اخبار داغ

مدیر مرکز پایش آب وفاضلاب استان یزد خبرداد:

کاهش۲۰درصدی کیفیت آب شرب یزد /آب انتقالی به یزد کاهش یافته است

کاهش۲۰درصدی کیفیت آب شرب یزد /آب انتقالی به یزد کاهش یافته است
مدیر مرکز پایش آب و فاضلاب استان یزد گفت: کیفیت آب شهر یزد به علت کاهش ورودی آب انتقالی به یزد، نسبت به سال گذشته حدود۲۰درصد کاهش داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم علیدوست در گفتگو با خبرنگار یزد رسا، با اعلام اینکه کیفیت آب شرب در شهر یزد به صورت متوسط حدود۲۰درصد کاهش داشته است اظهار داشت: به دلیل کاهش ورودی آب انتقالی به شهر یزد، مجبور به روشن کردن چاههای آب سطح شهر یزد شده ایم که به علت کیفیت پائین آب چاههای شهر یزد، افت کیفیت آب شرب شهر یزد طبیعی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزد رسا,

وی ادامه داد: سال گذشته در همین ایام حدود۶۵درصد آب شرب یزد از آب انتقالی تامین و تنها ۳۵درصد از آب چاههای یزد استفاده می گردید اما در سال جاری به علت کاهش آب ورودی انتقالی به یزد حدود۵۰درصد از آب چاههای شهر یزد و ۵۰درصد دیگر از آب انتقالی تامین می شود.

,

علیدوست در مورد اینکه آیا ممکن است کیفیت آب شهر یزد از این میزان نیز کمتر شود خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود۹۰درصد چاههای شهر یزد فعال می باشد و اگر آب انتقالی به یزد از میزان فعلی نیز بیشتر کاهش داشته باشد،مجبور به روشن کردن ۱۰درصد مابقی چاهها هستیم که باعث کاهش مجدد حدود۲۰درصدی آب شرب یزد خواهد شد  و اگر روند کاهش آب انتقالی به یزد ادامه داشته باشد عملا دیگر آبی وجود نخواهد داشت که باعث کاهش کیفیت آب شود و در این مرحله آب تعداد قابل توجهی از خانوارهای یزد قطع خواهد شد.

,

مدیر مرکز پایش شرکت آب و فاضلاب استان یزد در پایان ابراز داشت: کاهش کیفیت آب در برخی مناطق شهر یزد مانند خیابان کاشانی، مسکن وشهرسازی، بلوار دانشجو و صفائیه  به این علت که کمتر از آب انتقالی استفاده می کنند بیشتر است.

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه