اخبار داغ

استاندار سمنان در بازدید از اداره کار؛

نرخ بیکاری در استان سمنان پایین تر از میانگین کشوری است

نرخ بیکاری در استان سمنان پایین تر از میانگین کشوری است
سیدمحمدرضا هاشمی با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان سمنان پایین تر از میانگین کشوری است، گفت: نگاه به اشتغال باید تغییر کند و باید تلاش شود تا به جایی برسیم که به معنای واقعی بیکار در استان نداشته باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت؛ سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان صبح امروز در بازدید از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: هدف از حضور من قدردانی و تشکر از تلاش صادقانه همکاران در اداه کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آشنایی بیشتر با همکاران این مجموعه است.

وی در ادامه افزود: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با کارگران بعنوان قشری بسیار پر تلاش و زحمتکش در ارتباط است که جا دارد از زحمات همه این عزیزان صمیمانه تشکر و قدردانی کنم.

استاندار سمنان با اشاره به شیوع کرونا تصریح کرد: با توجه به گذشت ۲۰ ماه از فراگیری ویروس کرونا، یکی از سازمانها و ارگانهای اجرایی که با بیشترین مراجعات مردمی در بحث بیمه بیکاری و .... مواجه بوده، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی با تاکید بر اینکه امروز اقتصاد اولویت اول کشور است، افزود: امروز هیچ موضوعی مهمتر از اقتصاد نیست و امیدواریم با کار جهادی بتوانیم از جنگ اقتصادی دشمنان با موفقیت عبور کنیم و همچنین باید باتوجه به وضع موجود در حفظ کارگران و شاغلان تلاش شود.

این مقام مسئول گردشگری را  بعنوان دومین صنعت  درآمدزا دانست و افزود: بعد از صنعت خوردو سازی، گردشگری بعنوان دومین صنعت درآمدزای زود بازده محسوب می شود و هر بخشداری استان تا پایان سال موظف است تا حداقل ۱۰ بوم گردی جدید ایجاد کند.

استاندار سمنان با بیان اینکه اولویت ما با جذب نیروی کاراستان است، اذعان کرد: ما مکلف به حمایت از سرمایه گذار و رفع موانع با توجه به شعار سال هستیم.

هاشمی همچنین توصیه کرد که  کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال از مولفه هایی است که اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی باید طی یک برنامه زمانبندی در دستور کار قرار دهد.

وی نرخ بیکاری را در استان سمنان پایین تر از میانگین کشوری دانست و اظهار کرد: باید تلاش شود تا به جایی برسیم که به معنای واقعی بیکار در استان نداشته باشیم و نگاه به اشتغال باید تغییر کند و دیدگاه اشتغال صرفا در دستگاه های دولتی باید اصلاح شود.

به گفته استاندار سمنان کاهش بیمه بیکاری، کاهش درصد بیکاران و افزایش اشتغال و حفظ وضعیت موجود و مشارکت موثر درطرح جهش مسکن سه انتظار من از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی در نهایت تصریح کرد: بی تردید حضور میدانی مدیران و بودن در کنار مردم، موجب دلگرمی و نشاط عمومی است و باید تلاش کنیم  تا استان سمنان در همه شاخص ها، بعنوان استان نخست کشور معرفی شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه