اخبار داغ

نادران:

ویرانی‌های به جا مانده از انحرافات راهبردی دولت قبل باید به سرعت اصلاح شود

ویرانی‌های به جا مانده از انحرافات راهبردی دولت قبل باید به سرعت اصلاح شود
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مردم امروز به حق انتظار دارند که ویرانی‌های به جا مانده از انحرافات راهبردی دولت قبل به سرعت اصلاح شود و زندگی آنها سامان یابد و این امر بجز با همراهی سه قوه محقق نخواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ الیاس نادران در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز (یکشنبه 14 آذر ماه) مجلس شورای اسلامی گفت: شهید مدرس نماد نمایندگی مردم است. او هرگز نه برای دوره‌های بعد که حتی به پایان رساندن دوره‌ای که در آن نماینده بود دغدغه نداشت. انجام وظیفه، دفاع از منافع ملی، مبارزه با استبداد و استکبار و دفاع از حقوق مردم و استقلال کشور را بر هر امری مقدم می‌داشت و از احدی واهمه نداشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما سیاست‌مداران معمولی به دنبال حداکثر سازی رأی و کسب محبوبیت بیشتر هستیم ولو برای تحقق آن لازم به کتمان حقیقت و حتی اصول پذیرفته‌شده خودش باشد.

, حداکثر سازی,

وی افزود: متأسفانه این واقعیت چپ و راست مجلسی و دولتی نمی‌شناسد. دیکتاتوری فضای مجازی در راهبری این دسته از سیاستمداران کار را به جایی رسانده است که در اقدامی پلیسی و جلب رضایت اقشار مختلف مبانی کارشناسی خود را زیر پا می‌گذارند.

,

نادران خاطرنشان کرد: مسائل اقتصادی و وضعیت اسفبار معیشتی عامه مردم شکاف‌های درآمدی و منفی شدن رشد تولید ناخالص ملی، تورم افسارگسیخته در سال‌های اخیر و متأسفانه رها کردن امور کشور توسط دولت قبل بورس را نابود، ‌ارزش پول ملی را تنزل و نظامات توزیع و تولید و بانک، پول، ارز و تجارت خارجی را تخریب کرد.

,

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اصلا معلوم نبود که اینها آدم نظامند یا نماینده حاکمیت سلطه جهانی، نه تنها با تدبیر آقایان تحریم‌ها برداشته نشد که مختصر آب‌باریکه ناشی از صادرات نفت و مراودات تجارت خارجی به کلی از بین رفت و متأسفانه به آنها که می‌توانستند کمک کنند اجازه نقش آفرینی داده نشد.

, نظامند, تدبیر,

وی افزود: رشد منفی بهره‌وری و سرمایه‌گذاری خارجی و حتی سرمایه‌گذاری داخلی شرایطی را رقم زد که اصلاح آن سال‌ها به طول خواهد انجامید. برای برون‌رفت از شرایط رکود تورمی راهی جز این نیست، اما در این بین بودجه که راهبرد مالی دولت را مشخص می‌کند، از موقعیت ممتازی برخوردار است.

,

نادران خاطرنشان کرد: درست است که سیستم‌های اقتصادی برهم تأثیر گذار هستند، سهم تأثیر بودجه بر بازارهای مختلف قابل انکار نیست. در بودجه 1400 گام‌های اساسی در محرومیت‌زدایی رشد تولید و اشتغال، حذف رانت اقتصادی، حل مسائل اساسی، حل مسائل اساسی آب و راه روستایی و عادلانه کردن توزیع اعتبارات و رفع مسائل و مشکلات ناشی از مسائل اجتماعی و فرهنگی برداشته شد که متأسفانه بعضی از احکام اساسی قانون بودجه معطل مانده است.

,

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برابر اطلاع،‌ دولت جدید در صدد است با تنظیم آیین‌نامه‌های اجرایی و دستورالعمل‌ها این موارد را عملیاتی کند اما هم سرعت کند است و هم در استفاده از ظرفیت‌های مجلس اهتمام جدی به خرج داده نمی‌شود.

,

وی افزود: انتظار می‌رود دولت بیش از پیش مجلس را در جریان تصمیمات بودجه‌ای خود قرار دهد. این کار مجلس را مستغنی از تغییر و تحول اساسی در بودجه می‌کند، والا اگر بنا باشد هر که بر حدود اختیارات قانونی خود اصرار بورزد مجلس هم ناچار از شخم زدن کل بودجه خواهد بود. اصلاح ساختاری، ‌توزیع عادلانه منابع، حداقل‌سازی کسری بودجه و کارآمدسازی مصارف کشور از مهم‌ترین اصلاحات بودجه‌ای است.

, ترین,

نادران خاطرنشان کرد: فراموش نکنیم هر واحد پولی که از منابع کشور صرف بخش دولتی می‌شود از کیسه مردم برداشته می‌شود. چه مستقیما توسط مالیات‌ها و چه غیرمستقیم مثل درآمد نفتی و یا انواع اوراق و یا مداخله در بورس.

,

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت راهبرد اقتصادی خود را رشد غیرتورمی اعلام کرده است، این امر هر چند بسیار پسندیده است، لیکن استلزاماتی دارد که بدون آنها این هدف محقق نخواهد شد. افزایش بهره‌وری، رشد سرمایه‌گذاری،‌ استفاده از ظرفیت‌های خالی تولید و استقبال از سرمایه‌گذاری خارجی از جمله این موارد است.

, غیرتورمی,

وی افزود: مردم امروز به حق انتظار دارند که ویرانی‌های به جا مانده از انحرافات راهبردی دولت قبل به سرعت اصلاح شود و زندگی آنها سامان یابد و این امر محقق نخواهد شد مگر با همراهی سه قوه. جلسات کارشناسی، آسیب‌شناسی و نقد راهکارها و سیاست‌ها لازمه تحقق این امر است.

,

نادران خاطرنشان کرد: امید است که مجلس و دولت در سال آینده در کنار هم و با حل مشکلات اساسی اقتصادی و معیشتی آنان و با ناامید کردن دشمنان مردم آغاز کنند.

,

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای تیم مذاکره‌کننده آرزوی موفقیت دارم که در فرصت حداقلی برای رفع تحریم‌ها، طرف‌های مذاکره‌کننده را متقاعد کند و کشور و ملت و فعالان اقتصادی در بازارها را از بلاتکلیفی خارج کند.

,

انتهای پیام/ک

, انتهای]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه