اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

هدف نهایی دور جدید مذاکرات، لغو تحریم‌ها و حفظ اقتدار ایران است/ باید از اشتباه اعتماد به غرب درس عبرت گرفت

هدف نهایی دور جدید مذاکرات، لغو تحریم‌ها و حفظ اقتدار ایران است/ باید از اشتباه اعتماد به غرب درس عبرت گرفت
محمدصادق مرتضائی گفت: دولت رئیسی در مذاکرات دور جدید به دنبال نتیجه ای برای بزرگ کردن سفره مردم و قطع کردن سلطه استکبار بر کشور است و همانند دولت گذشته به دنبال مذاکرات فرسایشی و پنهانی نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: تلاش‌ آمریکایی‌ ها و اروپایی‌ ها در این است که مذاکرات را صرفاً هسته‌ ای جلوه داده و عملیاتی روانی ایجاد کنند.
محمد صادق مرتضائی ادامه داد: تیم مذاکره کننده کشورمان در مقابل عملیات‌ های روانی ایستاده و معتقد است که مذاکرات برای رفع تحریم‌ ها بوده و صرفا به مسئله هسته‌ ای باز نمی گردد.
وی با اشاره به اینکه دولت جدید ایران با مواضع روشن و اهداف مشخص در مذاکرات وین شرکت کرده است، عنوان کرد: تیم مذاکره کننده ایران در این دوره هر توافقی را نمی پذیرد و باید منافع ملت ایران کاملا تامین شود.
این کارشناس تصریح کرد: بر خلاف روایت رسانه‌ های غربی، مهمترین مانع در مسیر تفاهم حداکثری در نشست وین، اصرار طرف‌ های اروپایی بر لزوم نظرخواهی آنها از آمریکا است.
مرتضائی گفت: تیم مذاکره کننده دولت آیت الله رئیسی بر مبنای اقتدار پیش رفته و در راستای رفع تحریم ها و حذف ۱۰۰ درصدی آمریکا از مذاکرات، هژمونی استکبار را از بین برده است.
وی ادامه داد: دولت گذشته حل مشکلات کشور را به همراهی با غربی ها و مذاکرات گره زده بود اما دولت سیزدهم تمام توان و ظرفیت خود را به ظرفیت های داخلی سوق داده و مذاکره را بر مبنای اقتدار آغاز کرده است.
این کارشناس تاکید کرد: دولت آیت الله رئیسی در مذاکرات دور جدید به دنبال حصول نتیجه برای بزرگ کردن سفره مردم و قطع کردن سلطه استکبار بر کشور است و همانند دولت گذشته به دنبال مذاکرات فرسایشی و پنهانی نیست.
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: اشتباهات گذشته نباید تکرار شود و غرب باید بهای بدقولی اش را در این دور مذاکرات بپردازد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه