترمز سرپیچ سرازیری از کنترل راننده خارج شده که خوشبختانه با هدایت جرثقیل، این حادثه هیچگونه تلفاتی نداشته است.

,

جرثقیل در حین حمل لاینر از انبار به کارخانه تغلیظ در محدوده سه راهی نیمه صنعتی معدن مس سونگون بدلیل عدم دید در سر پیچ، با مشاهده جمعیت که در حال راهپیمایی در وسط جاده بودند، نسبت به ترمز و کاهش دنده خودرو اقدام می‌کند اما به علت سرازیری و بار جرثقیل، کنترل ماشین به سختی انجام گرفته و در وضعیتی معجزه گونه از منتهی الیه چپ جاده از میان جمعیت بدون حادثه جانی عبور می‌کند.

,

راننده به دلیل شوک وارده و با کمک جمعی از پرسنل حاضر از جرثقیل پیاده و به بهداشت مجتمع اعزاممی‌شود.

,

بررسی صحبتهای راننده جرثقیل و فیلم واقعی و کامل این رویداد به وضوح نشان می‌دهد که وقتی جرثقیل به سر پیچ این معدن می‌رسد در مواجه با انبوهی از کارگران معدن نمی‌تواند سرعت خود را کنترل کند اما خوشبختانه با هشدار به موقع به کارگران، آنها از مسیر جرثقیل کنار می‌روند و کسی آسیب نمی‌بیند.

,

فتحی مدیرکل کار، تعاون رفاه اجتماعی استان با حضور در استودیوی خبر ۲۳ شبکه سهند با تاکید بر اینکه همه کارگران این مجموعه دارای قراردادهای قانونی هستند گفت: با این حال پیگیر مطالبات کارگران از جمله اصلاح مجدد طبقه بندی مشاغل هستیم تا ان شالله مشکلشان رفع شود.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه