اخبار داغ

کارشناس رسانه:

سواد رسانه، رژیم مصرف رسانه‌ای جوانان را مدیریت می‌کند/ کاهش آسیب‌های فضای مجازی در گرو مهارت‌آموزی

سواد رسانه، رژیم مصرف رسانه‌ای جوانان را مدیریت می‌کند/ کاهش آسیب‌های فضای مجازی در گرو مهارت‌آموزی
عباس تقی‌زاده گفت: سواد رسانه می تواند همچون یک ناظر هوشمند و درونی شده، رژیم مصرف رسانه ای جوانان را مدیریت کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس رسانه در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: امروز ما در یک جهان رسانه ای شده زندگی می کنیم و رسانه های تعاملی، جایگاه مهمی را به خود اختصاص داده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
عباس تقی زاده ادامه داد: رسانه های تعاملی در بین نوجوانان و جوانان، جذابیت خاصی دارند و زندگی بسیاری از نوجوانان با آن پیوند خورده است.
,
وی افزود: فناوری های جدید اطلاعاتی و ارتباطی جنبش جهانی در حوزه ارتباطات، امکان انتقال محتواها و پیام های ارتباطی در سریع ترین زمان ممکن، به وجود آورده اند.
,
این کارشناس تصریح کرد: فناوری های جدید باعث تسهیل فعالیت های خلاف قانون و رشد جرایم با استفاده از شیوه های جدید شده اند.
,
تقی زاده گفت: سیر صعودی استفاده از اینترنت در سال های اخیر بسیاری از معضلات مرتبط با اینترنت از جمله پورنوگرافی، تبلیغات نژادپرستی، تبلیغات ضد مذهبی، تقلب و سوء استفاده های مالی و تجاری، پولشویی، افزایش استفاده از تجارت الکترونیک و انتقال پول را سرعت بخشیده است.
,
وی ادامه داد: آسیب های اجتماعی اینترنت محور پیامدهای بسیاری را برای تعاملات فرد در فضای مجازی و در دنیای واقعی به همراه دارد.
,
این کارشناس افزود: در فضای اینترنتی به ویژه در اتاق های گفتگو، با سرعتی بیش از دنیای واقعی بین افراد، اعتماد برقرار می شود و این اعتماد می تواند زمینه ساز آسیب های دیگر شود.
,
تقی زاده بیان کرد: تعامل اینترنت و جامعه، اقتصاد، سیاست و فرهنگ تاثیراتی دو جانبه به همراه داشته است. اینترنت به منزله یک فضای رسانه، نه تنها برای ارتباط (میان فردی، اجتماعی و جمعی)، بلکه فضایی است که در آن زندگی می کنیم و این زندگی کردن برای جوانان، محسوس تر و باورپذیرتر است.
,
وی گفت: فضای مجازی نوعی اجتماع و همزیستی بزرگ است که میلیون ها رایانه و کاربران آن در سراسر جهان به هم می پیوندند. با غلبه اینترنت بر زندگی انسان ها، طبیعی به نظر می رسد که بسیاری از مولفه های جامعه سنتی نیز به درون اینترنت کشیده شوند و در آنجا شکل گیرند.
,
این کارشناس تاکید کرد: موثرترین راه برای کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از فضای مجازی و رسانه ها، علاوه بر تصویب قوانین، کسب آموزش های تخصصی و امنیتی استفاده از اینترنت و در مجموع، ارتقای سطح سواد رسانه ای است.
,
تقی زاده ادامه داد: سواد رسانه ای، مهارتی که لازم است جوانان در کنار استفاده از رسانه ها و به خصوص اینترنت به عنوان یک رسانه تعاملی به آن مجهز شوند. استفاده از رسانه ها بدون داشتن این دانش، می تواند با اثرات نامطلوبی همراه باشد.
,
وی افزود: به دلیل افزایش فاصله اطلاعاتی و مهارتی بین جوانان با والدین و تنوع و تخصصی شدن رسانه های جدید، لزوم ارتقای مهارت های سواد رسانه دو چندان شده است.
,
این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: سواد رسانه می تواند همچون یک ناظر هوشمند و درونی شده، رژیم مصرف رسانه ای جوانان را مدیریت کند.
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه