اخبار داغ

معاون شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان:

کمبود نقدینگی، عمده‌ترین مشکل واحدهای صنعتی کوچک است

کمبود نقدینگی، عمده‌ترین مشکل واحدهای صنعتی کوچک است
جعفری گفت: واحدهای صنعتی کوچک با مشکلات مختلفی مواجه هستند اما بیشترین مشکلاتی که در خود اظهاری‌ها عنوان کرده‌اند کمبود نقدینگی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ افشین جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا با اشاره به جلسات کلینیک تخصصی صنعتی بسیج مهندسین در شهرک صنعتی شماره یک (اشراق) زنجان اظهار داشت: پایش تمام واحدهای مستقر در این شهرک انجام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,
جعفری با بیان اینکه پایش و عارضه‌یابی واحدهای صنعتی شامل 3 مرحله است، خاطرنشان کرد: پایش، خوداظهاری واحدهای صنعتی است یعنی واحد مربوطه بر اساس خوداظهاری، مشکلات موجود را بیان می‌کند.
,
 
,
وی با بیان اینکه عارضه‌یابی در واقع پیدا کردن مشکل توسط کارشناسان با بررسی خوداظهاری واحد صنعتی است، افزود: سپس نوبت به راهکار حل مشکل می‌رسد که این مرحله نیز «پروژه بهبود» نام دارد.
,
 
,
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان در پاسخ به اینکه بیشترین مشکلات واحدهای صنعتی در شهرک شماره یک (اشراق) گفت: واحدها با مشکلات مختلفی مواجه هستند اما بیشترین مشکلاتی که در خوداظهاری‌ها عنوان کرده‌اند، کمبود نقدینگی است.
,
 
,
وی اظهار داشت: طبق نظر کارشناسان، کمبود نقدینگی ناشی از عدم مدیریت نقدینگی است اما به هر حال، کمبود نقدینگی، بیشترین مشکل واحدهای صنعتی است.
,
 
,
جعفری در خصوص اینکه چه برنامه‌ای برای حل مشکلات این واحدها دارید، خاطرنشان کرد: هر دستگاهی در حوزه خود نسبت به رفع مشکلات اقدام می‌کند. برای مثال؛ سیستم بانکی با عناوینی از جمله استمهال و تقسیط مجدد بدهی و یا بخشودگی جرایم طبق دستورالعمل‌ها و آئین‌نامه‌های ابلاغی از مرکز به واحدها کمک می‌کند.
,
 
,
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان تصریح کرد: دستگاه‌های متولی رفع مشکلات واحدها از حداکثر اختیاراتی که از سوی سازمان مرکزی به آن‌ها تفویض شده، استفاده می‌کنند.
,
 
,
جعفری با بیان اینکه گاهی ممکن است برخی مشکلات مربوط به عدم شرایط احراز واحدها جهت اخذ پایان کار باشد، گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی استان در این موارد با استفاده حداکثری از اختیارات خود و اخذ تعهد از واحد مربوطه سعی در رفع مشکل در آن مقطع می‌کند.
,
 
,
وی با بیان اینکه بخشی از ساز و کار کارگروه‌ها، آگاهی‌بخشی است، افزود: ممکن است یک واحد صنعتی نیاز به تسهیلات داشته باشد اما اطلاعی از نحوه اقدام در این زمینه ندارد که در این صورت، راهنمایی‌های لازم برای ثبت‌نام و تقاضای وام و تصویب دریافت تسهیلات به واحد مذکور ارائه می‌شود.
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه