اخبار داغ

بازرس کل استان یزد:

لزوم رعایت حقوق عامه در «بلوار جاده گازی طرح جامع» یزد/ استاندار پیشنهاد بهتری دارد بیاورد

لزوم رعایت حقوق عامه در «بلوار جاده گازی طرح جامع» یزد/ استاندار پیشنهاد بهتری دارد بیاورد
حجت الاسلام طالبی گفت: اگر شخص آقای استاندار و مجموعه ای از کارشناسان و نخبگان استان نظر دیگری در خصوص بلوار جاده گازی داشته باشند که سبب حفظ حقوق مردم و ساکنین شود ما هیچ دخالتی نداریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام اکبر طالبی بازرس کل استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به اختیارات و شرح وظایف سازمان بازرسی اظهار کرد: وظیفه ذاتی این سازمان است تا هر مصوبه ای و اقدام کارشناسی شده ای که به عنوان حقوق شهروندی محسوب شود بر اجرای صحیح آن نظارت نماید که یکی از این مصوبات بحث بلواری است که از قسمتی از زمین های دانشگاه عبور می کند که این مصوبه حدود 12 سال پیش در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور مصوب و به استان ابلاغ گردیده و استاندار وقت آقای فلاح زاده طرح جامع را جهت اجرا به شهرداری یزد ابلاغ نموده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

حق عامه در بلوار جاده گازی طرح جامع یزد رعایت شود

, حق عامه در بلوار جاده گازی طرح جامع یزد رعایت شود, حق عامه در بلوار جاده گازی طرح جامع یزد رعایت شود,

وی تصریح کرد: یکی از شریانهای اصلی مصوب طرح جامع، بلوار جاده گازی است که از قسمتی از زمین های بلااستفاده دانشگاه عبور می کند که در حال حاضر مسایلی مطرح است ما به عنوان دستگاه نظارتی دخالتی در مسائل فنی طرح و مصوبه نداریم اما آنچه که مسلم است اجرای این طرح است.

,

بازرس کل استان تاکید کرد: البته از ابتدای سال، نامه نگاری ها و صورت جلساتی از این مرجع و معاونت استانداری به دانشگاه و شهرداری صورت گرفت و نهایتا قرار بر اجرای طرح گرفته شد.

,

حجت الاسلام طالبی ابراز کرد: البته اگر شخص آقای استاندار و مجموعه ای از کارشناسان و نخبگان استان نظر دیگری در این خصوص داشته باشند و قرار بر این باشد که نظر کارشناسی شده دیگری که سبب حفظ حقوق مردم و ساکنین شود ما هیچ دخالتی نداریم اما آنچه که مسلم است باید حقوق شهروندان و ساکنان و افرادی که اطراف این محل زندگی می کنند باید رعایت شود.

,

وی همچنین خاطر نشان کرد: در صورتی که طرح جایگزین مطالعه و پیشنهاد شود باید از نظر بارمالی زمان اجرا و رعایت حقوق عامه از طرح موجود بهتر و قابل توجیه باشد و موجب معطل شدن بی جهت اجرای طرح نشود.

,

حجت الاسلام طالبی جایگاه افرادی که به مردم خدمت رسانی می‌کنند و مرجعی برای مراجعه دیگران هستند را جایگاه مهم و فوق العاده‌ای دانست و عنوان کرد: منصب خدمت به مردم امانتی از سوی خداوند است بنابراین انسان باید هر لحظه از خود مراقبت نماید تا بواسطه جایگاهی که قانون به او عطا نموده دچار لغزش و فریب نشود که پس از آن ضرر خواهد کرد.

,

فروش اموال مازاد دستگاه صرفا برای جبران کسری بودجه اشتباه است

, فروش اموال مازاد دستگاه صرفا برای جبران کسری بودجه اشتباه است, فروش اموال مازاد دستگاه صرفا برای جبران کسری بودجه اشتباه است,

بازرس کل استان در خصوص لزوم ضرورت نظارت و بازرسی افزود: کارگزار نظام برای اینکه بتواند خدمت شایسته به مردم کند باید قدرت داشته باشد چراکه به لحاظ ذاتی و تمایلات نفسانی انسانی نیز احتمال لغزش و سوءاستفاده از این موقعیت و قدرت نیز وجود دارد به‌گونه‌ای که هر چه قدرت و توان اجرایی فرد بالاتر باشد احتمال لغزش نیز بیشتر است و هر کجا این احتمال وجود داشته باشد نظارت و بازرسی نیز ضروری و لازم می‌شود.

,

این مسئول با اشاره به بحث نظارت بر نحوه فروش اموال مازاد دستگاههای اجرایی بیان کرد: این که صرفاً جهت جبران کسری بودجه اموال و املاکی را که در اختیار دستگاههای اجرایی استان است را به فروش برسانیم دیدگاه اشتباهی است بلکه باید ماهیتی روی فروش اموال و املاک مازاد مطالعه و بررسی های لازم صورت گیرد و سپس براساس تدبیر نسبت به فروش آنها اقدام شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه