اخبار داغ

در نشست شورای اداری شهرستان لنده مطرح شد؛

عذرخواهی مدیرکل مخابرات کهگیلویه‌وبویراحمد از مردم لنده/ مشکلات فاضلاب شهرلنده قابل توجیه نیست

عذرخواهی مدیرکل مخابرات کهگیلویه‌وبویراحمد از مردم لنده/ مشکلات فاضلاب شهرلنده قابل توجیه نیست
نشست شورای اداری شهرستان لنده با حضور نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد تا در این نشست مدیر عامل شرکت مخابرات به دلیل کم کاری ها از اهالی لنده عذر خواهی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس امام جمعه شهرستان لنده گفت: مشکلات حوزه فضای اموزشی از چالش های اساسی است که باید به طور ویژه دیده شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی با اشاره به اینکه مشکلات حوزه برق شهرستان لنده باید به صورت ریشه ای حل شود چرا که راه اندازی نیروگاه برق یک ضرورت اساسی است گفت: توجه به راه های روستایی و ارتقای شاخص های گردشگری از دیگر نیازمندی های این شهرستان است.

,

در ادامه نیز فرماندار شهرستان لنده گفت: توجه به شاخصه های محرومیتی و قدمت تاریخی شهرستان لنده یک اصل مهم و فراموش شده است که زیبنده این شهرستان نیست.

,

وی با بیان اینکه مشکلات زیرساختی در این شهرستان زیاد است که نیازمند همت و تلاش ویژه مسولان است افزود: بی توجهی به روستای شهید طیب با وجود سرنشین داشتن هنوز چالش اساسی دارندکه نیازمند همت مضاعف مسولان است.

,

رزمجو تصریح کرد: راه اندازی مسیر ارتباطی لنده_تشان یکی از شاه راه های ارتباطی است که باید مورد توجه ویژه قرارگیرد و ناده ٢٨قانون در خصوص آن اجرایی شود.

,

فرماندارشهرستان لنده گفت: توجه به این مسیر و تامین اعتبار ۶۴میلیاردتومانی وزرات صمت برای توسعه این راه می تواند سهم مهمی در پیشبرد این مسیر داشته باشد.

,

وی خاطر نشان کرد: بحث حق آبه شهرستان لنده از آب مارون یکی از نیازمندی های مهم این شهرستان است که توجه ویژه به راه های روستایی نیز این مهم باید صورت گیرد.

,

رزمجو گفت: در بحث ابرسانی به روستاهای شهرستان یکی از مهمترین نیازمندی های مهم این شهرستان و بحث فاضلاب شهری یک نیاز اساسی است.

,

در ادامه سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در خصوص راه های روستایی این شهرستان گفت: بیش از ۵٠درصد راه های شهرستان لنده آسفالت هستند.

,

وی گفت: بحث تامین قیر که صورت گیرد تمام راه های روستایی لنده آسفالت می شوند که این مهم حتما صورت خواهد گرفت.

,

جانی پور ابراز داشت: بحث توجه ویژه به راه های روستایی از مهمترین اقداماتی است که باید اجرایی شود.

در ادامه امیری مدیر عامل شرکت مخابرات استان گفت: شهرستان لنده فاقد زیر ساخت های ارتباطی است که قبلا به آن توجه نشده است ولی در حال طراحی یک خط جدید فیبر نوری به طول ٢٠٠کیلومتر از دهدشت به سوق و سوق به لنده و لنده به بهمیی است که در حال طراحی است.

,
,
,

وی یاداور شد: جاده جدید لنده مشکلات اساسی برای فیبر نوری ایجاد کرده است و تاکنون چندین بار قطع شده است.

,

امیری تاکید کرد: راهداری اجازه حفاری به مخابرات نمی دهد و اگر این مهم صورت گیرد ما این مشکل راه بر طرف می کنم.

,

مدیر عامل شرکت مخابرات استان تصریح کرد: از مردم شهرستان لنده عذرخواهی میکنیم که باتوجه به مشکلات مربوط به تحریم ها نتوانستیم نیازمندی های این سایت را تامین کنیم.

,

برخه در ادامه گفت: بیش از ١٢روستای شهرستان لنده با تانکر ابرسانی می شوند که عملا امکان انتقال خط لوله به دلیل وضعیت توپوگرافی این روستاها عملا وجود ندارد.

,

مدیرعامل اب وفاضلاب استان گفت: در بحث فاضلاب شهری لنده  بحث خرید زمین برای احداث تصفیه‌خانه خریداری شده است و فرایند ادامه کار با گرفتن ماده٢٣اجرایی خواهد شد.

,

معاون عمرانی استاندار گفت: باید به شرایط کشور توجه ویژه کرد چرا که بحث اعتبارات یک مسله ملی است که توجه به تکمیل و راه اندازی پروژه های راهداری و راه باید اجرایی شود.

,

حاجی زاده  در ادامه گفت: اولین قیر تامین شده برای شهرستان لنده باید برای اسفالت راه های روستایی صورت گیرد.

,

وی گفت: عدم انتن دهی تلفن همراه در سطح شهرستان لنده یکی از مشکلات است که امیدواریم این مشکل هرچه سریعتر حل شود.

,

در ادامه جلسه شورای اداری مدیرکل میراث فرهنگی استان گفت: بیش از ۵٠٠هنرمند داریم که ۵٠اثر تاریخی در این شهرستان داریم که ٣۵اثر ان ثبت ملی شده است.

,

صفایی گفت: هیچ گونه مکان اقامتی در این شهرستان نداریم که با راه اندازی کمپ گردشگری موگرمون نیز مهم اجرایی خواهدشد.

,

در ادامه علی افتخاری رییس شورای شهرلنده گفت: ما خودمان متنقد و خودمان پاسخگو هستیم که مشکلات باید بهذصورت جهادی و روزانه پیگیری شوند تا این مهم اجرایی شود.

,

وی افزود: بحث نبود و یا مشکلات اینترنت مردم به خصوص دانشجویان و دانش آموزان مشکلات اساسی دارند که نیازمند حمایت ویژه شوند.

,

رئیس شورای شهرلنده گفت: مشکلات زیرساختی در شهرستلن لنده تنها با تامین و حمایت ویژه اعتباراتی رفع خواهد شد و وقتی ما بیش از ١٠میلیارد تومان بدهی معارضاتی داریم تمام اعتبارات ما برای جلب رضایت این معارضین باید پرداخت شود.

,

رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان لنده گفت: عدم تخصیص بودجه برای تکمیل و راه اندازی دانشگاه از سال ٩٢تا کنون با پیشرفت ٧۵درصدی و عدم همت مسولان برای تکمیل این ساختمان با وجود همه پیگیری ها هیچ بهایی به دانشگاه داده نشده است.

,

دهقان با اشاره به اینکه  این مهم از نان شب برای مردم شهرستان لنده واجب است که متاسفانه با وجود همه پیگیری ها هنوز به هیچ نتیجه ای نرسیده است اظهار کرد:امیدواریم نگاه مسولان نسبت به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

,

در ادامه شهامت مدیرکل دفتر امور شهری استانداری گفت: کل بودحه شهرداری لنده بیش از ٨میلیارد تومان بوده است که تا کنون از محل اعتبارات ویژه استانی در حوطه محرومیت زدایی بیش از ٧میلیارد تومان تخصیص داده شد که تا پایان سال به ١٠میلیارد تومان خواهد رسید.

,

وی در ادامه گفت: توجه به بحث بودجه های عمرانی و هزینه کزد در محل های اخذ شده نیازمند هما مضاف شهرداری ها است.

,

مدیرکل امور شهری استانداری گفت: بنیاد علوی بیش از ١۵میلیاردتومان تعهد جهت توجه به فضای سبز و مبلمان شهری باید تامین شود و ما نیز در ادامه نیز مورد توجه ویژه قرار خواهد گرفت.

,

وی گفت: بحث انتخاب شهردار لنده هیچ ارتباطی به استانداری ندارد و پاسخگوی انتخاب شوراها نیستیم بلکه به دستورالعنل ها توجه داریم که شهردار جدید نیز در حال طی روند بررسی است.

,

شهامت گفت:بحث تخصیص یک دستگاه خودروی زباله به شهرداری در آینده نزدیک نیز در دستور کار است که انتظار داریم بار شهرداری ها را با اضافه کردن نیرو دو چندان نکنند.

,

مدیرکل امور شهری استانداری گفت: بحث فرهنگسرا نیز یک مشکل اساسی است که در جلسه ای که مسولان ارشاد با شهرداری داشتند این مهم به طور ویژه مورد بررسی قرار گرفت.

,

حاجی زاده معاون عمرانی استاندار گفت: بحث زلزه شهذستان دنا یکی از چالش های بود که خیلی سخت بود در شرایط بحرانی و سرمای شدید با تخصیص بیش از ١هزار میلیارد تومان بزای بحث بازسازی سی سخت تامین شد.

,

وی گفت: بحث خشکسالی، سیلاب و اتش سوزی های پی در پی در مناطق مختلف استان مشکلات اساسی برای مدیریت استان ایجاد شد ولی هیچگونه مشکلی در حوزه پروژه های عمرانی ایجاد نشده است.

,

معاون عمرانی استاندار گفت:پروژهذای بود که ۴بار به مناقصه رفت تا عدالت واگذاری برای همه پیمانکاران برگزارشد.

,

وی گفت: پروژه های مهمی در شهرستان لنده با بیش از ٨٠ درصد اجرایی شده است که خدمات ارزشمندی  در جمهوری اسلامی صورت گرفت ولی متاسفانه حجم محرومیت ها زیاد است.

,

حاجی زاده گفت: توزیع مناسبی در خصوص پروژه های شهرستان اجرایی شده است و شرکت مخابرات باید تا دوماه اینده مشکلات حوزه خود را رفع کنند و اداره کل راهداری باید نسبت به آسفالت راهدهای روستایی اقدام کند.

,

وی در ادامه گفت: بنیاد مسکن و بنیاد علوی نیز باید نسبت یه تکمیل و آسفالت روستاهای زیرسازی شده اجرایی کند.

,

معاون عمرانی استاندار گفت: توجه به پارک های محله ای یکی از نیازهای اساسی در شهرها است که بیش از ٢٠٠میلیون تومان بزای ورودی شهرلنده تخصیص و این هزینه واریز شده است که ٣٠٠میلیون تومان نیز توسط یک خیر تامین شد که باید کار صورت می‌گرفت که نگرفت.

,

وی گفت:باید چیزی را که اجرایی است قول دهیم و نیازمندی های مردم باید فورا احصا شود و با رعایت اولویت‌های اجرایی شوند.

,

حاجی زاده گفت: نگرانم که برخی ادارات نتوانند اعتبارت لازم را جذب کنند و این مهم باید اجرایی شود.

,

وی گفت: شهرستان لنده می تواند یک قطب گردشگری برای استان باشد و باید به این مهم توجه ویژه ای شود.

,

حاجی زاده گفت: پروژه لنده_تشان یک پروژه مهم و حیاتی است که باید هرچه سریعتر اجرایی شود.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه