اخبار داغ

عضو شورای شهر تهران:

فضاهای شهری تهران مناسب گروه‌های آسیب‌پذیر نیست

فضاهای شهری تهران مناسب گروه‌های آسیب‌پذیر نیست
عضو شورای شهر تهران گفت: متاسفانه فضاهای شهری تهران حداقل انطباق را با نیاز گروه‌های آسیب‌پذیر برای تردد و دربافت خدمات شهروندی داشته و خدمات مناسبی به این قشر ارائه نمی‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، زهرا شمس احسان ظهر امروز در جلسه صحن رسمی شورای شهر تهران با انتقاد از انطباق حداقلی فضاهای شهری تهران با نیاز گروه‌های آسیب‌پذیر، اظهار کرد: با وجود گذشت ۱۷ سال از تصویب مصوبه‌ "الزام شهرداری تهران به مناسب سازی فضاهای شهری برای جانبازان و معلولین جسمی-حرکتی" و تصویب مصوبات سالانه برای این منظور اما شاهد حداقل اقدامات اجرایی در این حوزه هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
 
,
وی با گلایه‌مندی از عدم تشکیل جلسات ستاد مناسب سازی فضاهای شهری، گفت: در حالی از برگزاری آخرین جلسه این ستاد هفت ماه می‌گذرد که بر اساس بررسی‌های انجام شده صورت گرفته توسط برنامه های مناسب‌سازی به فراموشی سپرده شده و اجرایی نشده‌اند، گواه این ادعا را می‌توان در مناسب‌سازی کمتر از ۳ درصد بوستان ها، ۵ درصد پیاده‌روها و ۹ ایستگاه مترو تهران تردد برای معلولان دید.
,
 
,
عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: متاسفانه باید گفت از ۲۳۰۴ بوستان محلی، منطقه ای و فرامنطقه‌ای تهران کمتر از ۳ درصد، از ۱۲هزار کیلومتر پیاده‌رو تنها حدود ۳۰۰ کیلومتر و از ۱۴۱ ایستگاه، ۱۹ ایستگاه مترو برای تردد معلولان و گروه‌های آسیب‌پذیر مناسب‌سازی شده‌اند و این جای تاسف دارد.
,
 
,
شمس احسان خاطرنشان کرد: با این تفاسیر باید گفت کلانشهر تهران کمترین انطباق با حداقل نیازهای گروه‌های آسیب‌پذیر داشته و از سویی مجموع اقدامات و پروژه‌های انجام شده با میزان عاتبارذات مصوب سالانه برای این منظور در تناقض است و انطباق و تناسبی بین بودجه‌ها و میزان عملکرد وجود ندارد.
,
 
,
وی با نامساعد خواندن فضاهای شهری پایتخت برای تردد و عبور و مرور اقشار آسیب‌پذیر، افزود: گفت: با وجود تصویب اعتبار تصویب ۳۱ میلیارد تومانی در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به منظور خرید ون مخصوص حمل و نقل معلولان اما این مهم تاکنون به نتیجه نرسیده و از ۶۰ ون موجود در سامانه حمل و نقل جانبازان و معلولان، کمتر از ۵۰ درصد آنان در حال خدمات‌رسانی به این قشر هستند.
,
 
,
عضو شورای شهر تهران ادامه داد: اینها همه در حالی است که بر اساس قانون حمایت از حقوق معلولین مصوب مجلس، طرح حمایت از حقوق معلولین مصوب شورای شهر تهران و ماده ۴۷ برنامه پنج ساله توسعه شهر تهران بایستی پروژه‌های عمرانی در صورت رعایت ضوابط مناسب‌سازی افتتاح شده و صدور پروانه ساختمانی و گواهی پایان کار برای کاربری‌های عمومی می‌بایست مشروط به رعایت ضوابط و استانداردهای مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری بوده و مراکز ورزشی، فرهنگی، هنری و فضاهای عمومی مانند بوستان‌ها و ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی مناسب استفاده گروه‌های آسیب‌پذیر باشد.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه