اخبار داغ

امام جمعه مشهد:

فداکاری و ایثار امروز پرستاران، برگرفته از زندگی حضرت زینب(س) است

فداکاری و ایثار امروز پرستاران، برگرفته از زندگی حضرت زینب(س) است
آیت الله علم الهدی گفت: آنچه در دوسال گرفتاری ما در جریان بیماری منحوس کرونا در حوزه بهداشت درمان و در حوزه پرستاری به چشم آمد، نمایش دادن یک قدرت فداکارانه و ایثارگرانه توسط جامعه پرستاران برگرفته از زندگی حضرت زینب(س) است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی عصر امروز در مراسم تجلیل از مقام پرستار در مشهد با تبریک ولادت حضرت کبری سلام الله علیه ها در رابطه با مقام و شخصیت زن در مکتب اسلام گفت: چهره مبارک حضرت زینب کبری (س) به عنوان یک زن بی نظیر در عرصه زندگی بشریت ظهور و بروز کرده است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی در ادامه با اشاره به شخصیت بی بدیل حضرت کبری(س) در دنیا افزود: امروز مکتب هایی که با یک اندیشه غیر انسانی و با یک بینش غیرطبیعی مدافع حقوق زنان شده‌‎اند تا امروز در عرصه زندگانی خودشان و در جریان شخصیت تاریخی خود نتوانستند نمونه‌ای از زن را مانند حضرت زینب کبری علیها السلام به بشریت ارائه دهند.

,

آیت الله علم الهدی در ادامه با اشاره به زندگی حضرت زینب کبری(س) به عنوان یک نمونه کامل زن، در برابر بینش انسان ها، اظهار داشت: در تمام عرصه های انسانی اگر بخواهیم روی عظمت حضرت زینب کبری ع تکیه کنیم، اینطور نیست که فقط بگوییم یک برجستگی یا دو برجستگی در حضرت زینب(س) وجود داشته است، ما در بسیاری از موارد و حقایق نمونه هایی که در شخصیت حضرت زینب مشاهده میکتیم یک جامعیت از عظمت وجود مقدس ایشان است که به دنیا و بشریت ارائه میدهد.
 

,
,

وی در ادامه با اشاره به تلاش امروز جامعه و کاآدر پزشکی در کشور، بیان داشت: آنچه امروز برای شما برادران، خواهران، روحانیون، خواهران و برداران مبارز و جهادگران در عرصه بهداشت و درمان مهم و قابل تامل است اجرای وظیفه در دل بحران است، بحرانی که در دل وظیفه به وجود می اید و در عین حال در حین بحران ان انجام وظیفه را انجام می دهید.

,


امام جمعه مشهد در ادامه با تاکید بر نقش پررنگ جامعه پزشکی  کادر درمان در جهت مقابله با بیماری کرونا، تصریح کرد: ما درجریان بیماری کرونا در طول چند پیک بیماری با وجود نمونه های حساس و خطیری از بیماری شاهد ایثارگری پرستاران و پزشکان عزیز در سرتاسر کشور بودیم.

,
,

وی در ادامه با تاکید بر الگو پذیری کادر درمان و پزشکی ما از زندگی حضرت زینب(س) اذعان داشت: آن چیزی که امروز برای جامعه خدمت رسان ما در حوزه بهداشت و درمان مهم است این است که حضرت زینب سلام الله در حین مبارزه خدمت هم می کردند، در چنین وضعیتی حضرت زینب سلام الله خدمت می کردند و ایثارگری می کردند لذا ما باید شخصیت حضرت زینب کبری را برای به عنوان یک الگو و به عنوان یک نمونه کامل در انجام وظایف خود در نظر بگیریم.

,

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در ادامه خاطر نشان کرد: آنچه در دوسال گرفتاری ما در جریان بیماری منحوس کرونا در حوزه بهداشت درمان و در حوزه پرستاری به چشم آمد نمایش دادن یک قدرت فداکارانه و ایثارگرانه بود، که عزیزان ما انجام دادن کرونا یک بلای فراگیر نسبت به سایر کشورها و جوامع بود، اما انچه در کشور و جامعه ما به عنوان یک نقطه برجسته است، دو نمایشگاه بود یک نمایشگاه جهاد، افرادی به عرصه خدمت وارد شدند که نه الزام برای خدمت انها وجود داشت و نه وظیفه رسمی انها ارائه خدمات بود.

وی در تکمیل این مطلب و در مقایسه فداکاری ها وایثارگری های جامعه ما در تقابل با کرونا نسبت به سایر نقاط دنیا، افزود: در عرثه تقابل با کرونا این فعالیت های جهادی در جامعه ما انجام گرفت در صورتی که در سایر جوامع وجود نداشت، شما در هیچ جامعه و کشوری حتی جوامع اسلامی ندارید که واقعا به این صورت کار جهادی انجام گرفته باشد، افرادی که هیچ وظیفه شغلی ندارند و در هیچ صمتی قرار ندارند جهادگرانه بیایند تنها به خاطر خدا و اندیشه جهادی و انقلابی خود در عرصه خدمات وارد شوند و این خیلی ارزشمند است.

,
,
,

ایت الله علم هدی با اشاره به اینکه جریان کرونا باعث شد تا فداکاری و ایثار در کشور و انقلاب ما به دنیا نشان داده شود، در ادامه گفت: اقدام دیگیری که تقریبا در هیچ جای دنیا حتی در جوامع دینی دیگر صورت نگرفت این بود که پایگاه ها و مساجد در جهت خدمت رسانی به مردم در تامین سلا‌مت اقدام کردند.
 

,
,

ایشان در قسمتی دیگر از سخنان خود با تاکید بر اهمیت دنبال شدن موضوع واکسیناسیون در کشور یادآور شد: ما باید غیر از مسئله خدمت رسانی و درمان در حوزه بیماری کرونا یک مسئله دفاعی نیز داشته باشیم، واکسیناسیون تنها راه حل و موضوع دفاعی در تقابل با کرونا است که باید در مقابل تهاجم این ویروس دنبال کرد.

,

وی در رابطه با تلاش دشمن گونه برخی افراد در جهت تبلیغ از واکسن گریزی نیز بیان داشت: برخی افراد با ایجاد شبهه به مطرح کردن موضوعاتی به مقابله با واکسیناسیون می‌پردازند، و در حوزه های مختلف در فضای مجازی و ... به این موضوع می پردازند، آن هم در قرنی که انسان اداعای تمدن دارد، و متاسفانه برخی از چهره های سرشناس جامعه نداشته نیز وارد این موضوع شده اند، امروز شاهد آن هستیم که کاهش سطح بیماری کرونا در جامعه به واسطه واکسیناسیون است.

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه