اخبار داغ

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای البرز:

تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای مردم اجباری نیست/ نگرانی برای مقاومت اومیکرون در برابر واکسیناسیون

تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای مردم اجباری نیست/ نگرانی برای مقاومت اومیکرون در برابر واکسیناسیون
مهرداد بابایی گفت: تحقیقات درباره سویه او میکرون نهایی نشده اما جهش کرونا عمده بوده و این نگرانی را ایجاد می‌کند که شاید در برابر واکسن‌های جدید مقاومت کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در البرز با اشاره به اینکه خوشبختانه از روز گذشته تمام شهرستان های استان به رنگ آبی درآمد، در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: هیچ مورد فوتی هم طی ۲۴ ساعت گذشته ثبت نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

مهرداد بابایی افزود: کرونا هنوز تمام نشده است و هر روز شاهد کشف سویه های جدید هستیم، تحقیقات درباره سویه او میکرون نهایی نشده اما جهش کرونا عمده بوده و این نگرانی را ایجاد می کند که شاید در برابر واکسن های جدید مقاومت کند.

,
وی اظهار داشت: او میکرون نسبت به سویه های قبلی به ویژه دلتا سرعت سرایت بالاتری دارد اما تا کنون مورد تائید شده ای در ایران وجود ندارد، البته با توجه به اینکه به کشورهای اطراف ایران رسیده است وجود آن اجتناب ناپذیر است.
,
بابایی تصریح کرد: در کشورهای آفریقایی افرادی که واکسن کرونا دریافت کرده اند کمتر به اومیکرون مبتلا شده و یا علائم خفیفی داشته اند، با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک می توانیم با این جهش مقابله کنیم.
,
وی گفت: تزریق دوز سوم واکسن کرونا اجباری نیست اما کلیه افراد بالای ۱۸ سال به ویژه افراد دارای بیماری زمینه ای و سالمندانی که ۴ ماه از تزریق دوز دوم واکسن آنها گذشته می توانند برای دوز سوم مراحعه کنند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه