اخبار داغ

معاون بهداشت اداره کل دامپزشکی استان زنجان:

خطر شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان از طریق زیستگاه پرنگان مهاجر/ هیچ موردی از آنفولانزای پرندگان در استان زنجان نداشتیم

خطر شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان از طریق زیستگاه پرنگان مهاجر/ هیچ موردی از آنفولانزای پرندگان در استان زنجان نداشتیم
مجید اسکندرپور معاون بهداشت اداره کل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به خطر شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان از طریق زیستگاه پرنگان مهاجر، گفت: تا این لحظه هیچ موردی از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان زنجان نداشتیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید اسکندرپور در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه در استان زنجان در حال رصد و پایش بیماریهای شایع در جامعه هدف هستیم، اظهار کرد: در پی آزمایشات انجام شده در جامعه هدف فعلا هیچ مورد مورد مشکوکی در خصوص بیماریها مشاهده نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه تمامی بیماری‌ها توسط دامپزشکی استان طی آزمایشاتی در حال رصد است و تا به امروز با بیماری آنفولازای پرندگلان برنخورده ایم، ابراز کرد: در طول سال بیماری هایی مانند نیوکاسل، برونشیت و... همیشه در بین پرندگان وجود دارد.

,

معاون بهداشت اداره کل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه وجود این بیماری ها مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند، تصریح کرد: واکسیناسیون این بیماری ها در حال انجام است و مشکل خاصی در این حوزه وجود ندارد.

,

وی با اشاره به احتمال انتقال بیماری توسط پرندگان مهاجر، عنوان کرد: در زیستگاه هایی که پرندگان مهاجر  مدتی در آن استراحت می‌کنند متاسفانه به دلیل شکار بی‌رویه در برخی استان ها و به خصوص استان های شمالی این پرندگان در محل های دیگری پراکنده می‌شوند و ممکن است در این محل ها بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان شیوع پیدا کند.

,

اسکندرپور با بیان اینکه در استان زنجان هیچ گونه بیماری در این خصوص مشاهده نشده است، ادامه داد: در صورت وجود بیماری های این چنینی سازمان دامپزشکی موارد را اعلام می‌کند.

,

وی با بیان اینکه مردم سعی کنند به زیستگاه هایی که پرندگان مهاجر در آن استراحت می‌کنند نزدیک نشوند، ابراز کرد: روستاییان طیور بومی را در محل های محصور نگهداری کنند.

,

معاون بهداشت اداره کل دامپزشکی استان زنجان با تاکید بر اینکه مرغداری ها مجموعه اقدامات امنیت زیستی را رعایت کنند، تصریح کرد: توری در مقابل تمامی پنجره های مرغداری ها و انبار دان نصب شود و از ورود پرندگان آزاد پرواز به سالن ها و انبار دان جلوگیری شود.

,

وی با بیان اینکه مرغداری ها کود مرغی پایان دوره را طبق دستور العمل های دامپزشکی ذخیره سازی و حمل کنند، عنوان کرد: مرغداری ها باید تلفات دوره را در چاه تلفات یا کوره لاشه سوز دفن کنند و تلفات به هیچ وجه تلفات از مرغداریها خارج نشود.

,

اسکندرپور با بیان اینکه استان زنجان جزو استان‌های برتر به لحاظ ساختار مرغداری ها و فواصل مرغداری‌ها و حساسیت هایی که مرغداران زنجانی دارند است، افزود: تعداد مرغداری‌ها در استان زنجان به نسبت سایر استان ها کم است.

,

وی با بیان اینکه مرغداری‌های استان زنجان از نظر ظرفیت بالا هستند، عنوان کرد: میانگین نگهداری طیور در مرغداری‌های استان زنجان بیش از 29 هزار قطعه است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه