اخبار داغ

از ابتدای سال جاری تا کنون؛

۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان وام ودیعه مسکن پرداخت شد

۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان وام ودیعه مسکن پرداخت شد
وزارت راه و شهرسازی از پرداخت ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن در سال جاری خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بر اساس گزارشی که وزارت راه و شهرسازی برای ارائه به هیئت دولت در خصوص اقدامات این وزارت خانه از ۱۰۰ روز فعالیت خود در بخش‌های مختلف از جمله بازار اجاره مسکن تهیه کرده، به موضوع اعطای تسهیلات کمک ودیعه مسکن اشاره کرده است.

۸.۵ هزار میلیارد تومان وام ودیعه در سال جاری پرداخت شد

بر اساس مصوبه جلسه ۷۲ ستاد ملی مقابله با کرونا در ۲۳ خرداد امسال قرار شد به مستأجران تسهیلات کمک ودیعه مسکن پرداخت شود که در تهران ۷۰، کلانشهرها ۴۰ و سایر شهرها ۲۵ میلیون تومان بوده است.

نرخ سود این تسهیلات ۱۳ درصد و بازپرداخت آنها ۵ ساله تعیین شده است.

سقف اعتباری این تسهیلات، ۱۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که بر اساس آنچه وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده، تا کنون ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از این تسهیلات به ۳۲۲ هزار مستأجر در سراسر کشور پرداخت شده است.

جزئیات پرداختی‌های وام ودیعه مسکن در سال ۱۳۹۹

ضمن اینکه ستاد ملی کرونا بار دیگر در ۷ مهر امسال ثبت نام وام ودیعه مسکن را تا پایان آذر ماه و اعطای این تسهیلات از سوی بانک‌ها را برای کسانی که پرونده تشکیل داده‌اند، تا پایان بهمن سال جاری تمدید کرده بود.

تسهیلات کمک ودیعه مسکن در جلسه ۳۱ ستاد ملی کرونا در ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ نیز برای نخستین بار اعطای تسهیلات به مستأجران را تصویب کرده بود.

ارقام تسهیلات فوق برای سال گذشته در تهران ۵۰، کلانشهرها ۳۰ و سایر شهرها ۱۵ میلیون تومان بود؛ اما سقف اعتباری آن ۲۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود.

سال قبل ۲۲۵ هزار مستأجر وام ودیعه مسکن دریافت کرده بودند.

تفاوت آمار بانک مرکزی و وزارت راه / ‬ بانک مرکزی: ۱۳ هزار میلیارد تومان وام ودیعه داده‌ایم

اعلام پرداخت رقم ۸.۵ هزار میلیارد تومان وام ودیعه مسکن از سوی معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در حالی است که هفته گذشته (۷ آذر) شهرزاد دانشمندی مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی از پرداخت ۱۳ هزار میلیارد تومان وام ودیعه مسکن و اتمام اعتبارات در نظر گرفته شده برای مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داده بود.

گفتنی است تا کنون حدود یک میلیون و ۵۴۰ هزار متقاضی برای دریافت این تسهیلات در سال جاری ثبت‌نام کرده‌اند که تنها ۳۲۲ هزار نفر از آنها موفق به درافت این تسهیلات شده‌اند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه